Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

16 år gammel gutt og 26 år gammel jente.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pussig hvordan det er et tema hvorvidt dette forholdet vil vare. Er det større sannsynlighet for at et forhold mellom to sekstenåringer vil vare?

Lenger enn detta forholdet hvertfall.

 

To 16 åringer er hvertfall på samme nivå i utvikling/voksenhet osv.

 

Jeg tror hvis det blir noe forhold, så kommer hu mest sannsynlig til og se på deg som umoden, å forholdet ryker..

Endret av Grievdus
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det finnes en gyllen regel noen finner nyttig:

 

For å finne grensen for laveste alder på en du vil ha et seksuelt forhold til:

Del alderen din på to og legg til 7. Da er du alltid innenfor både moralske lover og Norges lover.

 

Etter denne formelen vil det altså være OK for deg, mens hun bør se etter noen litt eldre.

Endret av Kalevala
Lenke til kommentar

 

Pussig hvordan det er et tema hvorvidt dette forholdet vil vare. Er det større sannsynlighet for at et forhold mellom to sekstenåringer vil vare?

Lenger enn detta forholdet hvertfall.

 

To 16 åringer er hvertfall på samme nivå i utvikling/voksenhet osv.

 

Jeg tror hvis det blir noe forhold, så kommer hu mest sannsynlig til og se på deg som umoden, å forholdet ryker..

 

Med unntak av jente da såklart som tror de er 7 år forran gutta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Pussig hvordan det er et tema hvorvidt dette forholdet vil vare. Er det større sannsynlighet for at et forhold mellom to sekstenåringer vil vare?

Lenger enn detta forholdet hvertfall.

To 16 åringer er hvertfall på samme nivå i utvikling/voksenhet osv.

Jeg tror hvis det blir noe forhold, så kommer hu mest sannsynlig til og se på deg som umoden, å forholdet ryker..

To sekstenåringer trenger slettes ikke å være på samme nivå. De er i samme fase av livet, men hvilken sekstenåring leter etter den rette uansett?
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

To sekstenåringer trenger slettes ikke å være på samme nivå. De er i samme fase av livet, men hvilken sekstenåring leter etter den rette uansett?

Ble litt feil av meg og si at dem er på samme nivå. Men ei på 26 og en på 16 år vil jeg si ligger på to forskjellige nivåer i livet.

 

Derfor syns jeg det er bedre og finne noen som ikke er så alt for mye eldre når man er såpass ung.

 

Kan hende han tror han har funnet den rette, mange 16+ åringer som tror dem har funnet den rette og dele livet med.

Endret av Tvillingsjel
quote-pyramide
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Ble litt feil av meg og si at dem er på samme nivå. Men ei på 26 og en på 16 år vil jeg si ligger på to forskjellige nivåer i livet.

 

Derfor syns jeg det er bedre og finne noen som ikke er så alt for mye eldre når man er såpass ung.

 

Kan hende han tror han har funnet den rette, mange 16+ åringer som tror dem har funnet den rette og dele livet med.

 

Ja, det KAN helt garantert være bedre å finne noen jevngamle i utgangspunktet, men når han først har funnet en som er ti år eldre og antageligvis lever ut mang en 16 årings drøm, så får han ta det som den erfaringen det er. Og etterpå kan han finne en jevngammel hvis det skulle falle seg naturlig. :)

Endret av Tvillingsjel
quote-pyramide
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Ja, det KAN helt garantert være bedre å finne noen jevngamle i utgangspunktet, men når han først har funnet en som er ti år eldre og antageligvis lever ut mang en 16 årings drøm, så får han ta det som den erfaringen det er. Og etterpå kan han finne en jevngammel hvis det skulle falle seg naturlig. :)

Hehe, får lært noen triks i senga da til den neste jenta :p

Endret av Tvillingsjel
quote-pyramide
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

To ulike ting kan skje:
Dere blir sammen, får det fint sammen
eller
Hun er kun interessert i sex
- Går for siste. Kunne aldri innledet et forhold med en gutt på 16, og jeg er ikke mer enn 20 selv.

EDIT: Nå skal det sies at jeg aldri hadde hatt sex med en på 16 heller, så for all del - kanskje dere ender opp lykkelige sammen.

Endret av Baktanker
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En gutt på 16 er ikke voksen, selv om man føler seg voksen. Jeg kan ikke se for meg at ei jente på 26 vil noe mer med ham, men jeg kan ta feil. Når man er 26 så er man ofte på en annen plass i livet, eller så kommer man dit fort og akkurat da så er 10 år mye.

 

Men for all del, dere skader ikke noen...

 

 

Per definisjon så stemmer nok det, nærmere bestemt hva lovboka sier. Man måtte nok hatt en del psykologiske utredninger om man skulle funnet fram til den ekte modenheten som hvert individ har utviklet. Det hadde blitt for kostbart, og lite praktisk å forholde seg til.

 

 

Det finnes en gyllen regel noen finner nyttig:

 

For å finne grensen for laveste alder på en du vil ha et seksuelt forhold til:

Del alderen din på to og legg til 7. Da er du alltid innenfor både moralske lover og Norges lover.

 

Etter denne formelen vil det altså være OK for deg, mens hun bør se etter noen litt eldre.

Mener du at den formelen er lineær, eller passer den best omkring lavalders-bedømmelser?
Digresjon: I forhold til loven ja, men for han så blir 8 + 7 like fullt 15 år. Så han skal date en 15 åring og ikke en 26 åring er det du sier at er naturlig etter din formel. Da bryter han loven selv jo.
Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, jeg vet. Jeg personlig synes ikke noe om det og jeg hadde ikke hoppet i taket av glede om noen barn av meg (være det seg jente eller gutt) var 16 og hadde kjæreste som var ti år eldre. Jeg hadde lurt litt på hva annet enn det opplagte den voksne personen kunne være ute etter. Grunnen til at jeg svarte som jeg gjorde er at det finnes mange kverulanter som er veldig glade i å påpeke lavalder etc.

 

Jeg har veldig vanskelig for å se for meg at jeg skulle vært interessert i noen som var ti år yngre enn meg, i alle fall mens jeg var 26 selv. Jeg har vansker med å se for meg en fremtid for et slikt forhold.

 

...Det kan jo hende at ts og hans eldre kjæreste motbeviser den tanken, men det er nok dessverre sikkert noe de kommer til å føle på. Ikke det at de MÅ bevise noe for noen, men folk vil garantert gjøre seg tanker.

Endret av Tvillingsjel
la til litt
Lenke til kommentar

Et forhold kan bli pinlig og vanskelig med tanke på å passe inn i hverandres omgangskretser. Kanskje hun vil ha barn om 4-5 år?

 

Selv om dette ikke er seksuelt misbruk, viser det at det kan bli vanskelig å bearbeide følelsene. Vil jo ikke bli lett for den 16-årige gutten hvis det ikke blir noe forhold, han kan til og med føle seg misbrukt selv om han først gikk inn for det seksuelle forholdet med liv og lyst.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...