Gå til innhold

Lanseringstidspunktet til Apple Watch er nå offisielt


Anbefalte innlegg

 

Uansett, for å gå litt mer on topic:

 

på en vanlig 17cm arm.

 

Er min arm på 21cm da uvanlig? Trur iallefall moto 360 sine 46mm ikkje blir for stort på min arm :)

 

 

Du må måle omkretsen ved håndleddet, ikke lengden ;)

 

En gjennomsnittlig arm for en mann skal i følge noe jeg leste være 17,5-18,1cm. Jeg vil tro at de som har 17cm armer bør vurdere de mindre klokkene på markedet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stort sett ikke å finne?

 

https://www.google.no/search?q=rectangular+watches&espv=2&biw=1920&bih=915&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=2aTIVMDpI4P4aonigpAN&ved=0CAgQ_AUoAQ

 

Uansett: smaken er, som sagt, som baken. Jeg er ingen klokkeentusiast, selv om jeg nok er hakket mer interessert i klokker enn gjennomsnittet. Jeg ser ikke på digitalklokker som "skikkelige klokker", og holder dem dermed ikke til de samme estetiske kriterier som jeg ville gjort en "skikkelig klokke".

 

Og uansett: digital eller analog - oversized (~40mm+) ser bare latterlig ut, synes jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Smaken er som baken og alt det der, men den Moto klokka og G-Watch må være noe av det mest heslige jeg har sett. Da er jo Apple Watch elegant i forhold.

 

Hmm. Jeg skulle til å konkludere med det stikk motsatte.

Antagelig derfor Moskus skrev at smaken er som baken. Noen er på den ene skinka, mens andre er på den andre skinka. Og en god del har en smak som er midt i mellom...:-)))

Lenke til kommentar

 

Det er ingen klokker i det søket så vidt jeg kunne se som minner det minste om apple sin.

 

En svært tykk kant rundt, tykk urkasse på en halv tomme som forsterkes av at uskassen er relativt smal, spesielt i den lille utgaven. Videre har den buet glass langs kantene, buede hjørner og en kontinuerlig bue langs hele kanten fra baksiden til forsiden.

 

Som sagt, jeg har aldri sett en klokke som minner det minste om den designen, og med tanke på hvor mye som finnes på markedet ville det overraske meg om akkurat det er tilfeldig.

Lenke til kommentar

 

Det er ingen klokker i det søket så vidt jeg kunne se som minner det minste om apple sin.

En svært tykk kant rundt, tykk urkasse på en halv tomme som forsterkes av at uskassen er relativt smal, spesielt i den lille utgaven. Videre har den buet glass langs kantene, buede hjørner og en kontinuerlig bue langs hele kanten fra baksiden til forsiden.

Som sagt, jeg har aldri sett en klokke som minner det minste om den designen, og med tanke på hvor mye som finnes på markedet ville det overraske meg om akkurat det er tilfeldig.

Man kan jo velge to designretninger; lage noe som er likt alt annet eller lage noe som skiller seg ut fra alt annet. Vi får vente å se hvilken retning det går for Apple Watch, men basert på dine og andres uttalelser så langt i denne tråden, kan det virke som Apple Watch skiller seg fra alt annet...

 

Nå har Apple gjennom sin historie snudd opp/ned på noen bransjer/industrier ved flere anledninger, og det skulle ikke forundre meg om de nå klarer å snu rundt på klokkeindustrien også.

Lenke til kommentar

 

Uansett, for å gå litt mer on topic:

 

på en vanlig 17cm arm.

 

Er min arm på 21cm da uvanlig? Trur iallefall moto 360 sine 46mm ikkje blir for stort på min arm :)

 

 

Med 21cm er 46mm helt flott :)

 

 

Smaken er som baken og alt det der, men den Moto klokka og G-Watch må være noe av det mest heslige jeg har sett. Da er jo Apple Watch elegant i forhold.

 

Det er nok ikke uten grunn at liknende design som apple sin stort sett ikke er å finne i klokkeverdenen.

 

 

Tja, det finnes plenty firkanta klokker, men det er ikke det vanligste designet. Og det synes jeg er helt OK, en smartklokke vil uansett aldri bli like pen som en vanlig skikkelig klokke, så det er helt greit å gå for et annet design.

