Gå til innhold

Ubisoft-«svindelnøklene» ble kjøpt med falske kreditkort


Anbefalte innlegg

 

Men det er ikke Ubisoft som har gjort noe galt her, problemet er primært at disse key seller'ene ikke sjekker gyldigheten til nøkkelene de selger. Skal du klage til noen klag til/på de.

 

Hvordan skal de kunne sjekke validiteten på nøklene?

Det er meg bekjent ingen verktøy tilgjengelig fra Ubisoft / leverandør for å verfisere en nøkkel før den er blitt brukt.

Og frem til nå hvor alle nøklene ble slettet, så var det ingen (utenom svindleren) som visste at nøklene ikke var ekte.

Spillnøklane var ekte nok di, elles ville ikkje nokon fått spilla opp å gå. Problemet var at EA ikkje fekk inn pengane for spillnøklane. Dvs dårlige rutiner på verifisering av betalingsevne når nokon kjøper noko via Origin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan skal de kunne sjekke validiteten på nøklene?

Som videreselger skal man vite hvor de kommer i fra og at dette er fra en gyldig kilde, hvis du ikke vet eller har mulighet til å finne ut av dette bør du ikke selge dem. Kan ikke tenke meg at (som i dette tilfellet) Ubisoft har så fryktelig mange forskjellige distributører, og da bør det være en overkommelig oppgave å kjenne kilden slik at man unngår å videreselge stjålne nøkler. I "verste" fall får de sende en e-post til Ubisoft for å få gyldigheten bekreftet, men med tanke på hvilket marked disse opererer i tviler jeg på at det noen gang kommer til å skje.
Lenke til kommentar

Jeg kjøper bare fysisk digitale spillnøkler fra gamekeysnow (retail nøkler som har blitt scannet og selges videre). Nesten alltid billigst uansett. G2A og andre shady sider bør man holde seg unna.

 

Hva får deg til å tro at G2A sine metoder er mer eller mindre shady? Retail-nøkler kan også kjøpes med stjålne kredittkort.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Jeg kjøper bare fysisk digitale spillnøkler fra gamekeysnow (retail nøkler som har blitt scannet og selges videre). Nesten alltid billigst uansett. G2A og andre shady sider bør man holde seg unna.

 

Hva får deg til å tro at G2A sine metoder er mer eller mindre shady? Retail-nøkler kan også kjøpes med stjålne kredittkort.

 

AtW

 

Ikke på det prisnivået gamekeysnow ligger på. De selger så vidt over innkjøpspris. At de er ett firma og kjøper kjøper inn retailspill i den skalaen de gjør, er ikke akkurat kredittkort svindel noen stor sannsynlighet. G2A er shady fordi de kjøper inn nøkler fra hvor som helst virker det som. Så det er forskjell.

Endret av Allostasis
Lenke til kommentar

Gamekeysnow høres fortsatt ut som en gråmarkeds selger. Blir ikke overrasket hvis de kjøper opp spill i fra billigere land for å selge de nøklene videre til kunder i land hvor de ikke var ment å selges. Er det for mange som gjør dette vil trolig spill utviklere og distributører være nødt til å gjøre grep som region sperrer, sette opp prisene i billigere land eller kutte ut å selge der fordi de priser seg ut av markedet og folk velger å piratkopiere spillet i stedet, eller andre tiltak som ikke nødvendigvis kommer oss forbrukere til gode.

Det gråmarked selgere gjør er nok ikke ulovlig, litt avhengig av hvor nøklene kommer i fra, men de utnytter systemet, og i det lange løp vil det trolig ikke være til fordel for noen andre enn dem selv. Greit å tenke igjennom hva man potensielt støtter oppunder bare for å spare noen kr.

Lenke til kommentar

Gamekeysnow høres fortsatt ut som en gråmarkeds selger. Blir ikke overrasket hvis de kjøper opp spill i fra billigere land for å selge de nøklene videre til kunder i land hvor de ikke var ment å selges. Er det for mange som gjør dette vil trolig spill utviklere og distributører være nødt til å gjøre grep som region sperrer, sette opp prisene i billigere land eller kutte ut å selge der fordi de priser seg ut av markedet og folk velger å piratkopiere spillet i stedet, eller andre tiltak som ikke nødvendigvis kommer oss forbrukere til gode.

Det gråmarked selgere gjør er nok ikke ulovlig, litt avhengig av hvor nøklene kommer i fra, men de utnytter systemet, og i det lange løp vil det trolig ikke være til fordel for noen andre enn dem selv. Greit å tenke igjennom hva man potensielt støtter oppunder bare for å spare noen kr.

Neppe. http://www.gamekeysnow.com/is-gamekeysnow-legit

"We order stock in bulk physically from official, authorised distributors, then take out the codes and scan them into our system. We only ever sell genuine, working codes. You can even see our stock deliveries on this page."

