Gå til innhold

FEATURE: Vil Øystein velge Mac eller Windows?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

 

 

Oppriktig spørsmål om OS X. På biletet som samanliknar outlook med mail-klienten på mac, kan ein endre på kva alternativ som skal visast der på macen?

 

Eg meiner, det tar meg 3 min å lage ein ribbon i outlook med like "begrensa" funksjonalitet som på macen, men kan eg gå andre vegen på mac? Og legge til fleire funksjonar viss eg skulle ynskje det?

Har vært både Windows- og OS X-bruker i mange år. Har aldri sett, funnet eller hørt om noen funksjon, innstilling eller tilpassing som man kan gjøre i Windows men ikke gjøre i OS X. Enkelte programmer som ikke finnes for OS X men jeg har alltid funnet en OS X alternativ som fungerer like bra eller bedre. Det gjelder andre veien også forsåvidt. (En PC kan alltid gjøre alt en Mac kan gjøre, enten like bra eller bedre.)

 

Men en ting jeg aldri har forstått er hvorfor Windows viser så utrolig mange knapper og innstillinger som sjelden eller aldri er i bruk. Windows Kontrollpanel og Office sine Ribbon-menyer er vel de groveste eksemplene på nettopp det. Fair enough at man kan rydde opp hvis man absolutt vil, men den jobben har man jo ikke lyst til å gjøre selv!? Og hva skjer når man bytter mellom 2-3 forskjellige maskiner på jobb, privat og reise? Eller får ny maskin/ny windows-versjon? Da må man gjøre alt denne "tilpasningen" og "tweakingen" på nytt da? (Android synder delvis på de samme områdene: Å flytte rundt og tweake på de 7 ulike skrivebordene med widgets og ikoner og snarveier er jo et evigvarende mas fra man kjøper telefonene til man bytter den ut)

 

Takke meg til ekstrem minimalisme out of the box. Så får man heller legge til ved personlig behov.

Enten så troller du eller så må du være den lateste personen i verden. Er null mas med Android og det at man kan legge til/fjerne widgets håper jeg virkelig man kan gjøre på ios

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Mac som stasjonær?! Hæ!?

 

Og hvordan i allverden kan han sitte der og tyte ut tullete konklusjoner som "Windows gir litt dårligere batteritid, og har dårligere pekeflate", som begrunnelse for at han velger Macbook? Jeg kan telle 5 Windows-ultrabooks i farten som slår Macbooken på dette området.

 

Vanviddet fortsetter med valget av Windows Phone. Selv jeg som Android-bruker (som ikke er tatt med i betraktninga) at Apples iPhone med iOS er overlegen på dette området.

 

Hvorfor skriver du"jeg kan telle 5 windows-ultrabooks i farten som slår macbooken på dette området", i stedet for å enkelt og greit fortelle oss hvilke 5 dette er snakk om?

 

Jeg er nemlig for øyeblikket på jakt etter en slik Windows PC og skulle så gjerne hatt noen konkrete tips og/eller linker.

 

 

 

Du er den andre personen som skriver at de leter etter ny laptop. Og som jeg sa til den andre personen, så er Sony Vaio Pro 13 et flott alternativ. Laptopen kommer i tillegg med en 1080P IPS-skjerm med touch, i motsetning til Macbok Airs mindre skarpe 1440x900-skjerm, som i tillegg er i en TN-panel (en gammel panelteknologi som gir dårlige farger) uten touch. Battery-sheeten, som blir nevnt ovenfor, vil gjøre Sonyen fullstendig dominerende i batteritid, i tillegg til at den fortsett er lettere og tynnere enn Macbook Air (dette er dog så lite at det er merkbart). Men husk at dette er hvis du bruker med batterysheet, og du kan når som helst ta den med deg ut dette, og ha et ekstrem tynn og lett bærbar som fortsatt gir imponerende batteritid. Sonyen er i tillegg lagd i karbonfiber, noe som gjør den langt mer durabel for knekk og fall.

 

 

Takk for tips om Sony Vaio Pro 13. Hvor kan jeg kjøpe denne?

 

Tar også gjerne imot tips om de 4 andre.

 

Touch er forøvrig totalt uinteressant for min del. Men en fin gimmick. Jeg liker ikke fingermerker på skjermen.