 

Jeg er ikke uenig i at Apple Watch ikke er pen sett i forhold til pene armbåndsur, men den er uendelig mye bedre enn de grusomme greiene som har kommet med Android Wear så langt. Det er nok fortsatt for mange kompromisser til at det er mulig å lage pene smartklokker, de må være store for å få plass til elektronikken og batteriene dessverre. Apple Watch har pene proporsjoner overfra, men den er like tykk som de større Android-klokkene, noe som gjør den litt klumpete. Jeg har tro på generasjon to og tre.

 

Nå er det jo en firkantet vs runde klokker her også, er vel ikke akkurat de samme dimmensjonene som er ideelle?

 

Finnes ingen ideelle dimensjoner på klokker - det eneste kravet er at det er pent :). "If it looks right, it is right". Det finnes store klokker som ser små ut, og små klokker som ser store ut, designet på resten har utrolig mye å si.

 

Jeg tror uansett det er et feilspor å snakke om "klokker". "Armdatamaskin" er mye mer treffende. Om man låser seg på "vanlig" klokkedesign ender man med kompromisser man ikke hadde behøvd å ta. Unntaket fra dette er i mine øyne på størrelse, da det ser dumt ut med svære greier på håndleddet uansett.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Som sagt, jeg har aldri sett en klokke som minner det minste om den designen, og med tanke på hvor mye som finnes på markedet ville det overraske meg om akkurat det er tilfeldig.

 

Den første bilen var nok ganske stygg den også, hvis den ble bedømt som en hestekjerre. Poenget mitt var at digitalklokker (for meg i hvert fall) ikke bedømmes etter de samme kriterier som vanlige klokker. Hva som er vanlig klokkedesign er dermed i stor grad irrelevant.

 

Siden alt dette er subjektivt vil jo ikke "fasiten" foreligge før vi ser salgstallene. Hvis markedet liker designen på Apple Watch, så har det brått blitt en akseptabel design av en digitalklokke.

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar

 

Siden alt dette er subjektivt vil jo ikke "fasiten" foreligge før vi ser salgstallene. Hvis markedet liker designen på Apple Watch, så har det brått blitt et akseptabelt design av en digitalklokke.

 

 

Jeg er spent på hvordan det der kommer til å gå. Det er ikke lett å forene "smykke"-delen av klokke med "håndledd-datamaskin"-delen. Folk som faktisk bryr seg om klokker kommer jo ikke til å omfavne Apple watch som klokke, da blir det heller å droppe armbåndsur og gå over til en datamaskin.

Lenke til kommentar

Den første bilen var nok ganske stygg den også, hvis den ble bedømt som en hestekjerre. Poenget mitt var at digitalklokker (for meg i hvert fall) ikke bedømmes etter de samme kriterier som vanlige klokker. Hva som er vanlig klokkedesign er dermed i stor grad irrelevant.

 

Den første bilen var et tidlig eksperimentelt produkt. 30 år senere fantes det fantastisk vakre biler. For mer enn 30 år siden var man faktisk allerede i gang med å lage de første smartklokkene. Selv om apple ikke anstrenger seg er det andre som gjør det. Jeg synes ikke det er dermed er helt greit at de gir blanke bare fordi det er første klokke med akkurat det operativsystemet.

 

Siden alt dette er subjektivt vil jo ikke "fasiten" foreligge før vi ser salgstallene. Hvis markedet liker designen på Apple Watch, så har det brått blitt en akseptabel design av en digitalklokke.

 

 

Salgstallene sier lite om design. At folk kjøper et produkt er ikke det samme som at de liker designen. Det største selling-point Apple har ifm klokka er at det er mange som tror den vil fungere sømløst og problemfritt, og at den har gjennomgående god stabilitet og funksjon. For det første vil de rekke å selge mange før eventuelle problemer blir allment kjent. For det andre vil en overvekt av dem som kjøper produktet ikke ha noe sammenlikningsgrunnlag og dermed heller ikke vurdere hvordan produktet yter sammenliknet med konkurrentene.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke uenig i at Apple Watch ikke er pen sett i forhold til pene armbåndsur, men den er uendelig mye bedre enn de grusomme greiene som har kommet med Android Wear så langt. Det er nok fortsatt for mange kompromisser til at det er mulig å lage pene smartklokker, de må være store for å få plass til elektronikken og batteriene dessverre. Apple Watch har pene proporsjoner overfra, men den er like tykk som de større Android-klokkene, noe som gjør den litt klumpete. Jeg har tro på generasjon to og tre.

