Gå til innhold

Noen voksne gamere i omløp her?


Anbefalte innlegg

Jeg er voksen og har flere voksne kolleger som spiller.

 

Du bør jo selvsagt se til at det ikke går ut over eventuelle barn og kjærlighetsforhold, men spilling er bare en hobby på linje med andre hobbyer.

 

For de fleste er det en fase i livet hvor man bør nedprioritere (men ikke kutte ut) hobbyer til fordel for familieliv, men alder er ikke en faktor tenker jeg.

 

Edit: Jeg spiller ikke selv.

Endret av Kalevala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Runda nettopp 40. Har vokst opp gjennom C64, Amiga 500 som ble modda m. ny cpu m. dobbel hastighet og IDE kontroller, PCer fra 386 og opp, et par varianter Gravis Ultrasound lydkort, Tseng ET4000w32 + Orchid Righteous 3DFX var en høydare, TNT2, ATI Rage128, En Celeron 300a klokka til dobbel hastighet og alt det der, mimre i lengre baner osv... Rota meg innom xbox1 & 360/ps3 og. Steike mye penger og tid når jeg ser tilbake på det. :-)

 

Nå bruker jeg stort sett en Asus G751 laptop m. GTX980M til spillinga. Har hatt noen lange pauser i spillinga innlimellom, men Mass Effect serien, CIV, Skyrim, SC, Fallout serien, Borderlands serien, Elite Dangerous er vel de store har spilt/spiller siste årene, men Steam samlinga har etterhvert blitt ganske stor og inneholder en del småspill også.

 

De siste åra har jeg kasta meg med på en del kickstarter spill prosjekter (Elite, Wasteland 2, War for the Overworld, Godus, The Mandate m.fl.) samt Oculus Rift bølgen :-)

Lenke til kommentar

For en herlig tråd.

 

Jeg er 31 år. TV brukes kun til VH1 i bakgrunnen og noe nyheter. Ellers blir det spilling for å koble av. Jeg trenger å tømme hodet og restarte hjernen et par ganger i uken. Da står min trofaste stasjonære parat for å hjelpe meg med dette.

 

Strategi og eldre FPS spill står som regel på agendaen. Jeg bruker lite penger på PC da jeg ikke har samvittighet til å bruke pengene på annet enn famile. AMD-CPUen fra 2009 får gjøre jobben enda noen år. I tillegg bruker jeg finn.no for å finne akseptable skjermkort til å drive spillene. Men jeg er ikke så kresen. Påsken kommer til å bli vel anvendt til dette formålet.

 

Godt å høre at andre her nyter tiden med spill sammen med barna sine. Jeg gleder meg til jeg kan gjøre det samme med min 3 mnd gamle sønn. Bygge PC osv. Jeg er glad jeg har en fleksibel konemor som lar meg drive på.

 

Jeg er i ferd med å gå tilbake til "team fortress 2". Er spent på om det fremdeles finnes andre spillere der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, jeg er 21 (snart 22,veldig viktig) og har brukt en del på PC det siste året, riktig nok ikke noe SLI da jeg ikke ser poenget med det da jeg ikke gamer noe som jeg hadde tjent på det. Eller, nei. Jeg har aldri komt så langt, "trenger" er vagt.

 

Jeg tviler på jeg ligger i målgruppen til TS, men jeg må vel si at jeg kan begynne å kalle meg voksen snart? :p PC er artig, resten gir jeg faen i.

Lenke til kommentar

44 er periode spiller, når jeg våkner og går på badet lurer jeg på hvem han er han gamlingen som kikker tilbake i speilet.

Dessverre lages ikke bra spill lengre, spillmakerene er mer opptatt av grafikk og penger en spilbarhet.

 

Det er ikke grafikken som avgjør om et spill er bra eller dårlig, tror de fleste er enig i at COD4 og COD5 selv om jurien er mer delt med COD5 er artig spill selv om de har mangler og feil.

