Gå til innhold

Ny Telefon, hvilken?


Anbefalte innlegg

 

 

Det er mange bra telefoner der ute. Hva bruker du telefonen til? bare ringing eller bruker du til musikk, å ta bilder/video, surfe?

 

De forskjellige telefonene har som regel sine sterke og svake sider.

Bruker telefonen til å surfe, ringe, sende mld og høre på musikk. Tar også bilder med den har ikke kamera utenom.

 

xperia z3 og z3 compact er svært gode mobiler (lysstyrken er definitivt fikset) kameraet er heller ikke så dårlig lenger i dårlig lys. Hadde jeg vært deg så hadde jeg gått for compact, nesten like stor som iphonen din og mye større skjerm

Ser jeg ikke hadde en fullstendig setning. Problemet med Z1 var at den ikke lyste når jeg fikk melding feks, og viste kun et lite ikon helt oppi hjørne ikke på selve skjermen. Er dette også et "problem" på z3?

 

 

Jeg har Iphone og har vært fornøyd med det aller meste på den. Det er litt boikott av at de har økt prisene så mye på produktene sine, samt at den er nesten lik 5s så vil ha noe annet. Savner at jeg ikke kan bestemme ikoner, wigdets osv på fremsiden. Spesielt kaldender wigdetet, jeg som jobber turnus savner den veldig.

 

kjenner en som er i turnus og han anskaffet seg nettopp en z3 ;) nei måten z1 compacten-en du haddy lyste opp var ikke feil.. Den hadde et LED-lys som lyser meg forskjellige farger ettersom hva den skal opplyse deg om, hos meg er facebook blått, meldinger hvitt, snapchat gult, osv. På z3 compact så er det en LED pære på toppen av telefonen, under den øvre høyttaleren tror jeg, og den lyser opp som en stripe

 

Ja jeg forklarte meg gjerne litt dårlig igjen ser jeg. hehe:) Skriver mens jeg er litt i farta her. Den lyste et lite lys helt oppe i hjørnet, men jeg tenker at skjermen ikke lyste i det hele tatt ved innkommende melding feks. Gjør den det på z3?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men trådstarter du må være forsiktig. Kjøper du iPhone må du være veldig forsiktig slik at ingen får vite om det. Det er nemlig er sekt der ute som egentlig ikke har annet å gjøre enn å prate dritt om Aple og iPhone. Det har du sikkert allerede merket i denne tråden.

 

Selv bruker jeg Samsung akkurat nå fordi jeg synes iPhone 6 er altfor dyr, men jeg skulle ønske de var såpass mye billigere enn de er, for bedre kombinasjon av kvalitet, vekt og design skal du lete lenge etter.

Men du må finne deg i å bli kalt ganske mange ting (ikke så pene ting) hvis du innrømmer at du bruker iPhone. Så husk på det. Best å kjøpe noe dårligere så slipper du å bli så uglesett.

Haha, ja ikke sant. Ser ut for det :) Jeg kan med stolthet si at jeg bruker Iphone nå, og guess what jeg er svært fornøyd. :) Men har merket det er en del som ikke liker det, og dermed bannlyser det. Det er kjempe telefon, men som sagt savner litt noe fra android, pluss at det blir litt "boikott" for at de har økt prisene så mye (les: jeg har ikke råd til ny iphone egentlig, altfor mye penger akkuratt nå).

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Har ikke hatt den selv, men har hørt at den har litt dårlig batteritid. Og kameraet er ikke blant de beste.

 

Hvis jeg skulle anbefale noe annet enn iPhone ville jeg ha vurdert en Z3 Compact fra Sony. Det er en del som opplever at baksiden sprekker uten grunn, men det kan være et overdrevet problem. LG G3 har litt dårlig lyd, men ellers er den OK.

 

Bedre enn begge disse er Nokia Lumia 930, men det er fortsatt at du har lyst å lære et nytt OS.

 

Som deg er jeg ute etter ny telefon, men velger å droppe iPhone pga den sinnsvakt høye prisen akkurat nå.

