Gå til innhold

Bærbar datamaskin til kona.


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Lurer på og kjøpe en billig datamaskin til fruen, var på lefdal og såg på en til 2k men han i disken mente på at den var for treg til og gjøre vanlige ting på.

 

Det jeg ønsker er en bærbar hun kan bruke til nettlesning, Word, lett bilde behandling (som å lage fotobøker ol)

 

Hvor mye bør jeg legge meg på og har noen noe tips.

 

Har en grei laptop fra før men Internett virker barre noen steder i huset fordi om det viser fullt på signalet, så må være grei trådløs Internett på den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okai som foreksempel hva da? Byttet fra snurre disk til samsung evo 250 i mor sin bærbare fra 2008. Hun fikk nye pc for ca 1400kr som den kostet da.

 

Kjempefint for din mor... endrer like vel ikke virkeligheten om at en ssd kun får en PC til å bli raskere kun i de situasjonene der harddiskhastigheten er flaskehalsen. Det vil som oftest si under oppstart og oppstart av tunge programmer... når det meste er avlest og ligger i minnet vil det ikke være noen forskjell.

 

Men blir OT dette... fint at du og din mor er fornøyd men vi må da ssd for det det er og det er en raskere disk, ikke noe mer.

Lenke til kommentar

 

Okai som foreksempel hva da? Byttet fra snurre disk til samsung evo 250 i mor sin bærbare fra 2008. Hun fikk nye pc for ca 1400kr som den kostet da.

 

Kjempefint for din mor... endrer like vel ikke virkeligheten om at en ssd kun får en PC til å bli raskere kun i de situasjonene der harddiskhastigheten er flaskehalsen. Det vil som oftest si under oppstart og oppstart av tunge programmer... når det meste er avlest og ligger i minnet vil det ikke være noen forskjell.

 

Men blir OT dette... fint at du og din mor er fornøyd men vi må da ssd for det det er og det er en raskere disk, ikke noe mer.

 

Har du ssd? Alt blir raskere, starte opp nettleser, starte opp ditt og datt, Responsen er mye raskere.

OT ja, men prøv selv på en gammel maskin. snurrediskene har alltid vært det svakeste ledd i en pc :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...