Gå til innhold

Han vil gjøre World of Tanks mer attraktivt som e-sport


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dessverre for WoT så er Russland det eneste stedet som faktisk bryr seg om det spillet fordi Starladder(største LAN-turnerings organisør) pusher WoT hardt til massene, spillet holder rett og slett ikke vann når man vet at man må kjøpe ammunisjon med ekte penger og de som ikke kjøper ammo med ekte penger ligger milevis bak.

 

WoT som en eSport skal man se lenge etter tror jeg, det har ingen av de spennende elementene som de andre spillene har, feks CS, Starcraft eller Dota2.

 

PS: Det er også et ufattelig treigt og kjedelig spill og se på, så som en seer vil jeg heller spise en råtten banan en å følge med på malinga tørke.:p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dessverre for WoT så er Russland det eneste stedet som faktisk bryr seg om det spillet fordi Starladder(største LAN-turnerings organisør) pusher WoT hardt til massene, spillet holder rett og slett ikke vann når man vet at man må kjøpe ammunisjon med ekte penger og de som ikke kjøper ammo med ekte penger ligger milevis bak.

 

WoT som en eSport skal man se lenge etter tror jeg, det har ingen av de spennende elementene som de andre spillene har, feks CS, Starcraft eller Dota2.

 

PS: Det er også et ufattelig treigt og kjedelig spill og se på, så som en seer vil jeg heller spise en råtten banan en å følge med på malinga tørke.:p

 

Selv om spillet kanskje er størst i Russland, betyr ikke det at det er bare Russland som bryr seg.

Se f.eks WGLNA.

Hvis du ligger milevis bak dersom du kjører standard ammunisjon, så er det et typisk tegn på at du ikke er så veldig god :p

I tillegg kan premium ammunisjon kjøpes for både gold og sølv. Ekte penger er dermed ikke nødvendig.

At det ikke har spennende elementer er selvfølgelig en subjektiv mening. Det er åpenbart svært mange som synes WoT er mye mer spennende enn starcraft og dota.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

når man vet at man må kjøpe ammunisjon med ekte penger og de som ikke kjøper ammo med ekte penger ligger milevis bak.

 

Ha, endelig har jeg funnet en av de irriterende folkene som sutrer om "omg gold noobs" hvis man svir av litt ekstra sølv på APCR/HEAT/HESH.

 

Av nysgjerrighet, er du også en av de som roper "noob" når bedre spillere skyter deg, eller er det en separat gruppe?

Endret av Djn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har selv aldri brukt penger på å kjøpe premium ammunisjon, men bruker det til tider. Vet man hva man holder på med så tjener man nok sølv til å ta ibruk premium-skudd når dette trengs, og ja det hender det skjer.

Men å tru at man gjør det bedre ved å bruke slik ammunisjon i spillet er bare tull. En flink spiller med standard ammo vil 9 av 10 ganger vinne over tullinger med rykende visa-kort.

 

Det er som å si at fotball handler om å kjøpe de beste skoene... det hjelper, men kan det gjøre alle til flinkere spillere? Langt ifra.

 

 

WoT er allerede stort som e-sport, så det er ikke noe man skal "se lenge etter"

Lenke til kommentar

 

når man vet at man må kjøpe ammunisjon med ekte penger og de som ikke kjøper ammo med ekte penger ligger milevis bak.

 

Ha, endelig har jeg funnet en av de irriterende folkene som sutrer om "omg gold noobs" hvis man svir av litt ekstra sølv på APCR/HEAT/HESH.

 

Av nysgjerrighet, er du også en av de som roper "noob" når bedre spillere skyter deg, eller er det en separat gruppe?

Er du en av de som mener League of LEsbians ikke er ubalansert pga noen har bedre utstyr en andre?

 

Du forstår ikke hva eSport handler om, eSport er basert på equality, altså at alle i spillet er LIKESTILT, feks i CS så er det ingen som har en sterkere AWP en andre, i SC er det ingen som har tilgang til flere raser en andre eller flere units en andre, i Quake3 er det ingen som har sterkere rail-gun en andre og i feks Dota2 er det ingen som har flere helter en andre, fordi det er IKKE balansert, og derfor ikke eSport.

 

Om du vil ha en litt mer ekspandert forklaring så si ifra, for du trenger tydeligvis litt hjelp til å forstå hva eSport handler om, om du tror at det er balansert om noen har bedre utstyr en andre altså.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

WoT er allerede stort som e-sport, så det er ikke noe man skal "se lenge etter"

 

Ja vell, så hvorfor er ikke spillet balansert som en eSport?

PS: Spillet har maks 5k viewers på twitch, ser ikke på det som noe stort akkurat, men ja, kos deg med WoT "eSport" xD

Like mye "eSport" som LoL om du mener at om noen har bedre utstyr en andre ikke er ubalansert.

