Gå til innhold

FEATURE: Vil Øystein velge Mac eller Windows?


Anbefalte innlegg

Litt teit å bruke Mac-frelst til å vurdere en annen plattform.

Mac har dog mange klare fortrinn framfor MS/Intel platformen, og jeg anbefaler alltid Mac til folk som ikke har greie på PC.

 

Selv bruker jeg PC fordi jeg er pensjonist og MS gir meg .Net og express utgavene av VB og C# gratis. Sammen med Bloodsheds DevC++ gir det meg 90 % av det jeg trenger. Mine andre behov dekkes av OpenOffice, Chrome og Gimp, og siden MalwareBytes ikke aksepterer donasjoner - har jeg gratis vedlikehold.

 

En annen ting er, bortsett fra grensesnittet og farge-gjengivelse, de aller fleste fordelene med Mac kan kun måles i et laboratorium.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat dette går vel alle veier, som en voksen mann i dagens samfunn så vil du jo alltids ha en eller annen formening og erfaring med den ene eller andre plattformen. Så sannsynligheten for at du skal finne en oppegående og teknologiinteressert person som ikke har noen preferanser hva gjelder Windows eller Mac OS X. Blir vel ikke mer riktig den ene eller andre veien.

 

Man kunne naturligvis tatt en som foretrekker Windows igjennom den samme prosessen og gitt vedkommende en MacBook Air, en iPhone 6 osv å sett hva resultatet blir av det. Men objektivt vil det jo aldri kunne bli.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

I en mobiltelefon sitter ca. 30 forskjellige metaller, derunder kobber, gull, paladium og sölv, som i overveiende grad blir utvunnet i utviklingsland, under til del horrible forhold for mennesker og natur.

Bar for de ca 10 gramm kobber i én telefon brukes det 3.48 kilo ressurser. det gjennomsnittlige ressursforbruket til en mobiltelefons livslöp utgjör ca 44 kilo. (Kilde: www.die-rohstoff-expedition.de)

"A bytte ut telefonen hyppig med god samvittighet" som det staar i rapporten, er derfor et höyst problematisk utsagn - det bidrar til utplyndring og ödeleggelse av den éne kloden vi har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...