Lenke til kommentar

Har ikke hatt den selv, men har hørt at den har litt dårlig batteritid. Og kameraet er ikke blant de beste.

 

Hvis jeg skulle anbefale noe annet enn iPhone ville jeg ha vurdert en Z3 Compact fra Sony. Det er en del som opplever at baksiden sprekker uten grunn, men det kan være et overdrevet problem. LG G3 har litt dårlig lyd, men ellers er den OK.

 

Bedre enn begge disse er Nokia Lumia 930, men det er fortsatt at du har lyst å lære et nytt OS.

 

Som deg er jeg ute etter ny telefon, men velger å droppe iPhone pga den sinnsvakt høye prisen akkurat nå.

Ja vet det er flere som kjøper andre telefoner på grunnlag av dette, og som sagt også meg selv.

Lenke til kommentar

Men trådstarter du må være forsiktig. Kjøper du iPhone må du være veldig forsiktig slik at ingen får vite om det. Det er nemlig er sekt der ute som egentlig ikke har annet å gjøre enn å prate dritt om Aple og iPhone. Det har du sikkert allerede merket i denne tråden.

 

Selv bruker jeg Samsung akkurat nå fordi jeg synes iPhone 6 er altfor dyr, men jeg skulle ønske de var såpass mye billigere enn de er, for bedre kombinasjon av kvalitet, vekt og design skal du lete lenge etter.

Men du må finne deg i å bli kalt ganske mange ting (ikke så pene ting) hvis du innrømmer at du bruker iPhone. Så husk på det. Best å kjøpe noe dårligere så slipper du å bli så uglesett.

så du mener at iphone er best? ikke ute etter en diskusjon, bare spør

Lenke til kommentar

 

Men trådstarter du må være forsiktig. Kjøper du iPhone må du være veldig forsiktig slik at ingen får vite om det. Det er nemlig er sekt der ute som egentlig ikke har annet å gjøre enn å prate dritt om Aple og iPhone. Det har du sikkert allerede merket i denne tråden.

 

Selv bruker jeg Samsung akkurat nå fordi jeg synes iPhone 6 er altfor dyr, men jeg skulle ønske de var såpass mye billigere enn de er, for bedre kombinasjon av kvalitet, vekt og design skal du lete lenge etter.

Men du må finne deg i å bli kalt ganske mange ting (ikke så pene ting) hvis du innrømmer at du bruker iPhone. Så husk på det. Best å kjøpe noe dårligere så slipper du å bli så uglesett.

så du mener at iphone er best? ikke ute etter en diskusjon, bare spør

 

Vil bare tilføre noe her, er ikke ment direkte mot deg men generelt passer den til diskusjonen i tråden. Alle har forskjellige preferanser, noen syns Iphone er best. Noen mener samsung, Sony eller LG er aller best. Det er en evig diskusjon, men det bunner i at alle liker forskjellig, vektlegger forskjellig på telefonene og ikke minst har hatt forskjellige opplevelser med kundeservice ++.

Ikke at jeg skjønner at du vil bort fra IPhone, men men ;-).

 

Her er en telefon som er billig, men som har fått masse skryt fordi den er kraftig og bra på de fleste områder. http://www.lefdal.com/product/telecom-gps/mobiltelefon/HUAHON6BK/honor-6-smarttelefon-sort?scid=PRICECOMP_PRISJAKTNO

 

Savner litt den muligheten til å gjøre hjemskjermen til din egen på en måte. Har vært en del frem og tilbake, men den byttes ikke ut før den er helt kaputt men greit å ha en i tankene da det nok nærmer seg.

Iphone 6 blir noe dyr dessverre, men plutselig ender det med at jeg bare må ha Iphone også.

Men tenkte å høre hva som er bra og ikke, og hvertfall ha sett meg ut en android :)

Endret av LinnH18
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Men trådstarter du må være forsiktig. Kjøper du iPhone må du være veldig forsiktig slik at ingen får vite om det. Det er nemlig er sekt der ute som egentlig ikke har annet å gjøre enn å prate dritt om Aple og iPhone. Det har du sikkert allerede merket i denne tråden.