 

 

Jeg sa som sagt ultrabooks med bedre batteri, uten at det betyr at det ikke eksisterer andre bedre ultrabooks der ute (som Samsung Ativ Book 9, som jeg nevnte). Da tenker jeg på ultrabooks som Toshiba Kira-102, som gir hele 756 minutter med nettsurfing.

 

Touchen er på mange måter en tillegg man ikke får bruk for veldig ofte. Selv hadde jeg ingen interesse av det heller, men jeg fikk helt ærlig bruk for det en god del ganger. Spesielt hvis jeg manglet mus og skulle scrolle nedover på en side eller gjøre andre ting som positivt avlastet touchpad-bruken.

 

Du får kjøpt Sony Vaio Pro 13 her: http://www.multicom.no/SONY-SVP1322M1EBI-13e-Ci5e-128GBe-4GBe-BKB/cat-p/c/p7167183

 

Du må gjerne fortelle meg hva det er du leter mest etter i en ultrabook, og så kan jeg hjelpe deg mer med det.

 

 

Vaio Pro 13 er ikke lagervare hos Multicom og jeg har mine tvil til at de i det hele tatt vil være i stand til å levere den. Jeg har sendt dem en mail for å høre.

 

Samsung Ativ Book 9 ser heller ikke ut å være enkel å få tak i.

 

Kira-102 ser ganske lekker og snasen ut, men ligger litt over budsjett. Kan forøvrig strekke meg noe her.

 

Det jeg forøvrig ser etter ved valg er best mulig tastatur, touchpad og batteri siden maskinen skal brukes mye på farten. Skjerm og vekt i neste rekke i tillegg til generell god byggekvalitet. Ting som touch skjerm er totalt uvesentlig.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Mac som stasjonær?! Hæ!?

 

Og hvordan i allverden kan han sitte der og tyte ut tullete konklusjoner som "Windows gir litt dårligere batteritid, og har dårligere pekeflate", som begrunnelse for at han velger Macbook? Jeg kan telle 5 Windows-ultrabooks i farten som slår Macbooken på dette området.

 

Vanviddet fortsetter med valget av Windows Phone. Selv jeg som Android-bruker (som ikke er tatt med i betraktninga) at Apples iPhone med iOS er overlegen på dette området.

 

Hvorfor skriver du"jeg kan telle 5 windows-ultrabooks i farten som slår macbooken på dette området", i stedet for å enkelt og greit fortelle oss hvilke 5 dette er snakk om?

 

Jeg er nemlig for øyeblikket på jakt etter en slik Windows PC og skulle så gjerne hatt noen konkrete tips og/eller linker.

 

 

 

Du er den andre personen som skriver at de leter etter ny laptop. Og som jeg sa til den andre personen, så er Sony Vaio Pro 13 et flott alternativ. Laptopen kommer i tillegg med en 1080P IPS-skjerm med touch, i motsetning til Macbok Airs mindre skarpe 1440x900-skjerm, som i tillegg er i en TN-panel (en gammel panelteknologi som gir dårlige farger) uten touch. Battery-sheeten, som blir nevnt ovenfor, vil gjøre Sonyen fullstendig dominerende i batteritid, i tillegg til at den fortsett er lettere og tynnere enn Macbook Air (dette er dog så lite at det er merkbart). Men husk at dette er hvis du bruker med batterysheet, og du kan når som helst ta den med deg ut dette, og ha et ekstrem tynn og lett bærbar som fortsatt gir imponerende batteritid. Sonyen er i tillegg lagd i karbonfiber, noe som gjør den langt mer durabel for knekk og fall.

 

 

Takk for tips om Sony Vaio Pro 13. Hvor kan jeg kjøpe denne?

 

Tar også gjerne imot tips om de 4 andre.

 

Touch er forøvrig totalt uinteressant for min del. Men en fin gimmick. Jeg liker ikke fingermerker på skjermen.

 

 

Jeg sa som sagt ultrabooks med bedre batteri, uten at det betyr at det ikke eksisterer andre bedre ultrabooks der ute (som Samsung Ativ Book 9, som jeg nevnte). Da tenker jeg på ultrabooks som Toshiba Kira-102, som gir hele 756 minutter med nettsurfing.

