Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ereksjonssvikt, mister jeg drømmedama?


Anbefalte innlegg

Jeg har ett skikkelig problem.

 

Jeg er en mann på 26 år. Har hatt mange seksualpartnere de siste 6 årene, kanskje 30. De har som regel vært i forbindelse med byturer osv.

 

Her for 4 mnd siden, traff jeg drømmedama. Det var ikke på byen, og vi hadde ikke sex første daten. Vi gikk rolig frem og alt virket bra. Vi hadde sex noen ganger, men plutselig en gang svikter junior!! Jeg ble som alltid veldig kår av vorspielet, men da vi skulle ha sex, så ble jeg slapp. Siden den gang har dette skjedd flere ganger, og det har selvfølgelig brent seg fast i hodet mitt og dukker opp hver gang vi skal ha sex. Vi har hatt sex nå og da siden, da jeg får det til.

 

Vi har pratet mye om dette, jeg og dama, og hu har vært forholdsvis forståelsesfull. Jeg har gått en tur til psykolog, og da ble det bedre rett etterpå. Men det kom tilbake.

 

Hun har tidligere sagt det at det ikke er noe "problem" for henne osv, men jeg merker jo på henne at det er det. Hun er ofte sint og veldig irritert på meg, da jeg prøver å være blid og holde humøret oppe, i en vanskelig periode. Hun sier vi MÅ få ordning på dette, og det er jeg selvfølgelig enig i. Har bestilt time hos sexolog til uka, håper det kan hjelpe.

 

Jeg skjønner jo at dette er kjedelig for henne også, at kjæresten mister ereksjon rett før sex, det kan jo umulig tolkes som ett kompliment. Men jeg har jo forklart det som det er, at om noe så er hun for fin! Jeg får rett og slett prestasjonsangst med denne herlige jenta. Jeg elsker henne over alt, og jeg hvis dette problemet gjør at jeg mister henne, så veit jeg ikke hva jeg skal gjøre:(

 

Noen som har erfaringer, eller noen vettuge tanker og innspill, svar meg vær så snill. På forhånd, takk!

 

 

 

 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 6e4a5...f77

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har funnet deg ei dame som du tror er bedre enn hva du fortjener. Det kan så være. Men hun er der her og nå.

 

Å for en romantisk middag dere 2 måtte må når du babler ut at jeg måtte gå til en psykolog for å finne motet mitt for å gå ut med deg. Ikke helt Don Juan greier dette.

 

Finn mannen i deg selv og ta kontroll over din egen usikkerhet.

 

Er du villig til å miste henne pga din egen tvil om hva som er ditt eget beste?

Lenke til kommentar

For 4 år siden opplevde eg det samme.

Junior blei halv hard og eg kunne knulle lenge! Jevlig stressende med andre ord.

Leste jo litt rundt på nettet og eg fikk de samme beskjedene som du kommer til å få " er det ikkje ett vanlig problem så ligger det i hodet" !

 

Eg prøvde rett og slett å bare glemme at det hadde skjedd og med engang eg merket noe på junior under akten så prøvde eg å fokusere mer på hun enn på junior.

 

Gikk ikkje mangen ukene før problemet var vekke, men no er det heller mer sånn at den er steinklar og klar for utskytning etter bare en 10 min tid :p så eg fikk dessverre ikkje begge bonusene :(

Lenke til kommentar

Jeg er like gammel som deg og var i samme situasjon som deg for ca 1 måned tilbake, men kun ved et par anledninger.. heldigvis.. og det var ille nok. Føler absolutt med deg. Traff også en herlig jente for ca 4 måneder siden og det går veldig bra.. så får vi se om det utvikler seg til et forhold snart.

 

Jeg hadde stiv penis da klærne var på, men så fort klærne føk av, så ble junior slapp.. ble ganske satt ut da det skjedde. Heldigvis kom den seg opp etter hvert og jeg tenkte at dette kun var et engangstilfelle.. men dagen etterpå skjedde det samme igjen. Men siden har det heldigvis ikke skjedd.. Vurderer allikevel å skaffe meg en penisring, da jeg føler at junior gjerne kan være hardere under samleiene.

 

Håper det ordner seg for deg.



Anonymous poster hash: 71e89...11c
Lenke til kommentar

Forresten.. så tror jeg at grunnen til at jeg mistet ereksjonen var fordi hun var&er mer erfaren enn meg når det gjelder sex og vi hadde på forhånd snakket om å prøve ut noen nye stillinger. Sexstillinger som jeg ikke følte jeg behersket.. så tror det var prestasjonsangst på grunn av det. Derfor la jeg bort tanken på dette og tenkte & konsentrerte meg kun om de stillingene jeg har prøvd før.. og da gikk det bra.

 

Og til slutt ble jeg så varm i trøya at jeg turte å prøve en ny posisjon og det gikk bare bra.

 

Blir nesten litt nervøs av å skrive & lese om dette i fall at det hender igjen..



