Gå til innhold

Hvordan skifte CPU uten å knuse core


SciBirg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[quote name='SciBirg' date='03/11/2003 : 13:15'] Så hvis du har Boxed så kommer vifte + kjølepad med. Men hvilke er bra av disse? Og hvor får man dem? (har ikke sett dem hos Komplett...) [/quote]
Hvis du kjøper en BOXED versjon av AMD 2700+ Barton, så følger det med en kjøler som har denne kjølepadden påmontert. Men jeg vil anbefale deg å kjøpe en annen kjøler og Arctic Silver 5 ( en veldig god kjølepasta ). Når det gjelder kjøler så vil jeg anbefale Zalman CNPS7000ACU ( bruker den selv ), er kjempe fornøyd :D
OBS. Den er veldig stor så det er problemer med plass på noen hovedkort, sjekk siden til zalman for å se hvilke det gjelder.
Lenke til kommentar

Jeg har brent 3 AMD cpuer, tror pga jeg presset for hardt eller glemte vifte ELLER ?

En AMd XP2200+ T-Bred A brente jeg av en globalwin kjøler, den røyk.

Thunderbird 1,4 GHz, XP1900+ Palomino, XP2200+,

:grumpy::grumpy::grumpy::grumpy::grumpy::grin: Derfor skiftet jeg til INTEL! :love: liker den bedre, har ikke knust min CPUen :love: .

Intel P4 2,4 GHz 533 FSB er godt nok for meg selv om jeg kunne hatt 800 fsb. Pga DDR266 suger. :p:

Lenke til kommentar
Hvor mye "kraft" skal til for å montere kjøleribbe og cpu?

Ca. tusen :p

 

Men helt seriøst: Jeg har montert ca 25-30 AMD systemer og har aldri knust en kjerne. Det hele dreier seg bare om å være litt forsiktig (som man alltid må være når man mekker på data). Noen ganger, hvis en CPU-kjøler er vanskelig å få på, pleier jeg å bøye festeklipsen litt. Ikke mye, men litt.

Lenke til kommentar

bare vær forsiktig når du setter på kjøleren til cpu"en.

man trenger ikke mye kraft får og sette "klemma" på sokkelen

 

trykk(press)med et skrujern rett ned mot sokkelen(viktig at du ikke presser til siden eller ut)da skal det gå kanske lett ned til feste(sokkelen)

 

tror amd har hjemmeside med bilder hvor man viser hvordan

man gjør det...

 

mye lettere og montere cpu"en og kjøleren hvis man setter den på hk før man

skrur hk på plass i kabinnetet.

Lenke til kommentar
bare vær forsiktig når du setter på kjøleren til cpu"en.

man trenger ikke mye kraft får og sette "klemma" på sokkelen

 

trykk(press)med et skrujern rett ned mot sokkelen(viktig at du ikke presser til siden eller ut)da skal det gå kanske lett ned til feste(sokkelen)

 

tror amd har hjemmeside med bilder hvor man viser hvordan

man gjør det...

 

mye lettere og montere cpu"en og kjøleren hvis man setter den på hk før man

skrur hk på plass i kabinnetet.

Kjempetips! Var ikke klar over at det fantes bilder av dette på nett.

Dersom ikke det er noen kjempe innvendinger mot boxed tror jeg at jeg foreløpig heller mot det. Virker litt enklere dersom jeg slipper å montere kjøler selv, men er det store forskjeller i ytelse så trår jeg selvsagt til... :woot:

Lenke til kommentar
mange som er redd for dette, og det er bra at man er forsiktig... men det er ikke så ille som mange tror.

Word!

 

 

Jeg har montert en del AMD CPU-er jeg og, alt fra 850mhz duron til xp 2700.

(den xp2700-en tok jeg faktisk veldig mye inn og ut på forskjellige HK-er, skulle teste om den var ødelagt evt. andre problemer for en venn...)

 

Jeg har til og med klart og brekke et av de hvite festene til cpu-vifta, de som sitter på cpu-sokkelen, men cpu-en selv kom fint fra det...

 

Så AMD er nok ikke så pinglete(eller så har jeg hatt mye flaks)

 

 

 

AMD :love:

Lenke til kommentar
bare vær forsiktig når du setter på kjøleren til cpu"en.

man trenger ikke mye kraft får og sette "klemma" på sokkelen

 

trykk(press)med et skrujern rett ned mot sokkelen(viktig at du ikke presser til siden eller ut)da skal det gå kanske lett ned til feste(sokkelen)

 

tror amd har hjemmeside med bilder hvor man viser hvordan

man gjør det...

 

mye lettere og montere cpu"en og kjøleren hvis man setter den på hk før man

skrur hk på plass i kabinnetet.

Kjempetips! Var ikke klar over at det fantes bilder av dette på nett.

Dersom ikke det er noen kjempe innvendinger mot boxed tror jeg at jeg foreløpig heller mot det. Virker litt enklere dersom jeg slipper å montere kjøler selv, men er det store forskjeller i ytelse så trår jeg selvsagt til... :woot:

Du må montere kjøler selv, men du slipper å ta på kjølepasta fordi det sitter på kjøleren allerede(BOXED). Men det finnes kjølepasta som er mye bedre enn den som sitter på BOXED kjøleren. Jeg nevnte en knall god en lenger opp ;)

Lenke til kommentar
Ok, water boy, hvis amd's cpu'er tåler så mye som det, da trenger jeg ikke være nervøs... :wow:

 

Noen flere synspunkter på Boxed vs separat?

Hvis du skal overklokke, vil jeg anbefale deg å gå for en god kjøler og Arctic Silver 5 for å oppnå god temp.

Derimot hvis du ikke skal overklokke fungerer BOXED kjøleren og dens kjølepad ypperlig.

Nå har jeg ikke tatt hensyn til støy, den BOXED kjøleren lager endel støy. Så hvis du er følsom ovenfor støy vil jeg anbefale deg å kjøpe en støysvak en. Finner mange gode og støysvake kjølere hos Microplex og Netconnection

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...