 

Touchen er på mange måter en tillegg man ikke får bruk for veldig ofte. Selv hadde jeg ingen interesse av det heller, men jeg fikk helt ærlig bruk for det en god del ganger. Spesielt hvis jeg manglet mus og skulle scrolle nedover på en side eller gjøre andre ting som positivt avlastet touchpad-bruken.

 

Du får kjøpt Sony Vaio Pro 13 her: http://www.multicom.no/SONY-SVP1322M1EBI-13e-Ci5e-128GBe-4GBe-BKB/cat-p/c/p7167183

 

Du må gjerne fortelle meg hva det er du leter mest etter i en ultrabook, og så kan jeg hjelpe deg mer med det.

 

 

Vaio Pro 13 er ikke lagervare hos Multicom og jeg har mine tvil til at de i det hele tatt vil være i stand til å levere den. Jeg har sendt dem en mail for å høre.

 

Samsung Ativ Book 9 ser heller ikke ut å være enkel å få tak i.

 

Kira-102 ser ganske lekker og snasen ut, men ligger litt over budsjett. Kan forøvrig strekke meg noe her.

 

Det jeg forøvrig ser etter ved valg er best mulig tastatur, touchpad og batteri siden maskinen skal brukes mye på farten. Skjerm og vekt i neste rekke i tillegg til generell god byggekvalitet. Ting som touch skjerm er totalt uvesentlig.

 

 

Jeg hadde personlig fantastiske erfaringer med både Vaio og Ativ Book 9, rett og slett fordi de var så praktiske i størrelse, tilbød 1080P, førsteklasses ytelse, samt fantastisk lyd. Spesielt Ativ Book 9, som har en innebygd Wolfson DAC, var helt magisk å høre på gjennom øreklokkene. Den var i tillegg en av de stilleste ultrabooken ejeg har vært borti.

 

Når det gjelder tastur var både Vaioen og Ativen veldig gode på dette. Spesielt den siste tilbød veldig behagelige og gode knapper. Jeg brukte begge ultrabookene til en del skolearbeid, og har ingenting dårlig å anmerke på dette punktet.

 

Selv om Ativen (Haswel-versjonen) gir god batteritid, så måler den på ingen måter seg med Vaio Pro 13. Sistnevnte tilbyr en batteritid som du ikke vil finne noen andre steder. Så her anbefaler jeg deg å prøve å få kjøpt den, eller lete etter noen som selger det på bruktmarkedet -- hvis du er villig til å kjøpe brukt. Selv var jeg utrolig heldig og fikk kjøpt Vaioen i i7-versjon for 4500,- på bruktmarkedet. Og da hadde den knapt blitt brukt av selgeren.

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Mac som stasjonær?! Hæ!?

 

Og hvordan i allverden kan han sitte der og tyte ut tullete konklusjoner som "Windows gir litt dårligere batteritid, og har dårligere pekeflate", som begrunnelse for at han velger Macbook? Jeg kan telle 5 Windows-ultrabooks i farten som slår Macbooken på dette området.

 

Vanviddet fortsetter med valget av Windows Phone. Selv jeg som Android-bruker (som ikke er tatt med i betraktninga) at Apples iPhone med iOS er overlegen på dette området.

 

Hvorfor skriver du"jeg kan telle 5 windows-ultrabooks i farten som slår macbooken på dette området", i stedet for å enkelt og greit fortelle oss hvilke 5 dette er snakk om?

 

Jeg er nemlig for øyeblikket på jakt etter en slik Windows PC og skulle så gjerne hatt noen konkrete tips og/eller linker.

 

 

 

Du er den andre personen som skriver at de leter etter ny laptop. Og som jeg sa til den andre personen, så er Sony Vaio Pro 13 et flott alternativ. Laptopen kommer i tillegg med en 1080P IPS-skjerm med touch, i motsetning til Macbok Airs mindre skarpe 1440x900-skjerm, som i tillegg er i en TN-panel (en gammel panelteknologi som gir dårlige farger) uten touch. Battery-sheeten, som blir nevnt ovenfor, vil gjøre Sonyen fullstendig dominerende i batteritid, i tillegg til at den fortsett er lettere og tynnere enn Macbook Air (dette er dog så lite at det er merkbart). Men husk at dette er hvis du bruker med batterysheet, og du kan når som helst ta den med deg ut dette, og ha et ekstrem tynn og lett bærbar som fortsatt gir imponerende batteritid. Sonyen er i tillegg lagd i karbonfiber, noe som gjør den langt mer durabel for knekk og fall.