 

Det regnes vel som allment akseptert at G-watch R og Zenwatch er de peneste klokkene på markedet, med Moto 360 og Pebble Steel som sterke kandidater til tittelen.

 

Uansett, selv den lille appleklokka, som vel er en av de aller minste på markedet, er tykkere enn den tykkeste Android-klokka. Det at den i tillegg er såpass smal gjør den gigantisk tykk. Når de i tillegg har 1cm sørgekant rundt blir det veldig lite skjerm på veldig tykk klokke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så du mener Apple ikke tar industridesign seriøst, men at Motorola gjør det med sin fantastiske 270 graders skjerm? Righty-o.

 

Apple Watch er helt klart et kompromiss, og du trenger ikke like den, men som industridesign er den milevis foran resten av smartklokkene.

 

Moto 270 ser bare dum ut, G-watch har elendige proporsjoner og er for stor, og Apple watch er pen men for tykk.

 

Det regnes vel som allment akseptert at G-watch R og Zenwatch er de peneste klokkene på markedet, med Moto 360 og Pebble Steel som sterke kandidater til tittelen.

 

Uansett, selv den lille appleklokka, som vel er en av de aller minste på markedet, er tykkere enn den tykkeste Android-klokka. Det at den i tillegg er såpass smal gjør den gigantisk tykk. Når de i tillegg har 1cm sørgekant rundt blir det veldig lite skjerm på veldig tykk klokke.

Gjør det? Hvor?

 

Uansett: Apple watch er ca. 1mm tykkere enn konkurrentene, men det er pga sensoren som vil sitte ned mot armen. Sannsynligvis vil den derfor stikke akkurat like langt ut som de andre, ca. 11-12mm. Så ja, den er tykk. Men hvor tykt er egentlig 11mm? Det er det samme som stort sett alle manuelle klokker på markedet. Så om du ser på en Rolex Sub, kanskje verdens mest klassiske klokke, er den 13mm tykk med en diameter på 39. Altså samme proporsjoner som Apple Watch.

 

"1 cm sørgerand" er forøvrig bare noe du finner på. Målene jeg fant sier at kroppen på 42mm er 36,2*42, og skjermen 24,3*30,5. Det gir ca. 5.5mm totalt fra skjermkant til ytterkant, inkludert både sort kant og bezel. G-watch R har til sammenlikning en kant på 6.7mm rundt hele, mens Moto 270 klarer seg med 3.2.

Endret av Audun_K
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Med dagens kurs skulle vi ende på 3375kr inkl MVA i Norge. Det er temmelig stivt, spesielt med tanke på at den heller ikke akkurat er noe glansbilde. Når G-Watch og Moto 360 ligger på omtrent 2000kr, og man slipper å måtte skamme seg over å bli sett med dem, burde ikke Apple akkurat forvente det helt store. Så da gjenstår det bare å se hvor stor saueflokken er.

 

Moto 360 er nok i overkant klumpete til å bli noe mannen/damen i gaten kommer til å kle på seg:

 

http://i-cdn.phonearena.com/images/articles/126413-image/P1030131.JPG.jpg

 

Samme med G-Watch

 

http://media.t3.com/img/resized/lg/xl_LG-G-Watch-R-lead.jpg

 

Sammenlignet med apple watch:

 

https://cms-images.idgesg.net/images/article/2014/09/apple-watch-handson-008-100413625-orig.jpg

Jeg eier en Moto 360, og jeg kan si at den absolutt ikke føles noe stor eller klumpete. Den er utrolig pen å se på, og funksjonaliteten er uten problemer. Apple sin smartwatch er utrolig stygg sammenlignet med Moto 360, og det gjelder ikke smak og behag en gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så du mener Apple ikke tar industridesign seriøst, men at Motorola gjør det med sin fantastiske 270 graders skjerm? Righty-o.

 

Apple Watch er helt klart et kompromiss, og du trenger ikke like den, men som industridesign er den milevis foran resten av smartklokkene.

 

Moto 270 ser bare dum ut, G-watch har elendige proporsjoner og er for stor, og Apple watch er pen men for tykk.

 

Hvorfor må du på død og liv ned på dette nivået?

Endret av Snickers-is
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med dagens kurs skulle vi ende på 3375kr inkl MVA i Norge. Det er temmelig stivt, spesielt med tanke på at den heller ikke akkurat er noe glansbilde. Når G-Watch og Moto 360 ligger på omtrent 2000kr, og man slipper å måtte skamme seg over å bli sett med dem, burde ikke Apple akkurat forvente det helt store. Så da gjenstår det bare å se hvor stor saueflokken er.

