Gå til innhold

Få bedre lyd med dt770


Haeven

Anbefalte innlegg

Har fått den nå og har plugget den inn. Lyden virket mye bedre på noen av Flac albumene mine, men spotify og youtube er det omtrent som før. Er det noen instillinger som bør ordnes?

 

PS: Var ingen kabel med, men jeg tok usben fra samsung laderen min, funker det?

 

Tusen takk for alle svar!

 

Flac: 700+ kbps

Youtube / spotify : ca 320kbps max ..

 

Nei. Kjør flac.

Endret av Caddy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Har fått den nå og har plugget den inn. Lyden virket mye bedre på noen av Flac albumene mine, men spotify og youtube er det omtrent som før. Er det noen instillinger som bør ordnes?

 

PS: Var ingen kabel med, men jeg tok usben fra samsung laderen min, funker det?

 

Tusen takk for alle svar!

 

Flac: 700+ kbps

Youtube / spotify : ca 320kbps max ..

 

Nei. Kjør flac.

 

 

 

FLAC er tapsfri så man trenger ikke tenke på bitrate. Kvaliteten er den samme som på kilden.

 

Og dette betyr? At filformatet ikke har noe å si

 

Hilsen tosk som ønsker å lære.

Lenke til kommentar

 

FLAC er tapsfri så man trenger ikke tenke på bitrate. Kvaliteten er den samme som på kilden.

 

Og dette betyr? At filformatet ikke har noe å si

 

Hilsen tosk som ønsker å lære.

 

MP3, OGG, MP4, AAC og så videre er "lossy"-formater. Dvs. de fjerner lydinformasjon som du ikke legger så stort merke til. Jo lavere bitrate jo mer informasjon forsvinner (og jo mindre filer). I tillegg har de forskjellige formatene forskjellig "kvalitet pér bitrate". F.eks. 128kbit på MP3 er dårligere enn 128kbit på OGG eller AAC.

 

FLAC (samt APE, lossless-WMA og noen til) er "lossless". De komprimerer lyden uten å fjerne noe som helst informasjon. Ripper du en CD til FLAC så vil lyden bli dønn identisk. Om bitraten da ender på 700kbit, 400kbit, 1000kbit eller hva som helst betyr ingenting.

 

(Forenkla forklaring.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...