 

 

Takk for tips om Sony Vaio Pro 13. Hvor kan jeg kjøpe denne?

 

Tar også gjerne imot tips om de 4 andre.

 

Touch er forøvrig totalt uinteressant for min del. Men en fin gimmick. Jeg liker ikke fingermerker på skjermen.

 

 

Jeg sa som sagt ultrabooks med bedre batteri, uten at det betyr at det ikke eksisterer andre bedre ultrabooks der ute (som Samsung Ativ Book 9, som jeg nevnte). Da tenker jeg på ultrabooks som Toshiba Kira-102, som gir hele 756 minutter med nettsurfing.

 

Touchen er på mange måter en tillegg man ikke får bruk for veldig ofte. Selv hadde jeg ingen interesse av det heller, men jeg fikk helt ærlig bruk for det en god del ganger. Spesielt hvis jeg manglet mus og skulle scrolle nedover på en side eller gjøre andre ting som positivt avlastet touchpad-bruken.

 

Du får kjøpt Sony Vaio Pro 13 her: http://www.multicom.no/SONY-SVP1322M1EBI-13e-Ci5e-128GBe-4GBe-BKB/cat-p/c/p7167183

 

Du må gjerne fortelle meg hva det er du leter mest etter i en ultrabook, og så kan jeg hjelpe deg mer med det.

 

 

Vaio Pro 13 er ikke lagervare hos Multicom og jeg har mine tvil til at de i det hele tatt vil være i stand til å levere den. Jeg har sendt dem en mail for å høre.

 

Samsung Ativ Book 9 ser heller ikke ut å være enkel å få tak i.

 

Kira-102 ser ganske lekker og snasen ut, men ligger litt over budsjett. Kan forøvrig strekke meg noe her.

 

Det jeg forøvrig ser etter ved valg er best mulig tastatur, touchpad og batteri siden maskinen skal brukes mye på farten. Skjerm og vekt i neste rekke i tillegg til generell god byggekvalitet. Ting som touch skjerm er totalt uvesentlig.

 

 

Jeg hadde personlig fantastiske erfaringer med både Vaio og Ativ Book 9, rett og slett fordi de var så praktiske i størrelse, tilbød 1080P, førsteklasses ytelse, samt fantastisk lyd. Spesielt Ativ Book 9, som har en innebygd Wolfson DAC, var helt magisk å høre på gjennom øreklokkene. Den var i tillegg en av de stilleste ultrabooken ejeg har vært borti.

 

Når det gjelder tastur var både Vaioen og Ativen veldig gode på dette. Spesielt den siste tilbød veldig behagelige og gode knapper. Jeg brukte begge ultrabookene til en del skolearbeid, og har ingenting dårlig å anmerke på dette punktet.

 

Selv om Ativen (Haswel-versjonen) gir god batteritid, så måler den på ingen måter seg med Vaio Pro 13. Sistnevnte tilbyr en batteritid som du ikke vil finne noen andre steder. Så her anbefaler jeg deg å prøve å få kjøpt den, eller lete etter noen som selger det på bruktmarkedet -- hvis du er villig til å kjøpe brukt. Selv var jeg utrolig heldig og fikk kjøpt Vaioen i i7-versjon for 4500,- på bruktmarkedet. Og da hadde den knapt blitt brukt av selgeren.

 

 

Gode erfaringer er vel og bra, men jeg skulle så gjerne helst hatt tips om noe det faktisk er mulig å få kjøpt.

 

Bruktmarkedet er ikke så veldig interessant.

Endret av Valotunk
Lenke til kommentar

Veldig bra artikkelserie dette :) Men ser jo i kommentarfeltet at en god del folk ikke klarer å akseptere valget ditt. Jeg synes du har gjort en svært god jobb, og har brukt god tid til å bli kjent med Windows. Jeg er veldig enig i konklusjonene, men har ingen formening om WP da jeg aldri har prøvd en selv. Likevel håper jeg WP kommer sterkt inn i markedet. Det kan ikke være annet enn bra med mer konkurranse.

