Gå til innhold

[Løst] Ertstatning/oppgradering fra S3 mini?


Mr D

Anbefalte innlegg

Trenger ny tlf da jeg for første gang klarte å knuse skjermen. Har har hatt en S3 mini som jeg kjøpte for kr 999,- på tilbud for et snaut år siden, og som jeg synes har optimal størrelse og var bra nok for mitt bruk.

Hva skal jeg velge for å få noe som er litt bedre, ikke så mye større og ikke koster all verden? Har ikke noe bestemt budsjett, vil ha mest mulig for minst mulig penger. Hadde håpet å havne under kr 2000,- , men spørsmålet er hvor mye jeg vil betale, ikke hvor mye jeg kan betale...

Er egentlig litt svak for Nexus 5, men synes den blir litt for stor også mangler den FM-radio (kanskje litt sær, men jeg bruker radioen litt). Har sett på S4 mini, men som på de andre mini-utgavene så blir de så veldig ribbet i forhold til orginalen samtidig som skjermene begynner å bli store. Har også sett på Z1 compact, men synes den er for dyr hvis den skal kjøpes hos seriøse forhandlere. Gode tips mottas gjerne!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis hovedkravet er billig, fm radio og liten skjerm hadde jeg feks sett på galaxy young 2 som koster 295,- hos lefdal nå.

 

Hvis du går opp litt i skjermstørrelse er det mye å velge i!

Takk for forslaget, men denne har dårligere maskinvare og mindre/dårligere skjerm enn den gamle. Og jeg spurte etter "litt bedre, ikke så mye større"...

 

Og i tillegg er jeg for gammel til å ha en tlf som heter "young". :lol:

Lenke til kommentar

Ascend P7 var jo et godt tilbud, men den er enda litt større (lengre) enn de andre jeg synes er for store. Liker heller ikke at det er glass bak... Egentlig burde jeg gått for Z1 compact, men synes det er for dyrt for en så gammel modell. Heller mot Nexus 5 eller kanskje LG G2. Må sjekke for gode tilbud de nærmeste dagene med romjul- og januarsalg.

Lenke til kommentar

Moto G er nok en grei tlf, men er ikke aktuell fordi den er enda litt større fysisk og i tillegg har jeg ikke sans for Motorola generelt.

 

Var ute og plukka litt på telefonene hos et par sjapper i dag. Føler meg litt sær, men resutatet ble:

Nexus 5 er en liten favoritt selv om den er større enn ønsket og mangler radio.

Samsung S4 mini har riktig størrelse og er på en måte nærmest det jeg ønsker. Svak maskinvare, men litt bedre på alle punkter enn det jeg er vant med.

Sony Z1 compact hadde vært et godt alternativ med lavere pris.

LG G2 tør jeg ikke velg pga knappene på baksiden. Blir en irritasjon selv om noen sier det er vane.

Huawei Ascend P7 liker jeg ikke designen på og virker for stor.

Lenke til kommentar

Jeg er superfornøyd med min Nexus 5, spesielt etter oppdateringen til Android 5.0.1! Lekkert design (tenker da på Lollipop) og batteriet varer nå lengre for meg. Kameraet ble bedre etter et par oppdateringer, men er ikke lenger blant de beste (det var det kanskje aldri...?). Selve mobilen er lite spennende, en "svart kloss"... Rask nok i massevis, men skulle ønske jeg hadde kjøpt 32GB-versjonen i hvit. Den er kun tilgjengelig direkte fra Google, men ser ut som det er så-som-så med tilgangen på denne mobilen nå...

 

Hva med SGS4+ til 2395kr hos Lefdal (fra 02.01.2015)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...