Anonymous poster hash: 71e89...11c
Lenke til kommentar

du har krisemaksimert dette til å bi et større problem enn det behøver å være. Du har gått til psykolog, du snakker om å miste dama..... hvis man har hatt litt prestasjonsangst før så blir det i alle fall ikke bedre av å tenke slik!

 

Sant. Jeg må prøve å endre måten jeg tenker på. Fokusere på at hun faktisk er er sammen med meg enda, tross problemene vi har.

Lenke til kommentar

Hva hun får ut av sex er mye/mest hennes ansvar også, og god/deilig sex behøver ikke en gang innbefatte penis i det hele tatt for hennes del.

 

Hvis du klarer å ha det i bakhodet og ta din "plikt" litt mindre over deg mentalt samtidig som du yter det du kan med fingre, hender, munn etc, kan du nok klare å gi henne opplevelser som gjør penis litt mindre viktig, så den får være litt i fred til den finner ut at den er klar til å delta på forventet vis.

 

Jeg vil tro at når underbevisstheten ikke bruker så mye resurser på problemet, og sex likevel blir en god og positiv opplevelse, så forsvinner/minsker grunnlaget for slappheten.

 

Kort sagt kan for øvrig en penisring være til hjelp, og kan til og med høyne utbyttet for din del.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Det at du kaller "foreplay" for "vorspiel" er helt jævlig. Burde bli impotent bare av det.

 

Det ene ordet er engelsk, mens det andre er tysk og begge ordene betyr det samme. Om du skulle kritisere noe, så er det at han ikke bruker det norske ordet forspill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hun er ofte sint og veldig irritert på meg, da jeg prøver å være blid og holde humøret oppe, i en vanskelig periode. Hun sier vi MÅ få ordning på dette,

 

 

Anonymous poster hash: 6e4a5...f77

 

Drømmedame?

 

Jeg har slitt litt med det samme. Vi hadde sex på andre måter enn med pikken min de gangene den forsvant (virker som hun kommer mer når jeg fingrer henne eller bruker dildo/vibrator osv uansett), og etter hvert gikk det over av seg selv. Antakeligvis fordi jeg ble mer komfortabel og selvsikker.

 

Anonymous poster hash: da103...1fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det at du kaller "foreplay" for "vorspiel" er helt jævlig. Burde bli impotent bare av det.

 

Det ene ordet er engelsk, mens det andre er tysk og begge ordene betyr det samme. Om du skulle kritisere noe, så er det at han ikke bruker det norske ordet forspill.

 

Høres helt idiotisk ut på norsk.

 

Skal vi vorse i senga eller? Hehehe

Lenke til kommentar

Om TS kaller det vorspiel eller forplay eller forspill er irrelevant, det er opp til ham. Jeg vet at mange forbinder ordet vorspiel med "pre-party", men "pre-party" på tysk er "vortrinken". Ferdig med den saken, videre diskusjon om emnet kan tas i egen tråd eller på pm til dem man ønsker.

TS: Er ikke veldig erfaren med ereksjonssvikt personlig, men jeg har en teknikk som har funket et par ganger med lignende problemer. Jeg tror dette er noe som skjer i hodet ditt (psykosomatisk), altså at det ikke er fysisk. Muligens fordi du føler deg under hennes liga, at du er nødt å prestere veldig høyt for å kompensere for at hun er "bedre" enn deg. Men nok om det.

Teknikken. Åpenbart vil det kunne ha en negativ effekt for deg om du "stresser" med å holde penisen stiv, spesielt om hun stresser deg. Hva med å prøve å slutte å stresse totalt, rett og slett gi litt faen, og tenke "jaja, så er den slapp, greit det :)". Dette er teknikk som jeg har utviklet de siste fem årene på egen hånd etter jeg etter noen ubehagelige hendelser i barndommen har blitt "hjemsøkt" av visse tanker i tide og utide. Men jeg har i senere tid oppdaget at dette er en teknikk som du vil finne igjen i klassisk meditasjon, "mindfulness" osv.

La frykten for ereksjonssvikt komme og passere. Ikke tenk "Faen faen faen, nei nei, slapp av nå, pust dypt ut, dette går bra, hun er jo dritdigg, er ingen grunn til at du ikke skal være hard nå, går bra dette, faen jeg ser hun er skuffet, noe må skje snart." Anerkjenn at den er der, men prøv å identifiser den som en tanke og ikke noe mer. Et fakta. Noe som kan skje eller som ikke kan skje. Det er ikke opp til deg, du er ikke herre over den avgjørelsen. Frigjør deg fra det. La penis leve sitt eget liv.

For å sammenligne med noe, du har kanskje opplevd hvor vanskelig det kan være å sovne om du faktisk prøver å sove? Du ligger der i sengen din og tenker "mmm nå var jeg avslappet gitt, ingen stopper meg fra en god åttetimers søvn nå" og du ender opp med å ligge i to timer med tankene dine. Men om du sitter oppe og prøver å se på film eller leser en bok (uten at du er bevisst på at du skal bli trøtt) kan det være veldig enkelt å sovne?

Et forslag, i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...