 

På jobb bruker jeg selv Mac og iPhone, men til spilling har jeg en selvskrudd windows-maskin. Personlig synes jeg mac er en mer effektiv arbeidsmaskin, og kunne ikke tenkt meg noe annet. Den neste featuren dere kunne prøvd er å sette en hardbarka spillentusiast til å sjekke hvor bra det går å spille på en mac, gjerne en Mac Pro. Myten er jo, som jeg selv også forsterker her, at windows er overlegent best som spillmaskin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den neste featuren dere kunne prøvd er å sette en hardbarka spillentusiast til å sjekke hvor bra det går å spille på en mac, gjerne en Mac Pro. Myten er jo, som jeg selv også forsterker her, at windows er overlegent best som spillmaskin.

 

Både Mac og Linux kunne jo her vært aktuelle å sammenligne opp mot Windows, nå som det faktisk satses på alternativer innenfor spilling. Steam kom til Mac i 2010 og Linux i 2013, og kan nå vise til flere AAA-titler. Hvordan spillopplevelsen er i forhold til Windows ville vært interessant å sett nærmere på.

Lenke til kommentar

Nå var øysten en mac bruker og han ender opp med mac etter å ha testert windows

Da vil det også være rimelig å tro at om det var motsatt så ville han ende opp med å velge windows

 

jeg er redd for at slike tester ikke er helt nøytrale hvis en skal velge hva som er best

Man drar med seg for mye fra tidligere valg

 

For en tid tilbake var det et tv program der neon personer skal få teste ut windows og OS X pcer ( mac ) og finne ut hva de foretrakk.

De fore trakk begge deler

 

en ting la jeg spesielt merke til.

selv om det var lit mere tungvindt å koble mc-en til skjermen , det måtte et adapter til så foretrakk han mac.-en

winsows pc kunne men koble rett til skjermen

Lenke til kommentar

 

 

Det er vel ingen "ved sine fulle fem" som bruker Modern UI på en stasjonær PC!!?

Jeg m i så fall være gal. Hvorfor skulle jeg ikke det? Det er mange apper som er nyttige, og som gir meg informasjon jeg ønsker rett på startsiden. Altså som er tilgjengelig ved et lite tastetrykk.

 

Startmeyen i W7 er useless. Et jævle klikk, klikk, klikk til du finner fram opp ned tre. Joda, du kan legge på noen favoritter. men alt i alt ikke noe jeg bruker. da skriver jeg heller bare Word + enter etc.

 

Det samme kan jeg gjøre i W8, men jeg kan også lage en oversiktlig meny er jeg lett finner fram til det jeg bruker av programmer, oversiktlig, greit, og ett tastetrykk unna. Ja, den dekker hele skjermen, hva så?

 

Og drar man dette over på jobb, der alle våre brukere automatisk får gruppert alle sine programmer, lokalt og Citrix, fint opp på en lett tilgjengelig startside fremfor på skrivebordet eller i startmenyen. Jeg skal fortelle deg det, at folk kommer og ber om å få W8 fremfor W7 på stasjonære så vell som bærbare.

 

Det fungerer rett og slett veldig bra.

 

Ja, så kan det være noen som argumenterer for at de har 200 programmer de skal bruke. Men man behøver ikke ha alle på startsiden. På applikasjonssiden får man om ønskelig samme struktur, om enn i noe annen visning. Men man har til gjengjeld mulighet for sorteringskriterier.

 

Og ja, jeg skal gi startmenyen en pluss. Muligheten for å trykke i den samtidig som man er på noe annet. Et behov jeg går ut i fra er ekstremt stort hos de største kritikerene.

 

På min surface pro er W8 genialt, men jeg synes det fungerer utmerket på alle mine maskiner. Men så har jeg da også valgt å ta det i bruk fremfor å ta en titt g konkludere med at det er shais.

 

Men ikke ta meg på ordet. Jeg er jo ikke ved mine fulle fem.

