Gå til innhold

På jakt etter ny skjerm


Geitetveiten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leter etter en skjerm som er bra til gaming og video/bilde redigering, men sliter med å finne noe til en grei pris som samtidig er bra. Har dere noen tips/anbefalinger til gode skjermer?

 

Kommer litt an på hva du skal bruke den mest til. Som ren gaming skjerm er det ikke noe som slår Asus ROG Swift skjermen, men den har et TN panel som ikke egner seg så bra til bilde redigering.

 

Så Dell skjermen jeg nevnte over kan være et godt valg. Det kommer skjermer fremover nå som har IPS panel og nVidia Gsync, om du kan vente på de.

Lenke til kommentar

Leter etter en skjerm som er bra til gaming og video/bilde redigering, men sliter med å finne noe til en grei pris som samtidig er bra. Har dere noen tips/anbefalinger til gode skjermer?

 

Billig OG bra? :wee:

 

Ingen skjerm er veldig bra til video/bilde redigering og gaming samtidig.

 

Noe kompromisser må man ta. Asus Swift er den skjermen som er best til det meste, men prisen er også deretter. Swift er den beste gamingskjermen på 1440p.

 

Faktisk ville jeg anbefalt deg å kjøpe en billig koreaskjerm, f.eks Qnix 2710 (amazon.com). Denne har PLS panel og kan overklokkes til 110-120hz. Da får du rimelig bra bilde og ganske bra flyt til gaming i tillegg. Dog denne er langt ifra like rask som TN 144hz skjermer. Denne er iallefall langt raskere enn 60hz skjermer, noe som suger til gaming mener jeg.

 

Om noen mnd? kommer det en IPS skjerm med 144hz og g-sync, men prisen på denne blir nok neppe lav.

 

http://www.geforce.com/whats-new/articles/nvidia-g-sync-worlds-first-144hz-ips-monitor-unveiled

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er i ca. samme båt som trådstarter.

Nizzen, er det den QNIX-skjermen du anbefaler blant andre koreaskjermer eg har sett på ebay, som Crossover, Catleap mfl? Driver ikkje med bilde/video-redigering.

Qnix er uslålig på pris i forhold til catleap iallefall. Hva som er budsjettet ditt bestemmer nok hva du går for.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...