 

Selv bruker jeg Samsung akkurat nå fordi jeg synes iPhone 6 er altfor dyr, men jeg skulle ønske de var såpass mye billigere enn de er, for bedre kombinasjon av kvalitet, vekt og design skal du lete lenge etter.

Men du må finne deg i å bli kalt ganske mange ting (ikke så pene ting) hvis du innrømmer at du bruker iPhone. Så husk på det. Best å kjøpe noe dårligere så slipper du å bli så uglesett.

så du mener at iphone er best? ikke ute etter en diskusjon, bare spør

Vil bare tilføre noe her, er ikke ment direkte mot deg men generelt passer den til diskusjonen i tråden. Alle har forskjellige preferanser, noen syns Iphone er best. Noen mener samsung, Sony eller LG er aller best. Det er en evig diskusjon, men det bunner i at alle liker forskjellig, vektlegger forskjellig på telefonene og ikke minst har hatt forskjellige opplevelser med kundeservice ++.

Ikke at jeg skjønner at du vil bort fra IPhone, men men ;-).

 

Her er en telefon som er billig, men som har fått masse skryt fordi den er kraftig og bra på de fleste områder. http://www.lefdal.com/product/telecom-gps/mobiltelefon/HUAHON6BK/honor-6-smarttelefon-sort?scid=PRICECOMP_PRISJAKTNO

Savner litt den muligheten til å gjøre hjemskjermen til din egen på en måte. Har vært en del frem og tilbake, men den byttes ikke ut før den er helt kaputt men greit å ha en i tankene da det nok nærmer seg.

Iphone 6 blir noe dyr dessverre, men plutselig ender det med at jeg bare må ha Iphone også.

Men tenkte å høre hva som er bra og ikke, og hvertfall ha sett meg ut en android :)

glemte deg helt bort. Jeg liker egentlig Windows phone best, men der er det jo ikke apper da... Så er det et problem, så ja... Nokia lumia 930, bare sier det :)
Lenke til kommentar

 

 

IPhone 6

 

Fra hva jeg har hørt fra de jeg kjenner som har iPhone har Apple råtten kundeservice. I tilleg betaler du ett par tusen bare for eple logo'n.

 

Kjøp heller en android telefon, Samsung er kvalitet.

Dette er direkte feil. Apples kundeservice er enestående. Jeg følte skjermen min satt litt dårlig, så jeg sjekka hva jeg kunne få gjort med det. Fylte inn et par skjemaer på Apples hjemmesider, ble oppringt få minutter senere. Dagen etter kom det noen fra ups å henta telefonen. Deretter ventet jeg 7 dager før jeg hadde en helt ny iPhone i postkassa. Greit nok, iphone er dyrere, men den tusenlappen ekstra er verdt det for fantastisk kundeservice. Når det er sagt, så mener jeg at LG G3'n er den telefonen der du får mest for pengene.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Sekten vil alltid påstå at Apple er dritt og vil alltid spre sitt hat mot Apple, så det er best å bare ignorere dem.

 

MrDalesen, jeg skal ikke påstå at iPhone er best, men de har for meg den beste kombinasjonen av lydkvalitet, kamerakvalitet, ytelse og størrelse. I og med at Androidtelefoner stort sett bare er bra om de er gigantiske, så er Apple de eneste som har fått til en knalltelefon i en kompakt og lett enhet. Ja, jeg vet Z3 Compact finnes, men den er ikke i nærheten av iPhone 6 på kamera.

 

Så for meg er nok iPhone den beste ja. Men jeg kjøper den ikke fordi den er for dyr.

Lenke til kommentar

 

---klippet bort diverse quotes---

 

Ja jeg forklarte meg gjerne litt dårlig igjen ser jeg. hehe:) Skriver mens jeg er litt i farta her. Den lyste et lite lys helt oppe i hjørnet, men jeg tenker at skjermen ikke lyste i det hele tatt ved innkommende melding feks. Gjør den det på z3?

