Gå til innhold

Flash ditt 9800/9800 pro til 9800 XT


Boralis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bestillte nettopp en non-pro 9800 hos komplett... til 1750 kroner... dytter det inn i denne maskinen, og flytter 9600'en min til XP1900+ maskinen.

 

Går det ikke ann å kjøre 9800XT selv om kortet ikke klarer 412MHz core clock and 365MHz? Altså underklokke kortet i f.eks safe mode?

Lenke til kommentar

Fant den her og:

 

http://www.3dmaxx.net/forums/showthread.php?threadid=12

 

Nonpro til Pro (ikke XT).

 

VELDIG VIKTIG!!! Pass på at du har riktig flash-minnemodul til den biosen du flasher med. Altså, bruker du Samsung ROM så sørg for at du har Samsung minne!

 

Annet enn det så blir jeg ikke så mye klokere av det som står på 3dmaxx... jeg skulle så veldig gjerne hatt:

 

1) BIOS for mitt eget kort (non-pro) (går det ann å extracte fra uflasha kort?)

2) BIOS for 128MB Pro eller XT.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Jeg bestillte nettopp en non-pro 9800 hos komplett... til 1750 kroner... dytter det inn i denne maskinen, og flytter 9600'en min til XP1900+ maskinen.

 

Går det ikke ann å kjøre 9800XT selv om kortet ikke klarer 412MHz core clock and 365MHz? Altså underklokke kortet i f.eks safe mode?

9800 non pro til 1750 ?

sikker på at ikke du har bestilt deg et 9800SE ?

Lenke til kommentar

Å fanken... SE har dårlig Etrontech RAM... Non-pro har Samsung 3.3... tror om jeg ikke skal maile komplett og forandre på bestillingen....

 

Sapphire 9800SE

"Turns into the equivalent of a 9500 Pro but with an R350 core."

 

Nei huff... jeg gjør om bestillingen til en vanlig 9800 non-pro... suksessen med å reenable de ekstra 4 pipelinene lykkes man bare med i rundt 50% av tilfellene. Iblandt får man feil man ikke blir kvitt...

Lenke til kommentar

Ikke vær for sikker på Samsung rammen på Non-pro kortene. Fikk et kort for noen dager siden, fra komplett, med Infineon ram->Sapphire Radeon 9800np .. Det var kjipt det :grine:

 

Noen som vet her inne hvor klokkbar denne infineon rammen er? Hører rykter om at den sliter ved 340mhz. Da kan jeg tenne på XT drømmen.

 

Vanessa: Du letet etter en passende bios til ditt np kort? Tror du skal finne en her :!:

Lenke til kommentar

Takk :D

 

http://www.overclockers.co.nz/ocnz/review....colr9800se00305

 

9800SE yter ikke dårlig i utgangspunktet... men det sliter litt i high-res og med mye AA og AF. Derimot går det ann å enable de ekstra 4 pipelinene med RivaTuner og da yter den atskillig bedre... ikke like bra som en original R9800Pro men hvem kan klage!

 

Sapphire SE har 256bit minnebuss, så den er i orden! Da er det bare å krysse fingerne. Jeg trengte nytt kort til PC #2 uansett og hadde tenkt å kjøpe FX5700, men...

 

Sorry for at jeg nesten spammer tråden, forresten :grin: Jeg skal si ifra hvordan det går med pipelinene og klokkinga! *grin*

Lenke til kommentar

Hmmm, jeg har et Sapphire 9800 Pro. Tror det sitter 2.8ns Samsung

minne på dette kortet. Jeg vil jo egentlig ikke få noe særlig fordel

ved å flashe? Jeg kan jo bare kjøre kortet på 412/365 via et

oc-program isteden. Og dessuten så er jeg ikke så glad i å kjøre

minnebrikkene såpass høyt over spesifikasjonene selv om jeg har

satt på kjøleribber på de... Noen som har noen meninger om dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...