Lenke til kommentar

Har selv aldri brukt penger på å kjøpe premium ammunisjon, men bruker det til tider. Vet man hva man holder på med så tjener man nok sølv til å ta ibruk premium-skudd når dette trengs, og ja det hender det skjer.

Men å tru at man gjør det bedre ved å bruke slik ammunisjon i spillet er bare tull. En flink spiller med standard ammo vil 9 av 10 ganger vinne over tullinger med rykende visa-kort.

 

Det er som å si at fotball handler om å kjøpe de beste skoene... det hjelper, men kan det gjøre alle til flinkere spillere? Langt ifra.

 

 

WoT er allerede stort som e-sport, så det er ikke noe man skal "se lenge etter"

 

Hvis du spiller mot en spiller som er like god som deg som bruker penger på ammo, taper du da? Tipper det. I såfall så er det han som bruker penger som vinner. Høres ikke ut som noe godt utgangspunkt for en e-sport.
Lenke til kommentar

Absolutt alle bruker premium ammo i konkurransesammenheng, og det er det fullstendig overkommelig å gjøre uten å bruke penger på spillet. Det er en ganske fiktiv problemstilling at ammokjøp påvirker konkurransene.

 

Hva man liker å se på varierer selvsagt. For egen del ser jeg mye heller på WoT enn de større spillene. Det blir en smakssak. Men hvis man har et feilaktig negativt bilde av konkurransene så er det naturligvis et dårlig utgangspunkt. Man får klart mer ut av å se spillet hvis man har litt peiling. Men det er neimen ikke unikt for WoT.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

når man vet at man må kjøpe ammunisjon med ekte penger og de som ikke kjøper ammo med ekte penger ligger milevis bak.

 

Ha, endelig har jeg funnet en av de irriterende folkene som sutrer om "omg gold noobs" hvis man svir av litt ekstra sølv på APCR/HEAT/HESH.

 

Av nysgjerrighet, er du også en av de som roper "noob" når bedre spillere skyter deg, eller er det en separat gruppe?

Er du en av de som mener League of LEsbians ikke er ubalansert pga noen har bedre utstyr en andre?

 

Du forstår ikke hva eSport handler om, eSport er basert på equality, altså at alle i spillet er LIKESTILT, feks i CS så er det ingen som har en sterkere AWP en andre, i SC er det ingen som har tilgang til flere raser en andre eller flere units en andre, i Quake3 er det ingen som har sterkere rail-gun en andre og i feks Dota2 er det ingen som har flere helter en andre, fordi det er IKKE balansert, og derfor ikke eSport.

 

Om du vil ha en litt mer ekspandert forklaring så si ifra, for du trenger tydeligvis litt hjelp til å forstå hva eSport handler om, om du tror at det er balansert om noen har bedre utstyr en andre altså.

 

 

På hvordan måte er det ikke likestillt? Alle har tilgang til samme kjøretøy, ammo etc. Ingen som nekter ene laget å gjøre det de kan for å prøve å vinne. Dermed godt balansert, men mulighet for mer stretegisk tenkning.

Som sagt, de som spiller såpass at esport er overhodet aktuellt, er mer enn flinke nok til å kun bruke sølv for å kjøpe ammo, på samme måte som motstanderlaget

Lenke til kommentar

Nå har jeg spillt WoT Ganske lenge, siden Alpha, men har fullstendig stoppet dette. Ikke fordi spillet i seg selv er dårlig.

Wargaming har vist hva de kan få til, selv overhaling av hele spillmotoren klarte de. og det skal de ha kreds for.

Men på tanke på at hvor lenge spillet har vært ute og under utvikling, og de enda ikke vil endra på det mest fundamentale feilene. (knøttsmå grupper aka platoons) Samt diverse Balance issues, og ikke minst mangel på diverse gamemodes, som Simulasjons battles hvor ting er mer realistisk.

 

Akkurat her har spillet Warthunder overgått World of Tanks for leeeenge siden.

 

Ikke bare er Warthunder mye mer velbalansert mellom nasjonene, men tanks kampene er mye mer intens og realistisk, og du sitter ikke med mega frustrasjon fordi kulen din gjør "bare" 360dmg.

 

World of Tanker for arcade, og låst inn i Arcade verden. Å være arcade er ikke dårlig. Men betyr ikke at man ikke kan appellere flere type spillere.

 

Warthunder tilbyr Arcade, Realistic (Hybrid mellom arcade og simulator) og Simulator battles (100 realisme, ingen aim assistance, røde navn og markeringer over fienden).

Man kan faktisk benytte seg av range.

