Gå til innhold

[Løst] Kjøp film (ikke DVD)


subjecttoGod

Anbefalte innlegg

Dette er vanskelig for meg å forklare men jeg prøver.

 

*Jeg vil gi bort film til andre.

*Jeg vil ikke dele konto/personlige opplysninger med disse andre.

*Filmen må være uavhengig av netttilgang.

*Filmen må være mulig å overføre til SD kort, gjerne via bluethooth.

*Filmen må være mulig å se på mobile plattformer som Smart-telefoner og nettbrett.

*Av flere årsaker ønsker jeg ikke å kjøpe meg en DVD plate.

 

Jeg har fått tro på Gud og det er ikke lenger aktuelt å stjele.Det vil si at piratebay og lignende er uaktuelt å bruke for mitt vedkommende. Noe som jeg var svært godt vant med og som var en smal sak for meg å benytte.

Hundrevis av timer har jeg konsumert med pirat-underholdning. Altså var jeg en storkjeltring.

 

Nå er det nye tider og jeg vil gjerne ha tak i filmer fra 2014 som kan sees på utilkoblede enheter. Er det noen som kan hjelpe meg med dette i Jesu navn?

Endret av subjecttoGod
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Og hvordan overfører jeg denne lovlig til en tredjepersons minnebrikke?

Kan

 

 

Hmm,hvorfor er du så opptatt av det med lovlig? Greit å være på den rette siden, men hmm ville nå ikke gjort i boksa om jeg hadde brennt en DVD eller rippa den. På CD plater til mere ukjente band står det faktisk på coveret #please copy and share with your friends" ;)

Btw om du vil gi det til noen så er det jo ikke max stress å kjøpe filmen. Regner med det blir en slags gave siden du vil gi den vekk.

Lenke til kommentar

 

 

Og hvordan overfører jeg denne lovlig til en tredjepersons minnebrikke?

Kan

 

 

Hmm,hvorfor er du så opptatt av det med lovlig? Greit å være på den rette siden, men hmm ville nå ikke gjort i boksa om jeg hadde brennt en DVD eller rippa den. På CD plater til mere ukjente band står det faktisk på coveret #please copy and share with your friends" ;)

Btw om du vil gi det til noen så er det jo ikke max stress å kjøpe filmen. Regner med det blir en slags gave siden du vil gi den vekk.

 

Om du leste den første posten står det om min tro på Gud og også litt om dette med å stjele.

Min interesse for den lovlige delen av dette har med min gudstro å gjøre. Jeg vil gjerne få gi til andre uten å gjøre meg selv til en tyv (Satan er en tyv) eller en heler.

Og hadde det stått #please copy and share with your friends" Ja da hadde ikke denne problemstillingen vært aktuell, men enn så lenge ønsker dessverre Hollywood å tjene penger på produksjonene sine og da er det tyveri å kopiere dem. Og nå er det nettopp Hollywoods stroproduksjoner jeg gjerne vil gi bort og ikke produksjoner fra ukjente filmstudioer. Men kan du fremvise toppkvalitet og god underholdning i gratis utgave er dette svært interessant informasjon for meg. (titter meg nysgjerrig rundt).

Jeg ser frem til den dagen da strorpoduksjonene er gaver fra de rike til de fattige og man blir oppfordret til å kopiere og dele materialet med så mange som mulig.

Jeg vil gjerne gjøre ære på min Gud, og gaver fra stjålet materiale tror jeg ikke gir Ham ære.

Lenke til kommentar

Så hva loven sier er uinteressant, og du er sikker på at vårherre likestiller kopiering av åndsverk med tyveri?

Jeg er ikke god på jus, men jeg ønsker altså ikke å kjøpe meg en DVD plate, og jeg tror at det er ulovlig å låne film på bilioteket for så å rippe den og gi den videre til en tredjeperson som da vil ha tilgang til filmen etter at jeg har levert lånefilmen tilbake til biblioteket.

Hvis filmen var gratis i utgangspunktet var jo piratebay et utmerket alternativ for å skaffe den til veie.

Det 7 bud: Du skal ikke stjele. Hvis vi ikke skal stjele, betyr det jo at noen eier noe i utgangspunktet. Herunder gjelder da åndsverksloven. Utgiveren eier jo filmen/åndsverket, så lenge utgiveren setter begrensninger på bruk av materialet er ihvertfall jeg bundet av utgiverens begrensninger.

 

Du skrev: Hvis du ripper filmer du selv eier er det fullt lovlig å legge disse inn på en minnepinne du låner bort til kompiser.

-Hvis jeg ser på filmen mens min kompis har den rippa filen blir det ulovlig. Jeg er som allerede skrevet ikke god på jus, men å rippe en film er veldig nære mangfoldiggjøring. Som jeg er overbevist om at er ulovlig. Og nå er det slik at jeg ikke vil låne bort en minnepinne, jeg vil overføre filmfilen til en tredjepersons minnebrikke, altså til en fysisk enhet som ikke er min eiendom.

 

Hvorfor kan du ikke bare hjelpe meg å finne noen som tilbyr elektroniske filmfiler istedefor å krangle? Jeg vil gjerne betale for filmen, men jeg ønsker ikke å ha en fysisk enhet å forholde meg til. (ingen DVD, Laserplate, VHS, eller noen annen enhet enn en harddisk eller minnepinne.

Lenke til kommentar

Prøvde bare å hjelpe ved å bidra med informasjon det virket som du ikke var klar over. Når det da virker som du ikke er villig til å ta innover deg denne informasjonen, må det være lov å kommentere dette. Slik jeg forstår det er du ute etter en DRM-fri digital videobutikk, og slikt finnes, men de har ikke all verdens med filmer. Kjøpte nettopp en dokumentar selv fra gog.com, men utvalget der er altså begrenset til noen få produsenter.

 

Og la oss si du fant akkurat det du lette etter, ville det da vært mer greit å kopiere disse filmene til kompiser enn om du rippet dem selv? Nei, å rippe egne DVD-er er den greieste løsningen. Du ønsker kanskje ikke å ha fysiske enheter å forholde deg til, greit, men når det du vil ha ikke finnes, er det ikke best å kompromisse?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hvorfor den tredjeparten ikke kan skaffe dem selv.

Er det en gave hadde han blitt mere glad for en kjøpt dvd enn en minnepenn med en film på. Om han vil ha en film så hvorfor kan ikke han ordne dette selv. Da slepper du å måtte forsvare dine ekstreme holdninger basert på veldig svake grunnlag.

Er enkelt. Du vil ha en film, du kjøper en film. Du vil gi en film i gave til tredjepart du kjøper en film og gir den i gave.
Om dere vil se den sammen gratis og lovlig. Du inviterer han hjem til deg og låner filmen på biblioteket.

Du ser, det er mange muligheter og jeg er sikker på om du vil så klarer du fint å løse dette.
Lykke til :)

Lenke til kommentar

Det du etterlyser er ikke mulig. Enkelt og greit. Det hadde du skjønt selv om du hadde søkt litt på nettet.

Hvorfor? Fordi en slik digital kopi som du er ute etter ville vært det samme som å gi bort filmen gratis, fordi de ville hatt 0 kontroll på hva som skjedde med fila etter den opprinnelige nedlastingen og de måtte satt sin lit til at de ikke delte den med NOEN.

 

Hvis du ikke ønsker å være kriminell eller bryte din egen tro så er fysisk format ENESTE alternativ for å gi noen andre en film. Ferdig snakka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...