 

 

Visste du at man kan lage en oversiktlig meny i win7 også? UTEN at den tar hele skjermen, som har åpenbare ulemper (man kan ikke gløtte på annen informasjon samtidig og man kan navigere raskere fordi man ikke må dra musa over hele skjermen)

 

Og jaggu får man ikke masse nyttig informasjon med widgets også, som er mye mer anvennlig enn app-systemet i win8.

 

Så argumentet dine er ikke ved sine fulle fem, fordi du ignorerer at man kunne gjøre det samme, men bedre, før.

 

AtW

 

På en annen side er dette ditt syn på saken. Jeg kan enda ikke si at jeg har opplevd å ha behov for å gløtte på annen informasjon samtidig som jeg skal navigere i menyen. Når jeg skal inn i menyen, er det fordi jeg har ett eller annet mål.

 

Jeg sier ikke at det du skriver er feil, men jeg opplever ikke de åpenbare ulempene som så store at de overgår de fordelene jeg opplever med startskjermen. Ja, man kan lage en oversiktlig menystruktur, men jeg jeg synes fremdeles det ikke er nok til at jeg på mange år har giddet gjøre det. Startmenyen på W7 gir meg rett og slett ingen ting.

 

Å flytte musa over den uendelig store skjermen er kanskje likestilt med å bestige Mount Everest for noen, jeg er ikke der. Man kan så klart oppnå mye med widgets, men å klaske masse informasjon jeg ønsker og de appene/programmene jeg bruker mest opp på skjermen bare ved å klikke windowstasten fungerer for meg meget godt. Jeg kan ikke huske å ha oppnådd dette like lett med widgets bedre før. Og ser man på folks datamaskiner er det helt klart at det kun er en forsvinnende liten andel som har prøvd å få til noe slikt. Dessuten er det slik at alle metroapper kan poste info som en tile, og det finnes massevis av nyttige apper som gjør dette. Den tilgjengeligheten av informasjon får du ikke med widgets uansett.

 

Men det er klart, man kan jo velge å ikke utnytte mulighetene som finnes og bare irritere seg over at menyen dekker hele skjermen. Det får være opp til hver enkelt. Jeg respekterer det, men det blir noe ganske annet enn å påstå at jeg ikke er ved mine fulle fem ved å bruke den, eller påstå at W7 menyen utelukkende er bedre.

 

For vi snakker ikke bare om meg og deg. Eller dataentusiaster, teknikere og journalister som hyler høyest på alskens kanaler. Vi snakker om vanlige brukere.

 

Og som jeg skriver, vi har en hel skog av brukere som maser om å få W8 ene og alene fordi de har sett hvordan det fungerer for andre brukere i organisasjonen.

 

Win 10 gir startmenyen tilbake, kjempebra, jeg kommer imidlertid ikke til å bruke den. Startside og Power user menyen er for meg suverent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mac som stasjonær?! Hæ!?

 

Og hvordan i allverden kan han sitte der og tyte ut tullete konklusjoner som "Windows gir litt dårligere batteritid, og har dårligere pekeflate", som begrunnelse for at han velger Macbook? Jeg kan telle 5 Windows-ultrabooks i farten som slår Macbooken på dette området.

 

Vanviddet fortsetter med valget av Windows Phone. Selv jeg som Android-bruker (som ikke er tatt med i betraktninga) at Apples iPhone med iOS er overlegen på dette området.

 

Hvis det finnes maskiner som har bedre pekeflate enn Mac så bør du legge ut link, for da er det en verdenssenasjon. Nå har ikke jeg testet det nyeste og grommeste siste året men gud bedre windows og linux maskiner suger balle med pekeflate/touchpad.

Lenke til kommentar

 

 

 

Mac som stasjonær?! Hæ!?

 

Og hvordan i allverden kan han sitte der og tyte ut tullete konklusjoner som "Windows gir litt dårligere batteritid, og har dårligere pekeflate", som begrunnelse for at han velger Macbook? Jeg kan telle 5 Windows-ultrabooks i farten som slår Macbooken på dette området.

Hei, tar gjerne i mot tips på disse ultrabookene du vet om. Skal ha, men aner ikke hva..

