Gå til innhold

Grafikk mesig, hva er best av XBOX ONE og PS4?


M.Andreas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde PS4 i ett år før jeg ikke orka mere rett og slett. Først og fremst støyer den MYE mere etter mange timers gaming. Xbox One er bare dønn still konstant hele tiden. Det betyr mye for meg som har den i stua. Og du må regne med mye nedetid på PSN, aner ikke helt hvorfor men jeg holdt på å klikke i vinkel etter ukevist med surr. Aldri 100% i orden følte jeg, får håpe det har blitt bedre.

 

Ellers får du en mye mer for pengene, hvertfall føler jeg det. Er så mye mere snadder du kan gjøre, med apps. Microsoft har veldig store planer med Xbox One fremover (windows 10 osv)

 

Så jeg angrer ikke ett sekund.

 

Det du bør tenke på er spillene, hva du vil ha etterhvert.

 

 

Gå Xbox One så er du safe ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om grafikk og ytelse viktig så er det klart PS4 som er maskinen for deg. Dem fleste multiplattform spillene ser og yter bedre på PS4. Eksklusive spill til PS3 var i forrige generasjon dem peneste og hevet lista gang på gang over hva som var mulig å få til på disse konsollene.

 

Det samme er allerede blitt gjort på PS4 med flere spill. Og det kommer spill i år som vil heve lista igjen.

 

Men det hjelper jo lite om noen av dem få AAA eksklusive spillene som XBO har frister mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om grafikk og ytelse viktig så er det klart PS4 som er maskinen for deg. Dem fleste multiplattform spillene ser og yter bedre på PS4. Eksklusive spill til PS3 var i forrige generasjon dem peneste og hevet lista gang på gang over hva som var mulig å få til på disse konsollene.

 

Det samme er allerede blitt gjort på PS4 med flere spill. Og det kommer spill i år som vil heve lista igjen.

 

Men det hjelper jo lite om noen av dem få AAA eksklusive spillene som XBO har frister mer.

Hvilke spill av nyere dato er det som både ser og yter bedre på PS4?

Er enig at multiplattformspill rett etter lansering var best på PS4, men SDK har blitt bedre, Kinect ressurser frigitt og cpu har fått en liten boost.

 

Mange nyere spill kjører samme oppløsning på Xbox One og PS4 bla Assassins Creed Unity, GTA V, Destiny, Alien Isolation.

 

Når det gjelder fps så er det somregel mer framedrops på PS4 enn Xbox One.

Endret av Booz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Tja, hva er best, pest eller kolera? Kjøp en av maskinene fordi den har de eksklusive spillene DU vil spille, ikke fordi den ene yter 2% bedre i det ene spillet istedet for den andre maskinen. Personlig har jeg gjort det enkelt, xbone for bilspill (da jeg synes disse er bedre med xb1 kontrollen), og de få eksklusive spillene som jeg måtte ha lyst på, og ps4 for egentlig alle de andre spillene jeg kommer til å kjøpe på konsoll. Skal du på død og liv ha best grafikk kjøper du deg en ordentlig pc!

Lenke til kommentar

 

 

 

Når det gjelder fps så er det somregel mer framedrops på PS4 enn Xbox One.

 

 

Er det ikke omvendt ?

 

Ikke på nyere spill som Assassins Creed Unity, Far Cry 4, Resident Evil Remastered, The Crew, Dragon Age Inquistion, COD Advance Warfare.

 

Det er ikke akuratt veldig store forskjeller, poenget mitt er uansett at det er ikke alle spill som både ser og yter bedre på PS4.

Lenke til kommentar

Far cry 4, dragon age inquisition og COD-AW kjører jo på lavere oppløsninger på Xbox one. AC Unity er en wackjob som ikke kjører bra på noe system the crew kjører såvidt jeg vet identisk på begge systemer. Remasteren vet jeg ikke så mye om, men det er jo en remaster. PS4 har kraftigst hardware så enkelt er det.

 

http://www.ign.com/wikis/xbox-one/PS4_vs._Xbox_One_Native_Resolutions_and_Framerates

 

Men jeg synst ikke det er det beste systemet på noen måter, PSN er en katastrofe og xbone har en del mer å tilby i form av apper og lignende, trådstarter spurte dog om hvilket system som gir best grafikk, dette var det jeg svarte på. Selv eier jeg begge systemene å spiller stort sett kun eksklusive titler på begge da jeg spiller alt annet på PC. Så personlig stiller jeg meg ganske nøytral i denne konsollkrigen, som jeg ellers har gjort i alle andre tåpelige fanboy kriger :roll:

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Far cry 4, dragon age inquisition og COD-AW kjører jo på lavere oppløsninger på Xbox one. AC Unity er en wackjob som ikke kjører bra på noe system the crew kjører såvidt jeg vet identisk på begge systemer. Remasteren vet jeg ikke så mye om, men det er jo en remaster. PS4 har kraftigst hardware så enkelt er det.