 

når en iphone 6 + nesten koster 10 lapper og folk fortsatt kjøper det så kommer nok denne og selge selv om den koster 4000

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor må du på død og liv ned på dette nivået?

Du satte jo standarden med "saueflokken".

 

Hva er det som er galt med det jeg sier egentlig? Og hvorfor velger du å ignorere det som står om "sørgeranden" på klokkene du mener er pene?

 

Smaken er forskjellig. Jeg har ingen problemer med at du ikke liker Apple Watch, men å mene at konkurrentene er "anerkjent som penest" er bare tull. Det er de ikke. Ja, G-watch og 360 er de som er penest på markedet i dag. De er også stort sett alene. Pebble Steel har jeg aldri hørt noen si noe pent om. Iallfall ikke andre enn nerder som også synes det er greit med ekkko-sko og rumpetaske ;)

Endret av Audun_K
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Uansett er jo ikke Android- og Apple-smartklokker konkurrenter før folk begynner å velge telefon basert på hvilken klokke de har, eller før klokkene fungerer uten telefon.

 

I og med at de trenger OS-støtte for å virke kan kun Apple lage klokker som funker med iOs, så før de ønsker seg konkurranse på den fronten vil de ikke få det. Pebble o.l. teller ikke, da de har såpass banal funksjonalitet ift de "ekte" smartklokkene at de er i en helt annen produktklasse.

Lenke til kommentar

 

Med dagens kurs skulle vi ende på 3375kr inkl MVA i Norge. Det er temmelig stivt, spesielt med tanke på at den heller ikke akkurat er noe glansbilde. Når G-Watch og Moto 360 ligger på omtrent 2000kr, og man slipper å måtte skamme seg over å bli sett med dem, burde ikke Apple akkurat forvente det helt store. Så da gjenstår det bare å se hvor stor saueflokken er.

når en iphone 6 + nesten koster 10 lapper og folk fortsatt kjøper det så kommer nok denne og selge selv om den koster 4000

 

onkel john, tror du har blitt litt gammel, 7500 er ikke NESTEN 10 lapper.

 

 

 

Med dagens kurs skulle vi ende på 3375kr inkl MVA i Norge. Det er temmelig stivt, spesielt med tanke på at den heller ikke akkurat er noe glansbilde. Når G-Watch og Moto 360 ligger på omtrent 2000kr, og man slipper å måtte skamme seg over å bli sett med dem, burde ikke Apple akkurat forvente det helt store. Så da gjenstår det bare å se hvor stor saueflokken er.

Moto 360 er nok i overkant klumpete til å bli noe mannen/damen i gaten kommer til å kle på seg:

 

http://i-cdn.phonearena.com/images/articles/126413-image/P1030131.JPG.jpg

 

Samme med G-Watch

 

http://media.t3.com/img/resized/lg/xl_LG-G-Watch-R-lead.jpg

 

Sammenlignet med apple watch:

 

https://cms-images.idgesg.net/images/article/2014/09/apple-watch-handson-008-100413625-orig.jpg

Jeg eier en Moto 360, og jeg kan si at den absolutt ikke føles noe stor eller klumpete. Den er utrolig pen å se på, og funksjonaliteten er uten problemer. Apple sin smartwatch er utrolig stygg sammenlignet med Moto 360, og det gjelder ikke smak og behag en gang.

 

 

"jeg eier en moto 360"

sluttet å lese der.

Lenke til kommentar

På en måte så er det logisk å sammenligne med Moto 360, LG G Watch osv.. Men samtidig så er jo disse irrelevante for en iPhone (iOS) bruker ettersom Android Watch ikke er kompatibelt med noe annet enn Android. Samsung sine klokker med Tizen er i utgangspunktet låst til bare Samsung.

 

Så for alle de titalls (hundrevis?) millioner av iOS-brukere der ute så er det jo kun Pebble som er et reelt alternativ til Apple Watch, så det hjelper jo fint lite hva Moto 360, LG G Watch osv har og ikke har, hvor pene de er eller ikke er. De er like ubrukelige for iOS-bruker uansett.

 

Hvorvidt Apple Watch blir en hit og vil selge bare vil kun tiden vise, men disse "kjøp heller en Moto 360" osv argumentene faller jo på sin egen urimelighet i all den tid da dette er irrelevante produkter for en iOS-bruker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...