Sony Vaio Pro 13 er ett eksempel. Den slår Macbook med flere timer, og er både tynnere og lettere (1/3 lettere). Et fantastisk godt nettbrett som oser av kvalitet i skjerm, lyd, byggekvalitet, og ikke minst batteri. Den er et godt stykke forbi Macbook Air 13 og andre konkurrenter i batteritid, spesielt i videoavspilling (831 minutter mot 636 minutter på Macbook 13).

 

Samsung Ativ Book 9 er også et rimelig godt eksempel på en kvalitetsultrabook, og er kanskje den ultrabooken med best lyd i min mening. Andre ultrabooks, som Macbook Air og Sony Vaio Pro, har alle kjempebra lyd

Denne artikkelen sier at mba og vaio har identisk med batteri :)

http://www.ultrabookreview.com/3214-samsung-ativ-book-9-comparison/

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Mac på stasjonær?! Hæ!?

 

Og hvordan i allverden kan han sitte der og tyte ut tullete konklusjoner som "Windows gir litt dårligere batteritid, og har dårligere pekeflate", som begrunnelse for at han velger Macbook? Jeg kan telle 5 Windows-ultrabooks i farten som slår Macbooken på dette området.

 

Som slår MacBook Air på batteri og styreflate? Som er i samme pris, vekt og størrelseklasse? Vi nevner i fleng? Du er vanvittig flink til å syte og klage i kommentarfeltet, men linker og spesifikke eksempler som underbygger det du skriver er du temmelig elendig på.

Trodde du i en annen post sa at du ikke var en eple-tilhenger jeg, men her er du igjen å forsvarer dem gitt og bruker de samme herske-teknikkene som vanlig.

 

Angående artikkelen er det bra for artikkel-forfatter at han har funnet det han liker best,selv om jeg er langt fra enig. Det siste jeg hørte fra en OSX-bruker var i går på min stamcafe; "Hvor i svarte er bildene på denne dritten lagret?" ;)

Timeline greia med bilder på iphone suger balle,var lettere før ios 8. Men altså, bilder ligger vel i bildekatalogen :) $home$/Pictures/

Der er unix streng på struktur, mens windows derimot er det kaptein kaos (større frihet for apps)

Lenke til kommentar

 

 

Mac som stasjonær?! Hæ!?

 

Og hvordan i allverden kan han sitte der og tyte ut tullete konklusjoner som "Windows gir litt dårligere batteritid, og har dårligere pekeflate", som begrunnelse for at han velger Macbook? Jeg kan telle 5 Windows-ultrabooks i farten som slår Macbooken på dette området.

Hei, tar gjerne i mot tips på disse ultrabookene du vet om. Skal ha, men aner ikke hva..

 

 

Sony Vaio Pro 13 er ett eksempel. Den slår Macbook med flere timer, og er både tynnere og lettere (1/3 lettere). Et fantastisk godt nettbrett som oser av kvalitet i skjerm, lyd, byggekvalitet, og ikke minst batteri. Den er et godt stykke forbi Macbook Air 13 og andre konkurrenter i batteritid, spesielt i videoavspilling (831 minutter mot 636 minutter på Macbook 13).

 

Samsung Ativ Book 9 er også et rimelig godt eksempel på en kvalitetsultrabook, og er kanskje den ultrabooken med best lyd i min mening. Andre ultrabooks, som Macbook Air og Sony Vaio Pro, har alle kjempebra lyd

 

Vet du hvordan Lenovo Yoga Pro 2 er i sammenlikning med den gjengen der?

Endret av torole
Lenke til kommentar

 

 

 

Mac som stasjonær?! Hæ!?

 

Og hvordan i allverden kan han sitte der og tyte ut tullete konklusjoner som "Windows gir litt dårligere batteritid, og har dårligere pekeflate", som begrunnelse for at han velger Macbook? Jeg kan telle 5 Windows-ultrabooks i farten som slår Macbooken på dette området.

Hei, tar gjerne i mot tips på disse ultrabookene du vet om. Skal ha, men aner ikke hva..

Sony Vaio Pro 13 er ett eksempel. Den slår Macbook med flere timer, og er både tynnere og lettere (1/3 lettere). Et fantastisk godt nettbrett som oser av kvalitet i skjerm, lyd, byggekvalitet, og ikke minst batteri. Den er et godt stykke forbi Macbook Air 13 og andre konkurrenter i batteritid, spesielt i videoavspilling (831 minutter mot 636 minutter på Macbook 13).

