Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Viftene oppfører seg merkelig [Corsair 650D, H80]


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en selvbygd PC med følgende specs:

i7 2700K overklokket til 4.4 GHz

Asus P8Z68-V Pro/Gen3

Corsair HX850

Asus GTX 770

Corsair Obsidian 650D (en vifte i toppen, en vifte i front)

Corsair H80 (bak, push & pull)

 

For noen uker siden oppdaget jeg at temperaturen på CPUen var unormalt høy. Da jeg så inn i kabinettet, oppdaget jeg at viftene på CPU-kjøler (H80) snurret saktere enn vanlig. På kabinettet er det en viftekontroller for viftene fremme og på toppen. Viftekontrollen var stilt på maks, vanligvis har jeg på laveste. Da jeg skrudde viftekontrolleren ned på lav, så jeg at viftene på H80'en gikk raskere, og CPU temp gikk (selvsagt) ned.

 

Da jeg skrudde på PCen i går, etter å ha vært borte hele jula, var det ingen liv i viftene fremme og i toppen, men viftene på H80'en snurret rundt. Skrudde viftekontrolleren opp, og da startet de, og fortsette å gå når jeg skrudde viftehastigheten ned igjen.

 

Så hovedproblemet er at jeg ikke kan kjøre viftene i kabinettet på maks, noe jeg liker å gjøre når jeg spiller. Det bekymrer meg også at viftene fremme og i toppen ikke alltid starter.

Skjønner ingenting av dette, men håper noen andre her gjør det :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Hei!

 

Har en selvbygd PC med følgende specs:

i7 2700K overklokket til 4.4 GHz

Asus P8Z68-V Pro/Gen3

Corsair HX850

Asus GTX 770

Corsair Obsidian 650D (en vifte i toppen, en vifte i front)

Corsair H80 (bak, push & pull)

 

For noen uker siden oppdaget jeg at temperaturen på CPUen var unormalt høy. Da jeg så inn i kabinettet, oppdaget jeg at viftene på CPU-kjøler (H80) snurret saktere enn vanlig. På kabinettet er det en viftekontroller for viftene fremme og på toppen. Viftekontrollen var stilt på maks, vanligvis har jeg på laveste. Da jeg skrudde viftekontrolleren ned på lav, så jeg at viftene på H80'en gikk raskere, og CPU temp gikk (selvsagt) ned.

 

Da jeg skrudde på PCen i går, etter å ha vært borte hele jula, var det ingen liv i viftene fremme og i toppen, men viftene på H80'en snurret rundt. Skrudde viftekontrolleren opp, og da startet de, og fortsette å gå når jeg skrudde viftehastigheten ned igjen.

 

Så hovedproblemet er at jeg ikke kan kjøre viftene i kabinettet på maks, noe jeg liker å gjøre når jeg spiller. Det bekymrer meg også at viftene fremme og i toppen ikke alltid starter.

Skjønner ingenting av dette, men håper noen andre her gjør det :D

 

Hej,

 

Är de en H80 eller H80i du har? Ifall de är en H80i så kopplar du in fläktarna till pumpen och sen från pumpen till USB.

 

Med vänliga hälsningar,

Corsair Johan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...