Gå til innhold

Denne uken gjorde Mac-en din noe den aldri før har gjort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg foretrekker ting som ikke oppdateres av seg selv. Jeg bruker ofte mobilt internett, og jeg vil bruke den dyrebare datakvoten på surfing og video, ikke oppdateringer.

 

Jeg fikk melding om at en viktig sikkerhetsoppdatering hadde blitt installert automatisk. Husker ikke nøyaktig ordlyd.

 

 

Heldigvis var denne på 1.4 MB bare. :-)

Selv måtte jeg laste ned og installere selv, men kan jo hende at Apple i etterkant har tvunget den igjennom.

Lenke til kommentar

La merke til at den ble oppdatert automatisk i dag på min MBP 17". Så er spørsmålet: Hvorfor kan ikke Windows installere oppdateringer uten og måtte starte på nytt. Blir forbanna hver gang Microsoft oppdaterer Windows på min stasjonære maskin. Ofte henger den seg opp når den holder på og installere en oppdatering og jeg må slå den av manuelt for så og tilbakestille den ved neste oppstart.

Lenke til kommentar

 

Jeg foretrekker ting som ikke oppdateres av seg selv. Jeg bruker ofte mobilt internett, og jeg vil bruke den dyrebare datakvoten på surfing og video, ikke oppdateringer.

 

Jeg fikk melding om at en viktig sikkerhetsoppdatering hadde blitt installert automatisk. Husker ikke nøyaktig ordlyd.

 

Heldigvis var denne på 1.4 MB bare. :-)

Selv måtte jeg laste ned og installere selv, men kan jo hende at Apple i etterkant har tvunget den igjennom.

 

 

Selv om det var en liten oppdatering, tar den en evighet når du har EDGE på hytta. Man vil ikke nødvendigvis skjønne hvorfor nettet ble enda tregere enn vanlig.

Lenke til kommentar

 

 

Selv om det var en liten oppdatering, tar den en evighet når du har EDGE på hytta. Man vil ikke nødvendigvis skjønne hvorfor nettet ble enda tregere enn vanlig.

 

Streaming av video på edge går vel uansett svært dårlig.

Hvem sa noe om video? Å laste en simpel nettside er tregt på Edge.

 

 

Jeg er overasket over at en operativsystemprodusent i det hele tatt tillater å ha en funksjon som dette. Og så snakker de om sikkerhet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

La merke til at den ble oppdatert automatisk i dag på min MBP 17". Så er spørsmålet: Hvorfor kan ikke Windows installere oppdateringer uten og måtte starte på nytt. Blir forbanna hver gang Microsoft oppdaterer Windows på min stasjonære maskin. Ofte henger den seg opp når den holder på og installere en oppdatering og jeg må slå den av manuelt for så og tilbakestille den ved neste oppstart.

 

Microsoft sine windows updates er MYE større enn 1.4 mb. Dette er en hotfix mer enn en update. Tror nok og en del av grunnen til restart er å sørge for at PCen er stabil, tror de hadde fått til de fleste updates uten. Da ville nok PCen vært ekstra utsatt for feil, noe som ikke er ønskelig. At PCen din henger seg opp med oppdatering er jo bare en feil, noe som skjer med alle OS (iOS, OSX, Android, windows). Kan ikke nok om linux til at jeg kan uttale meg om det, er jo dessuten mange forskjellige versjoner.

Lenke til kommentar

 

 

Selv om det var en liten oppdatering, tar den en evighet når du har EDGE på hytta. Man vil ikke nødvendigvis skjønne hvorfor nettet ble enda tregere enn vanlig.

Streaming av video på edge går vel uansett svært dårlig.

 

Hvem sa noe om video?

 

... og jeg vil bruke den dyrebare datakvoten på surfing og video, ikke oppdateringer.

Lenke til kommentar

Det kan gå an å se video på EDGE.

Jeg klarte faktisk å se en dokumentar på NRK Nett-TV med noen få avbrudd, med EDGE-forbindelse en gang. Tipper det avhenger av hvor mange andre som bruker den basestasjonen akkurat da.

Laveste kvalitet, selvsagt.

Youtube har også gått an, men bare i sjeldne tilfeller, og vanligvis er det ikke brukbart.

 

Datakvotene til Telenor er for små, det vet alle.

Men det største problemet når man har EDGE, er når ting lastes ned i bakgrunnen og bruker opp all kapasiteten. Antivirusprogrammet gjorde ofte det, og da kunne jeg ikke surfe i det hele tatt.

Antivirusprogrammet lot meg heller ikke avbryte nedlastningen, så jeg måtte pent vente til det var ferdig.

 

Har fått 3G på hytta nå, endelig. Men jeg utsetter fremdeles Windows Update (eller liknende for Linux og Mac) til jeg kommer hjem til bredbåndet. Kvoten skal nytes, ikke brukes til oppdateringer. Og dette vil jeg styre selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg foretrekker ting som ikke oppdateres av seg selv. Jeg bruker ofte mobilt internett, og jeg vil bruke den dyrebare datakvoten på surfing og video, ikke oppdateringer.

 

Jeg fikk melding om at en viktig sikkerhetsoppdatering hadde blitt installert automatisk. Husker ikke nøyaktig ordlyd.

Heldigvis var denne på 1.4 MB bare. :-)

Selv måtte jeg laste ned og installere selv, men kan jo hende at Apple i etterkant har tvunget den igjennom.

Selv om det var en liten oppdatering, tar den en evighet når du har EDGE på hytta. Man vil ikke nødvendigvis skjønne hvorfor nettet ble enda tregere enn vanlig.

Hvorfor dra på hytta om du skal surfe på nettet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...