Gå til innhold

forvirring ved oppgradering av gratis antivirusprogram


Anbefalte innlegg

Jeg er ikke noe god på data, men klarer det grunnleggende, eller nesten da.

Skaffa meg gratis antivirus; K9 PC Protector. Maange infeksjoner ble oppdaget, men for å kunne fikse alle sammen, måtte jeg oppgradere til kjøpeversjonen, K9 PC Fixer. Jeg så gjorde. Fikk opp et nytt icon, gikk inn der og alle feilene var fiksa på ett sekund. Flottings:-)

 

Men, i følge gratis-programmet har jeg fortsatt 17 infeksjoner som må fikses, alvorlighetsgrad: høy. Og det oppfordres til å oppgradere for at det skal kunne bli gjort.

Jeg klikker på "har du allerede kjøpt, klikk her" og taster inn lisens-nøkkelen jeg har fått, men den blir avslått som ugyldig.

Dette skjønner jeg ikke noe av.

 

Skal jeg bare slette gratisversjonen kanskje, siden den tydeligvis ikke er enig med fullversjonen?

Har i hvert fall to forskjellige ikoner med K9 nå, og det behøver man muligens ikke å ha. Det holder vel med den K9 jeg har kjøpt?

 

Ps Har prøvd å sende ticket om problemet til supporten, men ikke fått noe svar, ennå i hvert fall. (1 døgn siden)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk svar nå.(fra supporten)

 

Jeg har ikke kjøpt antivirusprogrammet nei, men et renseprogram.

 

Det er bare det at man tror man kjøper noe, men så får man noe helt annet.Er det vanlig å lure folk på den måten? Er ikke disse folka seriøse i det hele tatt eller er det bare sånn business er?

 

Jeg sverger på at det sto K9 Protector på handlelista.

 

 

Som en gest skulle de gi meg lisensnøkkelen til K9 Protector også. Vel, det var jo den jeg ville ha da.

 

Lærer aldri vettu, :-) (gremmes)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ut av det du skriver ser det ut til at du har fått lastet ned et program som skaper trøbbel for deg, og så presser deg til å kjøpe løsningen. Kjør gratisversjonen av Spybot S& D så får du løst dette.

Joda, jeg kikka etter et gratis virusprogram, bestemte meg for K9, men gikk rett i kjøpefella. (men fikk ikke det jeg kjøpte, men noe annet, fikk likevel det jeg ville ha, etter klage.

Så nå har jeg CC cleaner, K9 fixer, K9 protector, og Windows defender. Den siste vet jeg ikke hvor kom fra. Og likevel får jeg beskjed fra handlingssenter om at jeg mangler et antivirusprogram.

 

Jeg hadde Norton opprinnelig, men ble lei av stadige varsler om høyt bruk av minne. Får ikke det lenger i hvert fall.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet-tDbelX

Kan ikke være hundre prosent sikker uten å ha sett programmet på maskina di, men det er omtrent 95% sannsynlighet for at programmet enten finner fiktive "virus og feil" som du så må betale for å fjerne, eller faktisk lager feil selv for så å (forhåpentligvis) fjerne dem når du har betalt.

 

Du har nok gått i en klassisk felle her.

 

Avinstaller hele skiten og last ned Microsoft Security Essentials. Lett å bruke, og kommer rett fra Microsoft, så du kan være sikker på at det ikke er noe shady. Ville også kjørt Malwarebytes Anti-Malware og Spybot Search & Destroy som tidligere nevnt.

Lenke til kommentar

Nå har jeg fjerna K9 både Protector og fixer-programmet.

Godt å slippe å se dem mere...

Tabben kosta meg ikke så mye, bare 250 kr.

Nå har jeg bare cc cleaner og Windows defender, får se om det holder. (men Windows defender gjemmer seg et eller annet sted jeg ikke vet hvor er, dukka bare opp en gang)

 

He he. Litt klokere nå.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet-tDbelX

God kveld i stugo. Hva er det som gjelder av:

1. Antivirus

2. Brannmur (Om det er behov for dette)

2. Popup blocker

 

Skal kjøres på en ny maskin med Windows 8.1

 

Takker

1. Windows Defender kommer innebygget i Windows 8.1 og er helt kurant. Pass på å holde det oppdatert. Kan også være greit å kjøre Malwarebytes Anti-Malware i ny og ne.

 

2. Windows har innebygget brannmur som fungerer utmerket ved riktig bruk. Ikke godkjenn eller legg til noen regler på noe du er usikker på. Veldig sjeldent at noen faktisk er borti at dette er et problem.

 

3. Tenker du på i nettleser? Anbefaler Adblock Plus til Google Chrome. Fjerner reklamer og de aller fleste popup-vinduer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

God kveld i stugo. Hva er det som gjelder av:

1. Antivirus

2. Brannmur (Om det er behov for dette)

2. Popup blocker

 

Skal kjøres på en ny maskin med Windows 8.1

 

Takker

1. Windows Defender kommer innebygget i Windows 8.1 og er helt kurant. Pass på å holde det oppdatert. Kan også være greit å kjøre Malwarebytes Anti-Malware i ny og ne.

 

2. Windows har innebygget brannmur som fungerer utmerket ved riktig bruk. Ikke godkjenn eller legg til noen regler på noe du er usikker på. Veldig sjeldent at noen faktisk er borti at dette er et problem.

 

3. Tenker du på i nettleser? Anbefaler Adblock Plus til Google Chrome. Fjerner reklamer og de aller fleste popup-vinduer.

 

Gull. Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...