 

Og en ting som egentlig er hovedfundementalismen til hvorfor jeg sluttet med WoT på tanke hvor lenge jeg har spillt det. er egentlig på grunn av Spotting systemet på wot er helt på trynet. HVORFOR kan jeg FYSISK ikke se en enom 70 tons tanks som står mitt i et åpent, nyklippet gjorde? Når både teleskopet, gun sight, og alle view hatcher peker mot tanksen? Bare fordi jeg står 600m vekke og spotting range er ikke mer enn 390. Er ganske tåpelig.

 

Dette ødelegger for tankser som er designet for kamper på langt mer en distanse enn bare 100m. men opp til flere Kilometere. Uten å måtte være urealistisk artilleri.

 

Ikke for å nevne at de har lyst å ha artilleri i WoT men nekter selv den dag idag å ha Armored Cars is spillet.

 

 

Heldigvis er Warthunder mye mer åpent, mer realistisk, og ironisk nok gjør denne åpenheten og realismen med større maps og skikkelig view/spot system at spillet blir mer balansert.

 

Tyske tankser kan gjøre det de er designet for, å ta ned fienden fra flere km hold. Mens russiske fortsatt har den fordelen med lav profil, og mye mer suveren på kloss hold, med overlegen panser.

Amerikanerne kan bruke deres spesialiteter med effektiv flanking med deres tankser som kan nå høye hastigheter.

 

Således.

 

 

Ikke for å nevne at man kan være Anti Air tanks hvor man også Fly kommer inn i bildet. og Anti Air er det jeg liker best. Følelsen av å skyte vingene av et fly å se den styrte mot bakken fordi du klarte en fulltreffer fra bakken og opp.

 

 

ble ganske lang post noe som jeg ikke planlagte helt... Feelz man.

 

 

TL;DR

Spillte WoT lenge. Men Warthunder er mye mer overlegen og mer velegnet for E-Sport etter min mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Om du vil ha en litt mer ekspandert forklaring så si ifra, for du trenger tydeligvis litt hjelp til å forstå hva eSport handler om, om du tror at det er balansert om noen har bedre utstyr en andre altså.

 

Jeg tror vi gjentar det en gang til, jeg.

 

Premium ammo kan nå kjøpes for credits!

 

WOT er ikke pay to win lenger etter de endret det, med mindre du mener at premium tanks og konto er relevant P2W

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Idiotien vil ingen ende ta... driit nå i gullskudd... men alle 'tweaks' som blir gjort på allerede eksisterende tanks er helt på trynet. Man jobber seg opp mot en 'bra' tanks... for så å bli 'nerfet' en uke senere... om noen er vrangsynte kan jeg trekke frem camo rating på AT's... dette er tanks som er laget LAVE for å hindre at man blir oppdaget... men alikevel så blir tankser som feks kv-5 oppdaget senere enn en anti tank... merk..dette er uten å fyre av et eneste skudd... latterlig!!!!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzWgwc

Mange salty noobs her... eller kanskje de spilte 20 kamper å tenkte; fy faen for et dårlig spill!!! når de ikke fikk medalje for å fyre opp tanken og gjøre 2dmg før de daua..

Lenke til kommentar

De som kjøper gullskudd stiller sterkere enn de som ikke gjør det, på samme måte som man stiller sterkere i cs om man går for m4 istedet for en mp5.

 

Det som folk prøver å fortelle deg er at alle har mulighet til å kjøpe gullskudd for ingame penger. Ikke ekte penger, men penger man tjener i spillet. Om gullskudd gir deg en edge eller ikke kan diskuteres, men i de fleste tilfeller gir det deg en høyere sjanse til å penetrere det målet du sikter på. I noen tilfeller vil gullskudd være vanskelige å bruke (heat) om den stridsvognen du sikter på har spaltet pansring. Og man tjener mer penger på å være god i spillet, helt riktig. Men tjener man ikke vitterlig mer i Cs om man spiller bra der? Hva med Starcraft, tjener man mer om man spiller bedre der?

 

Wot er et av de få free-to-play spillene som tar p2w på alvor, og jeg mener de har en meget god løsning på problemet.

 

Så, ja du kan kjøpe deg utstyr/ammo for ingame penger. Det er helt likt for alle. Og om spill skal gjøres mer balanserte enn det så anbefaler jeg at alle spiller med samme våpen i cs, eller at alle spiller med samme gear i wow.

Lenke til kommentar

 

Det er en ganske fiktiv problemstilling at ammokjøp påvirker konkurransene.

 

Spørsmål, mener du at det ikke er en statistisk fordel til den som har BEDRE og STERKERE utstyr en motspilleren?

Ja eller nei holder.

 

Svaret her er ja, derfor kan man nå kjøpe gullskudd for credits. Spiller man kompetivt spiller man nok til å kunne finansiere den ekstra kostnaden gullskud har.

 

 

Og nå gjør man det man ikke burde gjøre. Diskutere person. Du ignorer alle hint om at det ikke er slik som du fremstiller det. Er det bevisst eller er du så uoppmerksom? Du bør svare, ellers vil jeg si du har ingen kredibilitet i denne diskusjonen.

