Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Jeg har fått både gode og dårlige minner fra russetiden. Mye tull som skjedde der hehe! :) Selv ett år etter så føler jeg fremdeles at jeg ikke klarer å legge russetiden på hylla. Det er så mange ting som kunne ha blitt bedre og flere store mål som kan ha blitt oppnådd (nei, prater ikke om sex med 40 andre jenter). Det er bare den flotte stemningen og opplevelsen man får av russetiden.

 

 

Problemet er at jeg har ikke noen venner som skal være russ (i allefall de som er født i samme årstallet som meg) pga de studerer nå eller ønsker ikke være igjen russ. En annet problem er at jeg har ikke så mange venner som skal være russ i år (har heller ikke kontakt med de jeg har allerede). Tenker egentlig å bli med på Tryvann igjen pga dette er den beste og største eventet man har i russetiden.

 

Er det teit at jeg blir russ igjen for å oppleve de syke dagene igjen?



Anonymous poster hash: ab977...dd6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg og mine klassekamerater var russ både vg2 og vg3, sortruss begge årene, like god stemning mellom andre russ, så er ikke så teit.

Men av personlig erfaring så var det ikke like fett andre gangen som første.

men dog, hva er russetiden uten venner? Får du vite om mindre russefester enn tryvann og slikt? Generelt kommet deg ut av huset? Er svaret ja, så sier jeg go ahead :)

Lenke til kommentar

Jeg var russ en gang, det holdt for meg. Er sikkert ting jeg kunne gjort annerledes, men har aldri følt et behov for å oppleve russetiden på nytt, selv ikke året etter. Klart, var jo på et par x-russefester i Trondheim da jeg studerte der. Blir ikke det samme som å være "ekte" russ, men det var moro. Et år tok x-russefesten såpass mye av at det skapte trøbbel for den ekte russen, som ble sur på studentene pga det.

Lenke til kommentar

Om du vurderer å være russ igjen sjølv om du er ferdig på vgs så må du få klarheit i om du blir "akseptert" blant dei andre fyrst.

Å gjere dette utan å ha med seg vennanene sine, klassekammeratane, eller på anna måte være ein del av ein etablert gjeng er det ikkje noke vits i.

 

Kvart år så er det nokon som møter opp på russefestar med fjordårets russebukse men det er ikkje så ofte dei får innpass og blir ein del av gjengen når dei ikkje lenger er knytta til ein skule og ei klasse.

Kvart år så tar det årets russekull og russestyre eit kollektivt ansvar for de som russen gjer av både positive og negative ting, då er det skjeldan dei vil inkludere "utanforståande" då det ofte er dei som er mest ute etter å gjere pøbelstrekar som møter opp for å være russ igjen.

 

 

Det finnes ingen formelle reglar for når ein kan være russ eller kva farge ein skal ha på russedressen, men internjustisen står ganske sterkt då halve morroa med å være russ er å feste saman med klassekammeratane utan innblanding frå utanforståande.

 

Så med mindre du har tilknyttning gjennom den vidaregåande skulen, eller kjenner nokon av årets russ godt nok til at dei vil invitere deg til å være med så er det nok ein dårlig idé å ta ei runde til som russ.

 

Dette er dømt til å bli ein skuffelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Å være russ to ganger? Noe så dumt :p Det blir som å tro på bibelen men likevel spise gris.

 

Er vel ingen motsetning mellom å lese bibelen og spise gris?

Har ikke lest bibelen, men det høres rart ut, ja. Ser uansett ikke hvordan det kan sammenlignes med å være russ to ganger (som jeg er enig i at er teit).

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Russefeiringen skal selvfølgelig være bare en gang, for du fullfører bare videregående en gang.

 

Bibelen sier (gamletestamentet) at man ikke skal spise gris, så da spiser man ikke gris.

 

poenget er at det blir hyklersk

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Kan jeg spørre om et annet spørsmål? Jeg er russ i år, og er ikke fornøyd med alt som står på russekortet mitt..går det ann å tegne over det med noe uten at det blir for synlig? Vet det er sent å tenke på, men dreit meg litt ut med det :/

 

Det er sikkert mulig, men personleg ville eg ikkje brydd meg om det. Litt av sjarmen er at jo at russekort ikkje akkurat følger A4 standaren for korleis visitkort skal sjå ut.

 

Eg hadde tegna over med svart sprittusj slik at det ser ut som at informasjonen ikkje slapp gjennom sensuren. Sensurer gjerne andre ting også dersom du synest det ser rart ut at det kun er en ting som er streka over.

 

Sjølv trur eg at eg hadde tatt i bruk hullmaskina og stansa ut det som du ikkje likte på russekortet.

Framgangsmåten vil sjølvsagt variere litt alt etter kva det er du vil fjerne frå kortet, men som sagt hadde eg fiksa dette slik at det er veldig synlig, om ikkje anna så viser det at du legger eit personleg preg på russekorta dine og ikkje berre lar eit trykkeri ordne alt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...