 

Lenke til kommentar

Gamekeysnow høres fortsatt ut som en gråmarkeds selger. Blir ikke overrasket hvis de kjøper opp spill i fra billigere land for å selge de nøklene videre til kunder i land hvor de ikke var ment å selges. Er det for mange som gjør dette vil trolig spill utviklere og distributører være nødt til å gjøre grep som region sperrer, sette opp prisene i billigere land eller kutte ut å selge der fordi de priser seg ut av markedet og folk velger å piratkopiere spillet i stedet, eller andre tiltak som ikke nødvendigvis kommer oss forbrukere til gode.

Det gråmarked selgere gjør er nok ikke ulovlig, litt avhengig av hvor nøklene kommer i fra, men de utnytter systemet, og i det lange løp vil det trolig ikke være til fordel for noen andre enn dem selv. Greit å tenke igjennom hva man potensielt støtter oppunder bare for å spare noen kr.

 

De er ikke nødt til å gjøre noen grep i det hele tatt, det grepet de burde gjøre var å slutte med regionsprisingen, det er ikke noe synd på de i det hele tatt.

 

AtW

Lenke til kommentar

, det grepet de burde gjøre var å slutte med regionsprisingen, det er ikke noe synd på de i det hele tatt.

Hvilket prisnivå skal de da legge seg på?

 

F.eks. 100 kr for ett AAA spill i Norge vil være veldig billig, i andre land kan dette være veldig dyrt, så en flat pris over hele verden er ikke gjennomførbart. Antall solgte kopier vil trolig øke, men jeg tviler på at det vil veie opp for det gjennomsnittlige tapet pr kopi.

Ser ikke helt hvorfor det er ett problem at noen som tjener (mye) mindre enn oss (i andre land) betaler mindre. Så en person fra Romania nevne at gjennomsnittlig månedslønn er 300 euro, mens ett spill fullpris spill koster 60 euro, vil tro at de kunne solgt flere kopier og tjent mer om de reduserte prisen.

Lenke til kommentar

 

Opplevde dette med en spillnøkkel jeg kjøpte via G2A. Veldig uprofesjonelt av Ubisoft/Uplay å bare fjerne spillet fra kontoen min UTEN noen melding om handlingen og bakgrunnen for dette.

For dere som opplevde dette, forsvant profil/save/progresjon og alt?

Liten trøst å få ny nøkkel av de du kjøpte fra hvis all tiden man har lagt ned i det blir borte...

 

Jeg har fått beholdt spillprogresjonen min. Alle achievements og så videre. Eneste som skjedde var at jeg ikke fikk lov til å starte spillet. Etter et nytt kjøp og ny spillnøkkel fikk jeg fortsette der jeg slapp, dog med en mye mindre følelse og innlevelse enn før da jeg spilte det jeg trodde var en lovlig kjøpt spillnøkkel.

Lenke til kommentar

 

, det grepet de burde gjøre var å slutte med regionsprisingen, det er ikke noe synd på de i det hele tatt.

Hvilket prisnivå skal de da legge seg på?

 

F.eks. 100 kr for ett AAA spill i Norge vil være veldig billig, i andre land kan dette være veldig dyrt, så en flat pris over hele verden er ikke gjennomførbart. Antall solgte kopier vil trolig øke, men jeg tviler på at det vil veie opp for det gjennomsnittlige tapet pr kopi.

Ser ikke helt hvorfor det er ett problem at noen som tjener (mye) mindre enn oss (i andre land) betaler mindre. Så en person fra Romania nevne at gjennomsnittlig månedslønn er 300 euro, mens ett spill fullpris spill koster 60 euro, vil tro at de kunne solgt flere kopier og tjent mer om de reduserte prisen.

 

 

Hvorfor er det ikke gjennomførbart? Jeg ser ikke problemet med at spill koster mindre.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Ikke på det prisnivået gamekeysnow ligger på. De selger så vidt over innkjøpspris. At de er ett firma og kjøper kjøper inn retailspill i den skalaen de gjør, er ikke akkurat kredittkort svindel noen stor sannsynlighet. G2A er shady fordi de kjøper inn nøkler fra hvor som helst virker det som. Så det er forskjell.

 

 

 

Uten at jeg har dobbeltsjekket så har alle nøkler jeg har kjøpt av G2Play vært scannede originalnøkler (Det er vel samme som G2A nå).

Lenke til kommentar

Hvorfor er det ikke gjennomførbart? Jeg ser ikke problemet med at spill koster mindre.

Kostnader, når noen spill koster flere ti-talls millioner eller til og med 100+ millioner kr så må det dekkes inn, i tillegg til at man ønsker seg en viss fortjeneste. Hvis økt volum veier opp for mindre inntjening pr kopi kan det gå, men jeg tviler på at volumet øker så mye, spesielt hvis prisen skal ned til ett nivå hvor "alle" skal ha råd/mulighet til å kjøpe spill.

Trolig må vi som bor i rikere land og tjener mer forvente å måtte betale mer enn de som bor i land for lønnsnivået er lavere. En grei måte å sammenligne prisen på er å se hvor mange arbeidstimer som må til for å betale for ett spill. Vi kommer ganske gunstig ut her til lands.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...