Lenke til kommentar

 

Dessverre for WoT så er Russland det eneste stedet som faktisk bryr seg om det spillet fordi Starladder(største LAN-turnerings organisør) pusher WoT hardt til massene, spillet holder rett og slett ikke vann når man vet at man må kjøpe ammunisjon med ekte penger og de som ikke kjøper ammo med ekte penger ligger milevis bak.

 

WoT som en eSport skal man se lenge etter tror jeg, det har ingen av de spennende elementene som de andre spillene har, feks CS, Starcraft eller Dota2.

 

PS: Det er også et ufattelig treigt og kjedelig spill og se på, så som en seer vil jeg heller spise en råtten banan en å følge med på malinga tørke. :p

Selv om spillet kanskje er størst i Russland, betyr ikke det at det er bare Russland som bryr seg.

Se f.eks WGLNA.

Hvis du ligger milevis bak dersom du kjører standard ammunisjon, så er det et typisk tegn på at du ikke er så veldig god :p

I tillegg kan premium ammunisjon kjøpes for både gold og sølv. Ekte penger er dermed ikke nødvendig.

At det ikke har spennende elementer er selvfølgelig en subjektiv mening. Det er åpenbart svært mange som synes WoT er mye mer spennende enn starcraft og dota.

Kan man bruke ekte penger for å få en fordel i spillet så er det rimelig bajs for e-sport spør du meg. Det finnes spill der man kan bruke penger for å få slike ting, men det er også mulig å få det via spillet.

 

Hearthstone kan man kjøpe packs, men man kan også motta packs ved å spille arena eller kjøpe for gold coins som man får via quests og wins.

 

League of legends hvor man kan kjøpe champions, men dem er mulig å få via å spille spillet.

 

Kan man få denne ammunisjonen via å spille spillet er det greit nok, men at du MÅ bruke ekte penger for å få en fordel blir for dumt.

 

Edit: Er det mulig å få tak i denne ammunisjonen uten å bruke ekte penger så skal ikke jeg si noe på det, da har jeg ikke noe å argumentere med (leste noen kommentarer lengre og mener det ble nevnt at man kan få slik uten å betale). Jeg spiller ikke spillet, men blir spennende å se om det kommer frem :)

Endret av Madquist
Lenke til kommentar

Du forstår ikke hva eSport handler om, eSport er basert på equality,

 

Helt feil, esport er basert på konkurranse. Det er det eneste alle spillene i esport-verdenen har til felles, det at du prøver å definere det som noe eget slik at noen spill blir mindreverdige for å forsterke ditt ego får bli din sak, men det er intellektuelt svakt.

Endret av Predicted
Lenke til kommentar

 

Dessverre for WoT så er Russland det eneste stedet som faktisk bryr seg om det spillet fordi Starladder(største LAN-turnerings organisør) pusher WoT hardt til massene, spillet holder rett og slett ikke vann når man vet at man må kjøpe ammunisjon med ekte penger og de som ikke kjøper ammo med ekte penger ligger milevis bak.

 

WoT som en eSport skal man se lenge etter tror jeg, det har ingen av de spennende elementene som de andre spillene har, feks CS, Starcraft eller Dota2.

 

PS: Det er også et ufattelig treigt og kjedelig spill og se på, så som en seer vil jeg heller spise en råtten banan en å følge med på malinga tørke. :p

Selv om spillet kanskje er størst i Russland, betyr ikke det at det er bare Russland som bryr seg.

Se f.eks WGLNA.

Hvis du ligger milevis bak dersom du kjører standard ammunisjon, så er det et typisk tegn på at du ikke er så veldig god :p

I tillegg kan premium ammunisjon kjøpes for både gold og sølv. Ekte penger er dermed ikke nødvendig.

At det ikke har spennende elementer er selvfølgelig en subjektiv mening. Det er åpenbart svært mange som synes WoT er mye mer spennende enn starcraft og dota.

 

Jeg spiller fint uten premium-ammo, men det faktum at det gir en brutal fordel (JO, DET GJØR DET) reduserer faktisk kvaliteten på spillet brutalt. Det at du vet hvor du skal sikte er vel og bra, men når man har en viss upresisjon i kanonen og du skal treffe en maskingeværport fra 1 kilometer unna på en tanks som står stille er det jo veldig greit å kunne nøye seg med en mye større flate.

 

Argumentasjonen minner meg litt om den Wargaming-fans kaster ut om light tanks av typen: det er greit at de er tier 4 i tier 8 matches fordi de skal jo ikke gjøre annet enn å sitte stille og dø på ett skudd uansett. Latterlig spillmekanikk er det og at Wargaming gjør null og niks for å endre på det er ren latskap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...