Gå til innhold

Hvordan ta skjermbilde av nettside?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor alt+prtsvn eller windows tast + prtscn ?

 

Holder da med kun prtscn ? :) Eller utklippverktøyet Geita nevner. Da slipper man å måtte innom paint og man kan velge ganske kjapt om man vil ha hele siden eller kun en del av den.

 

Mulig det er forskjellig fra pc til pc. På min yoga 2 må jeg trykke windowstast+prtSc. Ganske idiotisk egentlig ettersom PrtSc er en egen knapp...

Lenke til kommentar

Hvorfor alt+prtsvn eller windows tast + prtscn ?

 

Holder da med kun prtscn ? :) Eller utklippverktøyet Geita nevner. Da slipper man å måtte innom paint og man kan velge ganske kjapt om man vil ha hele siden eller kun en del av den.

al+prtscn tar kun bilde av det vinduet som er markert.

Endret av Zash
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hvordan tar man skjermbilde av en bestemt side? Jeg hadde litt problemer i nettbanken og kundeservice ba meg om å ta skjermbilde av feilen jeg får. Kan noen enkelt forklare meg hvordan jeg gjør det?

 

Dersom du vil gjøre det slik at det blir fint, kan du bruke en plugin til Chrome eller Firefox, f.eks. "Awesome Screenshot".

Lenke til kommentar

 

Hvorfor alt+prtsvn eller windows tast + prtscn ?

 

Holder da med kun prtscn ? :) Eller utklippverktøyet Geita nevner. Da slipper man å måtte innom paint og man kan velge ganske kjapt om man vil ha hele siden eller kun en del av den.

al+prtscn tar kun bilde av det vinduet som er markert.

 

 

Aha, beklager. Leste ikke godt nok :blush:

Lenke til kommentar

Det står printscreen på den... (Evnt en slags forkortelse av det, som PrtSc). Ellers så må jeg si at dette på mange måter er et så enkelt spørsmål at det å skrive spørsmålet inn i Google antakelig ville gitt deg et både raskere og mer presist svar =)

Har prøvd det, men det må være lov å spørre. Flere svar er bare bra. Ble ikke klokere av Google sitt "svar"

Lenke til kommentar

Neida, muligheten for å spørre om hjelp er en sentral funksjon hos diskusjon.no, så ikke noe galt i at du spør om hjelp. Men om en søker "how to print screen windows", så er det et såpass vanlig spørsmål at selv google genererer et eget svar på toppen:

 

"To take a screen shot and save it as a picture. Click the window you want to capture. Press Alt+Print Screen by holding down the Alt key and then pressing the Print Screen key. The Print Screen key is near the upper-right corner of your keyboard."

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

På android telefonen får jeg opp utklippstavlen hvor alt jeg har kopiert av tekst ligger lagret, og dermed en oversikt over ting jeg har kopiert (er det clipboard det heter tro?)

 

Finnes en tilsvarende greie for Windows 8?

Når jeg velger "lim inn" får kun det siste jeg kopierte.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...