Gå til innhold

Dying Light


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har testet det litt(kanskje 2 timer?) og det virker svært bra så langt så jeg tror nok jeg blir fornøyd med spillet. Var faktisk ganske skummelt første gang man ble "fanget av natten" og desperat måtte løpe tilbake til "safe zone".

Noen markante likhetstrekk med Dead Island, med hvordan gameplayet utspiller seg og bevegelighet, flytende eller litt unaturlig?

Lenke til kommentar

Noen markante likhetstrekk med Dead Island, med hvordan gameplayet utspiller seg og bevegelighet, flytende eller litt unaturlig?

Gadd aldri å spille noen av "Dead Island", men er utvilsomt bra flyt. Er endel performance problemer ute og går men med "view distance" på minimum løste det seg (uten egentlig merkbar endring i kvalitet!)
Lenke til kommentar

 

Noen markante likhetstrekk med Dead Island, med hvordan gameplayet utspiller seg og bevegelighet, flytende eller litt unaturlig?

Gadd aldri å spille noen av "Dead Island", men er utvilsomt bra flyt. Er endel performance problemer ute og går men med "view distance" på minimum løste det seg (uten egentlig merkbar endring i kvalitet!)

 

Men da gleder jeg meg til kopien omsider havner i posten neste måned, føler at flyt er viktig i et spill som baserer seg på bevegelse framfor konfrontasjoner.

Lenke til kommentar

Men da gleder jeg meg til kopien omsider havner i posten neste måned, føler at flyt er viktig i et spill som baserer seg på bevegelse framfor konfrontasjoner.

Ligner litt på "Mirrors Edge" hvis du har spilt det. Sålangt har jeg egentlig ikke vært nødt til å slåss med zombier hvis jeg ikke vil. Man kan fint bare løpe forbi dem. De er akkurat så jævla dumme,"dopa" og treige som man forventer at de skal være. Men om man plutselig skulle havne midt i en stor gjeng kan det bli problemer. Men når det blir natt er situasjonen en annen. Da har man noen mer smarte,raske jævler som jeg absolutt ikke har lyst til å treffe på såpass tidlig i spillet.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Var litt interessert en stund, helt til jeg så det bare er enda et zombie-spill. Er møkk lei dem, og styrer konsekvent unna dem. Det samme gjelder "åpen verden og bygge ting"-spill. Minecraft var morsomt en liten stund, men markedet er oversvømt av zombie-spill og bygge-spill. Men i det minste har vi fått en pause fra WW2-spillene, så det er da noe.

Lenke til kommentar

Om man hater zombier og "åpen verden spill" ja da gjør man klokt i å styre unna dette. Selv har jeg aldri vært spsielt interessert i "zombie sjangeren" men dette spillet fanget min oppmerksomhet. Jeg storkoser meg virkelig så langt i den åpne verdenen. Er gøy å løpe rundt med den store graden av frihet og hoppe fra tak til tak og klatre opp og ned. Grafikken er virkelig flott også, men det er endel ytelsesproblemer på PC. Men faktisk er ikke dette bare "enda et zombie spill". Et stort poeng her er jo at man kan/skal styre unna konfrontasjoner og ikke slakte zombier for fote. Da kommer man ikke særlig langt og man har svært begrenset slagkraft i begynnelsen.

Endret av Vice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om man hater zombier og "åpen verden spill" ja da gjør man klokt i å styre unna dette. Selv har jeg aldri vært spsielt interessert i "zombie sjangeren" men dette spillet fanget min oppmerksomhet. Jeg storkoser meg virkelig så langt i den åpne verdenen. Er gøy å løpe rundt med den store graden av frihet og hoppe fra tak til tak og klatre opp og ned. Grafikken er virkelig flott også, men det er endel ytelsesproblemer på PC. Men faktisk er ikke dette bare "enda et zombie spill". Et stort poeng her er jo at man kan/skal styre unna konfrontasjoner og ikke slakte zombier for fote. Da kommer man ikke særlig langt og man har svært begrenset slagkraft i begynnelsen.

Har aldri vært noen stor fan av zombiespill jeg heller. Men som Vice skriver så er det flere ting ved dette som henter frem en merkelig interesse.

Spillet legger i stor grad opp til å eksprimentere med tanke på å bruke omgivelsenene enten til å holde seg trygg eller "ekspedere" zombiene. Masse sidequest, et lydsport jeg kan like og generelt god atmosfære.

Ligger nok mange timer med artig underholdning her. Og så er det et eller annet sjarmerende med å knuse skallen på en zombie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nja, at det er stor frihet, åpen verden og alt det der er ikke noe nytt. Det hadde vi jo i Dead Island, Dead Rising og State of Decay også, for å nevne noen. At man kan styre unna konfrontasjonen (nåja....) er heller ikke noe nytt. Ærlig talt ser jeg ikke hva som er nytt her, annet enn det parkour-systemet, og selv det har vært gjort før. Mirror's Edge er jo en soleklar inspirasjon, men hva med Assassin's Creed og alle de der? Greit nok er de tredjeperson, men ellers er det jo det samme.

 

Edit: Og hva med H1Z1, eller hva det nå heter? Det er ... du gjettet riktig... en stor, åpen sandkasse og masse zombier. Såååå originalt. :roll: Rust er vel noe lignende, og det er nok garantert mange flere.

 

Og hvorfor er alle spillene i nåtud? Hvorfor har vi ingen zombiespill i denne stilen satt til andre verdenskrig? Eller til vikingetiden? Eller til en steampunk-verden? Gamle Egypt? Til og med fremtiden? Men neida, det er utelukkende i nåtdi. Gjesp...

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Nja, at det er stor frihet, åpen verden og alt det der er ikke noe nytt. Det hadde vi jo i Dead Island, Dead Rising og State of Decay også, for å nevne noen. At man kan styre unna konfrontasjonen (nåja....) er heller ikke noe nytt. Ærlig talt ser jeg ikke hva som er nytt her, annet enn det parkour-systemet, og selv det har vært gjort før. Mirror's Edge er jo en soleklar inspirasjon, men hva med Assassin's Creed og alle de der? Greit nok er de tredjeperson, men ellers er det jo det samme.

 

Edit: Og hva med H1Z1, eller hva det nå heter? Det er ... du gjettet riktig... en stor, åpen sandkasse og masse zombier. Såååå originalt. :roll: Rust er vel noe lignende, og det er nok garantert mange flere.

 

Og hvorfor er alle spillene i nåtud? Hvorfor har vi ingen zombiespill i denne stilen satt til andre verdenskrig? Eller til vikingetiden? Eller til en steampunk-verden? Gamle Egypt? Til og med fremtiden? Men neida, det er utelukkende i nåtdi. Gjesp...

 

Dying Light har en detaljert åpen verden som ser troverdig ut. Det har ikke H1Z1 og ihvertfall ikke Rust. Det er også første zombiespillet for min del der man ikke kan gå all out warfare mot zombiene. Man har et staminasystem man må passe på og zombiene kan lett angripe samtidig.

 

Dying Light vil jeg si er milevis bedre enn spill som Dead Rising og State of Decay. Kan ikke måle seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...