Alle COD spill etter det suger b****,bortsett fra black ops 1 eller var det 2 som hadde egene servere og var ikke så ille.

 

BC2 og vitnam ble bra akkurat når BF3 kom ut og så det var ikke igjen spillere på de gamle serverene.

Stort sett alt av BF er skitt etter BC2 netcoden deres er så dårlig det burde aldri blitt gitt ut noen spill med den, du kan tømme et magasin i ryggen på en fiende og så snur han rundt å feller deg med et enkelt skudd.

 

Vi burde få flere spill som Portal 1 og 2 og Borderlands 1 og 2.

Borderlands the pre sequal burde aldri vært utgitt.

Endret av Maxopp
Lenke til kommentar

44 er periode spiller, når jeg våkner og går på badet lurer jeg på hvem han er han gamlingen som kikker tilbake i speilet.

Dessverre lages ikke bra spill lengre, spillmakerene er mer opptatt av grafikk og penger en spilbarhet.

 

Det er ikke grafikken som avgjør om et spill er bra eller dårlig, tror de fleste er enig i at COD4 og COD5 selv om jurien er mer delt med COD5 er artig spill selv om de har mangler og feil.

Alle COD spill etter det suger b****,bortsett fra black ops 1 eller var det 2 som hadde egene servere og var ikke så ille.

 

BC2 og vitnam ble bra akkurat når BF3 kom ut og så det var ikke igjen spillere på de gamle serverene.

Stort sett alt av BF er skitt etter BC2 netcoden deres er så dårlig det burde aldri blitt gitt ut noen spill med den, du kan tømme et magasin i ryggen på en fiende og så snur han rundt å feller deg med et enkelt skudd.

 

Vi burde få flere spill som Portal 1 og 2 og Borderlands 1 og 2.

Borderlands the pre sequal burde aldri vært utgitt.

 

Jeg har værtfall ikke hatt det mer morro med et online spill enn jeg hadde med BF3, endte vel på 924 timer med MYE morro. Greit netcoden var irriterende til tider, men ikke ødeleggende for min del.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Venna til guttungen ... [snip]

Skal ikke spore av denne artige tråden, men apropos dette med barn og spill, så var det nylig en annen tråd på familie-delen av forumet: 1651201.

 

Hadde vært gøy å høre hvordan andre Gamle Gamere har håndtert dette med spill overfor egne barn. Mine små krapyler er fremdeles under 10, så for min egen del hadde det særlig vært interessant å høre fra dere med litt større barn - når er det f.eks. greit å droppe Lalandia, og heller ta med barna til Wake Island?

Endret av Horge
Lenke til kommentar

Pfffft bare ungdommer her gitt, når 55 ble passert for få år siden ble det mer tid til spill.

 

Spiller nå for det meste Crysis3 og noe BF4, synes FC4 online er noe skikkelig rææææl.

Har aldri hatt konsoller, kun pc spilling, husker ikke titlene på de første spillene jeg spilte lengre ... :confused:

 

Første pc jeg husker fabrikatet på er Pinnacle, da var det enkle romspill og utfylling av lotto kupongene den ble brukt til.

 

Ellers er jeg enig med maxopp, alt var bedre før lol.

 

I tillegg er det en ting til med "nyere" spill, det er at det er alt for enkelt og jukse.

Mistenker sterkt at spill produsentene ikke anstrenger seg særlig for og gjøre juksing vanskligere. Fordi det i dag er så mange som synes det er ok og jukse.

Hadde produsentene gjort noe seriøst med dette hadde spill salget stupt, er jeg ganske sikker på, i hvert fall for en periode.

Juksingen utføres av spillere i alle aldre, lite som skiller der etter min erfaring.

 

Ble litt OT dette:

Men du som jukser skal vite at dette definerer deg som person, når du blir tatt/avslørt er din personlighet sannsynligvis avslørt, fordi:

Jukser du i spill er det 6-7 ganger større sjangse for at du i det virkelige liv stjeler, lyver, er utro, snyter på skatten osv...., enn en som ikke jukser

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...