 

Samsung Ativ Book 9 er også et rimelig godt eksempel på en kvalitetsultrabook, og er kanskje den ultrabooken med best lyd i min mening. Andre ultrabooks, som Macbook Air og Sony Vaio Pro, har alle kjempebra lyd

Denne artikkelen sier at mba og vaio har identisk med batteri :)

http://www.ultrabookreview.com/3214-samsung-ativ-book-9-comparison/

 

 

Den kilden forteller meg ingenting.Den tester 5 ultrabooks, men har bare rom for 5 setninger om batteritid for alle 5 av dem. Ingen tester, ingen resultater: ingenting. Jeg tror jeg heller forholder meg til majoriteten av andre seriøse hardware-nettsted, som Sweclockers og Anandtech, i stedet.

 

 

 

 

 

Mac som stasjonær?! Hæ!?

 

Og hvordan i allverden kan han sitte der og tyte ut tullete konklusjoner som "Windows gir litt dårligere batteritid, og har dårligere pekeflate", som begrunnelse for at han velger Macbook? Jeg kan telle 5 Windows-ultrabooks i farten som slår Macbooken på dette området.

Hei, tar gjerne i mot tips på disse ultrabookene du vet om. Skal ha, men aner ikke hva..

 

 

Sony Vaio Pro 13 er ett eksempel. Den slår Macbook med flere timer, og er både tynnere og lettere (1/3 lettere). Et fantastisk godt nettbrett som oser av kvalitet i skjerm, lyd, byggekvalitet, og ikke minst batteri. Den er et godt stykke forbi Macbook Air 13 og andre konkurrenter i batteritid, spesielt i videoavspilling (831 minutter mot 636 minutter på Macbook 13).

 

Samsung Ativ Book 9 er også et rimelig godt eksempel på en kvalitetsultrabook, og er kanskje den ultrabooken med best lyd i min mening. Andre ultrabooks, som Macbook Air og Sony Vaio Pro, har alle kjempebra lyd

 

Vet du hvordan Lenovo Yoga Pro 2 er i sammenlikning med den gjengen der?

 

 

Tenker du på den som kom tidligere på året, eller den nye supertynne Core-M-versjonen?

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Mac på stasjonær?! Hæ!?

 

Og hvordan i allverden kan han sitte der og tyte ut tullete konklusjoner som "Windows gir litt dårligere batteritid, og har dårligere pekeflate", som begrunnelse for at han velger Macbook? Jeg kan telle 5 Windows-ultrabooks i farten som slår Macbooken på dette området.

 

Som slår MacBook Air på batteri og styreflate? Som er i samme pris, vekt og størrelseklasse? Vi nevner i fleng? Du er vanvittig flink til å syte og klage i kommentarfeltet, men linker og spesifikke eksempler som underbygger det du skriver er du temmelig elendig på.

Trodde du i en annen post sa at du ikke var en eple-tilhenger jeg, men her er du igjen å forsvarer dem gitt og bruker de samme herske-teknikkene som vanlig.

 

Angående artikkelen er det bra for artikkel-forfatter at han har funnet det han liker best,selv om jeg er langt fra enig. Det siste jeg hørte fra en OSX-bruker var i går på min stamcafe; "Hvor i svarte er bildene på denne dritten lagret?" ;)

Timeline greia med bilder på iphone suger balle,var lettere før ios 8. Men altså, bilder ligger vel i bildekatalogen :) $home$/Pictures/

Der er unix streng på struktur, mens windows derimot er det kaptein kaos (større frihet for apps)

Det var mye mer rot før, men nå har det faktisk blitt enda litt røddigere i windows 10 Technical Preview. Å om folk ikke viste dette så kan man pinne viktige, nylig brukte filer til dems programmer i den baren nederst på skjermen, noe som gjør alt møkk-enklere å bruke, samt at det er tidsbesparende. Det naturlige mappe fjellet har også minsket en del, mens instillinger har fått et ekstra enklere grensesnitt. Etter 2 måneder med WIN10 TE så er jeg imponert. Måtte hoppe over windows 8-8,1, det er bare tull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...