 

Forstår jeg deg riktig med at du ønsker at hele skjermen skal slå seg på når du får diverse varsler (ikke bare ledlampa som blinker)? Da er det i såfall så enkelt som å installere en app som fikser dette for deg. Du kan f.eks prøve denne : https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lukekorth.screennotifications

 

Har ikke testet den selv, men burde fungere på problemet ditt. Bør og fungere på din gamle Z1 hvis du har den liggende i skuffen fortsatt.

Endret av learntofly
Lenke til kommentar

Har selv byttet fra iPhone 5S til Xperia Z2, og etter et par måneders bruk kan jeg si at det trolig blir iPhone neste gang. Det er mange ting som er mye mindre tilgjengelig i Android, eller som krever at man installerer mer eller mindre tvilsomme apps for å få til det som er standard i iOS. Sikkert greit for de som liker (og har tid til) å fikle masse med telefonen, teste ulike apps for å finne ut at ingen funker slik du vil, men ikke for de som liker at ting funker når man pakker de ut.

 

De som klager på kundeservice hos Apple kan ikke ha særlig erfaring med hverken Apple eller andre. I heimen har vi masse forskjellige dingser, og når noe en sjelden gang feiler på et Apple-produkt, er kundeservicen veldig bra (kontakter alltid Apple Support direkte, ikke forhandler). Andre dingser feiler oftere enn Apple, og kundeservice er dårligere, ofte mye dårligere.

Lenke til kommentar

Har selv byttet fra iPhone 5S til Xperia Z2, og etter et par måneders bruk kan jeg si at det trolig blir iPhone neste gang. Det er mange ting som er mye mindre tilgjengelig i Android, eller som krever at man installerer mer eller mindre tvilsomme apps for å få til det som er standard i iOS. Sikkert greit for de som liker (og har tid til) å fikle masse med telefonen, teste ulike apps for å finne ut at ingen funker slik du vil, men ikke for de som liker at ting funker når man pakker de ut.

 

De som klager på kundeservice hos Apple kan ikke ha særlig erfaring med hverken Apple eller andre. I heimen har vi masse forskjellige dingser, og når noe en sjelden gang feiler på et Apple-produkt, er kundeservicen veldig bra (kontakter alltid Apple Support direkte, ikke forhandler). Andre dingser feiler oftere enn Apple, og kundeservice er dårligere, ofte mye dårligere.

Har du eksempler på hva?

 

Jeg kommer nok ikke til å kjøpe Sony da siden jeg ikke var så fornøyd med Sony z1. Har satt samsung og vært fornøyd med disse, men er usikker om jeg skal prøve noe annet.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Har selv Sony z3 og er storfornöyd

Du har ikke opplevd at baksiden har sprukket helt av seg selv? Og at Sony nekter å fikse det fordi de mener det er brukerfeil?

Lenke til kommentar

Jag är försiktig med min telefon, trots detta har den fallit i golvet ett par gånger, da den är så jävla glatt. Men inga spricker eller ripor här... Det säljs tusentals av dessa telefoner i Norge och en mycket liten andel av dessa ser ut att ha problem. Så är det med alla telefoner. Kolla hur många som har fel/problem med Iphone i dom trådarna.

Lenke til kommentar

Jeg sitter her med en Sony Xperia Z3 Compact, og iPhone 6, jeg har prøv de litt om hverandre nå, men kameraet er definitivt ikke den sterkeste siden på Z3, bildene jeg får innendørs, uten alt for mye lys blir rett og slett helt grøtete i forhold til det jeg opplever på iPhone 6, fargene forsvinner, lyset overeksponeres kraftig, jeg opplever det som en veldig stor forskjell, det er snakk om samme faste motiv, med kun sekunder mellom de to telefonene. Sånn bortsett fra at jeg opplever kameraet som ett stort steg tilbake, virker resten av telefonen helt grei, ingen spesielle ting jeg kan trekke den for ellers.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...