 

http://www.ign.com/wikis/xbox-one/PS4_vs._Xbox_One_Native_Resolutions_and_Framerates

 

Men jeg synst ikke det er det beste systemet på noen måter, PSN er en katastrofe og xbone har en del mer å tilby i form av apper og lignende, trådstarter spurte dog om hvilket system som gir best grafikk, dette var det jeg svarte på. Selv eier jeg begge systemene å spiller stort sett kun eksklusive titler på begge da jeg spiller alt annet på PC.

Leste du hva jeg skrev? Ikke alle spill BÅDE ser og yter bedre på PS4

 

The Crew operates at 30fps without any issues for extended durations across both consoles. However, when the engine is under load we see the PS4 game tearing and dropping frames more often than the Xbox One.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-the-crew-face-off

 

A frame-rate comparison of Resident Evil's remaster shows an improved 30fps lock compared to our original tests. Both PS4 and Xbox One hold strong at this refresh, though Sony's console has frame-pacing issues.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-resident-evil-hd-remaster-face-off

 

Så lenge det er minimale forskjeller i oppløsningen så foretrekker hvertfall jeg stabil fps, virker som Sony har bestemt at PS4 skal kjøre i 1080p koste hva det koste vil..

 

Mye har hvertfall forandret seg på 1 år, MGS og COD Ghost 720p på One VS 1080p på PS4.

 

Edit: men ja PS4 har i snitt høyere oppløsning på spill enn det Xbox One har, selv om forskjellen er mindre nå enn før.

Endret av Booz
Lenke til kommentar

Det er ganske greit for deg å argumentere når du tar ut den ene delen av artikkelen som tar ditt synspunkt når konklusjonen sier

 

"PS4 owners get better image quality most of the time along with slightly faster LOD streaming, but a curious reduction in bloom effects. Meanwhile, xbox One gains a small performance advantage, featuring less tearing, but occasionally dropping frames instead. It's hardly a 'win' for either platform then, with each having its own plus and minus points, but neither really providing a definitive version. On balance the PS4 game's slightly better image quality gets the nod here, but considering the gulf in GPU power, the main takeaway is that both versions are fairly close, all things considered."

 

Så slik jeg forstår det er det strengt tatt Xbone versionen som dropper frames. Forskjellen er etter hva jeg ser på vidoen der helt ubetydelig. Resident evil er en skamm at kjører på 30 fps på noen av konsollene, grafikken er ikke akkurat god, så her går det nok på at utvikleren var lat å ikke gadd optimalisere noe mer.

Lenke til kommentar

Muligens jeg er trøtt men artikkelen motsier seg selv.

The Crew operates at 30fps without any issues for extended durations across both consoles. However, when the engine is under load we see the PS4 game tearing and dropping frames more often than the Xbox One.

 

Meanwhile, Xbox One gains a small performance advantage, featuring less tearing, but occasionally dropping frames instead.

Lenke til kommentar

De er rimelig jevngode og veldig like arkitekturmessig når de kommer til spill. Kun smågreier som skiller dem egentlig. PS4 er kjappere primært sett fordi den har raskere minne med GDDR5 vs XBone med GDDR3. Utviklere kan jo velge å optimalisere for eDRAM som en kompensasjon for at GDDR3 er tregere. Dette er jo en tradisjon de kan følge fra Xbox 360. Kjølevifta på XBone er enorm i forhold til PS4 så om stillhet betyr noe er Xbone mer stille, selv om i alle fall min PS4 knapt høres for annet enn BluRay-spilleren, men så har jeg det ikke så veldig varmt rundt meg til vanlig. Frysepinner med høy temperatur i rommet vil nok få mer støy på PS4. Har erfart PS1, PS2, Xbox, PS3, Xbox 360 og endte opp med en PS4 mest p.g.a The last of us remastered. For deg er det kanskje andre spill som er viktig eller kanskje vennegjengen er på et system, eller du har noe annet som er utslagsgivende som tipper vektskåla i en retning.

 

XBone er også mer en mediahub enn PS4, men Plex fikser jo litt på det for de som tenker i de baner. Det jeg savnet mest med PS4 var egentlig arkaden fra Xbox 360, men det er nå på 360'en fremdeles. HD-scaleren i PS4 er konge for DVD-filmer. Den skalerer opp 480 linjer til 1080 linjer med god kvalitet. Xbox 360 så helt for *ævelig ut der før (i HDDVD-tiden), men nå ser det ok ut. Sammenlignbart med PS4. Den blodtrimma HTPC'en er parkert for lengst.

 

Edit: En av fordelene med denne generasjonen konsoller er at de er så like. For utviklere er det enklere å lage spill som passer begge hvis de er uavhengige studioer.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...