Gå til innhold

Antall timer jobb per uke for studie


TI-83

Anbefalte innlegg

Hvor mange timer jobb per uke er gjennomsnittet for realfagsutdannelser? Tenker f.eks. bachelor i fysikk ved UiO.

 

(Ja, blant de studentene som består eksamen / gjennomfører studiet.)

 

Jeg antar det er litt vanskelig å svare på, men. Er det 40 cirka det ligger på? Inkl. forelesninger, grupper og selvstudium.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg ser poenget ditt. :)

 

La oss si karakterer C-A, da. Og et gjennomsnittlig semester. Og en gjennomsnittlig utrustet realfagsstudent.

 

Neida, dette blir vel bare dumt. :p

 

Jobber du gjennomsnittlig anbefalt timer så får du nok en gjennomsnittlig karakter! Noe bedre må du nok jobbe mer for da!

Lenke til kommentar

Jobber du gjennomsnittlig anbefalt timer så får du nok en gjennomsnittlig karakter! Noe bedre må du nok jobbe mer for da!

Ja, skjønner. :)

 

Nei jeg bare ville høre, fordi jeg syns det virker som mange studenter driver mye med "slack".

 

Jeg trodde studenter på realfagsstudier (eller f.eks. medisin) jobbet mer enn f.eks. språkstudentene, men var litt usikker i hvilket omgang.

 

Men det er kanskje bare mitt inntrykk at det er mye "kafe"?

 

Mange har jo jobb ved siden også.

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar

 

Jobber du gjennomsnittlig anbefalt timer så får du nok en gjennomsnittlig karakter! Noe bedre må du nok jobbe mer for da!

Ja, skjønner. :)

 

Nei jeg bare ville høre, fordi jeg syns det virker som mange studenter driver mye med "slack".

 

Jeg trodde studenter på realfagsstudier (eller f.eks. medisin) jobbet mer enn f.eks. språkstudentene, men var litt usikker i hvilket omgang.

 

Men det er kanskje bare mitt inntrykk at det er mye "kafe"?

 

Mange har jo jobb ved siden også.

 

Takk for svar.

 

 

Jeg jobber langt under gjennomsnittet, men har likevell brukbare karakter. Driver mye med "kafe", eller kantinefag som vi kaller det. Jeg studerer dog i realfag!

Lenke til kommentar

Jeg jobber langt under gjennomsnittet, men har likevell brukbare karakter. Driver mye med "kafe", eller kantinefag som vi kaller det. Jeg studerer dog i realfag!

Ja, det ante meg egentlig at det ikke var mulig å si noe presist pga. stor variasjon i lærehastighet og hva man ønsker å oppnå.

Lenke til kommentar

Hvor mange timer jobb per uke er gjennomsnittet for realfagsutdannelser? Tenker f.eks. bachelor i fysikk ved UiO.

 

(Ja, blant de studentene som består eksamen / gjennomfører studiet.)

 

Jeg antar det er litt vanskelig å svare på, men. Er det 40 cirka det ligger på? Inkl. forelesninger, grupper og selvstudium.

 

Har selv studert fysikk, dog ikke på UiO, var ikke akkurat i tidsklemma. Det varierer selvfølgelig, men langt over 40 timer er nok veldig urealistisk. Kanskje nærmere 30, og når du innser at ikke alle forelesninger er verdt å gå i detter du kanskje ned mot 25 :p.

Lenke til kommentar

Undersøkelse som sier litt om gjennomsnittlig tidsbruk på ulike studier: http://www.tu.no/karriere/2014/02/04/sivilokonomstudenter-bruker-minst-tid-pa-studier

Det var interessant. 30-40 timer på sivilingeniør. Det er nok litt vanskelig å ha helt oversikten når det gjelder arbeid med studier (og man ikke har fast arbeidstid), men det kan vel like gjerne slå oppover som nedover.

 

Har selv studert fysikk, dog ikke på UiO, var ikke akkurat i tidsklemma. Det varierer selvfølgelig, men langt over 40 timer er nok veldig urealistisk. Kanskje nærmere 30, og når du innser at ikke alle forelesninger er verdt å gå i detter du kanskje ned mot 25 :p.

Det høres ganske overkommelig ut for min del. Alt <= 40 bør ikke være problematisk. :)

Lenke til kommentar

Arbeidsmengden er nok helt overkommelig hvis du arbeider effektivt. Mange av studentene som bruker opptil 40 timer i uka kunne spart inn noe av tida. Mitt inntrykk er at mange er lite selvstendige og går på forelesninger fordi de ikke vet riktig selv hvordan de skal angripe kurset, selv om de egentlig kunne lært mer ved å bruke tida på å lese og gjøre oppgaver på egenhånd. Dette gjelder kanskje særlig realfagsstudenter, da studiene deres bygger på mye matematikk, som er mer ineffektivt å lære passivt enn for eksempel historie. Samtidig er enkelte deler av pensum mer relevante enn andre. Da er det ofte lurt å gå rett på eksamensoppgaver og heller ta et skritt tilbake og gjøre noen lettere oppgaver hvis det blir for vanskelig. Man har også noen studenter som er på skolen fra 8 til 16 hver dag, men som bruker litt for mye tid på å sjekke facebook eller sitte i kantina og prate. Da får man selvsagt gjort mindre enn man kanskje bør gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man har også noen studenter som er på skolen fra 8 til 16 hver dag, men som bruker litt for mye tid på å sjekke facebook eller sitte i kantina og prate. Da får man selvsagt gjort mindre enn man kanskje bør gjøre.

Ja, det var det jeg tenkte på.

 

Hvis jeg ikke trenger å jobbe med enn 40 timer (effektivt), så går det bra. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...