Gå til innhold

Opptøyer i Ferguson og andre byer i USA


aomt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Det stemmer ikke.

 

Hvite blir også diskriminert. Spiller ingen rolle hvilken farge du er. Alle i USA er i faresonen for å plutselig få alle sine rettigheter fjernet.

Du tar feil. Hvite amerikanere har mer tillit i politiet enn kirken

http://www.gallup.com/poll/1597/confidence-institutions.aspx

 

Har ikke sagt noe om tillit. Vi snakket om diskriminering. Du kan sende meg så veldig mange gallup greier du vil, jeg stoler heller på de jeg kjenner som faktisk bor i USA og kjenner hva som skjer på kroppen.

Lenke til kommentar

 

 

 

Det stemmer ikke.

 

Hvite blir også diskriminert. Spiller ingen rolle hvilken farge du er. Alle i USA er i faresonen for å plutselig få alle sine rettigheter fjernet.

Du tar feil. Hvite amerikanere har mer tillit i politiet enn kirken

http://www.gallup.com/poll/1597/confidence-institutions.aspx

Har ikke sagt noe om tillit. Vi snakket om diskriminering. Du kan sende meg så veldig mange gallup greier du vil, jeg stoler heller på de jeg kjenner som faktisk bor i USA og kjenner hva som skjer på kroppen.
Diskriminering basert på hvilke egenskap, fordi er hvite?

 

Jeg bor i USA jeg også. Igår var jeg i NYC og snakket ned flere politi

 

Du baserer din kunnskap om et stort landets meninger på noe få kjente og ikke vitenskapelige meningsmåler?

Endret av jjkoggan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du mener disse karene?

http://gotnews.com/breaking-overwhelmed-ferguson-police-welcome-libertarian-oath-keepers-militia-protect-order/

 

Ja jeg vil tro at hvis the black panthers bare plutselig dukker opp på tak med gevær og sånt så hadde de nok blitt drept. Oath Keepers ser ut til å ha litt andre mål enn å terrorisere mennesker... heller tvert om.

 

Foreslår at du leser litt om høyreradikale miltiaer som Oath Keepers før du konkluderer med at dette er mennesker med edle hensikter.

 

Forskjellen mellom Black Panthers og paramilitære galninger som Oath Keepers er at sistnevnte nyter sympatien til politiet og hvite, konservative amerikanere.

Lenke til kommentar

Politifolk i St. Louis er til og med medlemmer i Oath Keepers: http://www.usatoday.com/story/news/nation/2014/08/22/st-louis-county-officer-tirade-dan-page/14465647/

 

Se denne videoen og prøv å argumentere for at denne politimannen ikke er rasist.

Rasisme som eksisterer idag har mer å gjøre med ubevisst rasisme enn KKK slags rasisme. En reagerer annerledes fordi mistenkte har et mørkt hud, ikke fordi en mener det hvite rasen er overlegen, det er instinktivt å overreagere mot en fremmed rase uten å tenke på det. Hvite mistenkes til mindre grad enn sorte med den samme oppførsel.

 

Det er vanskelig å ha kontroll på instinkt med mer rasjonelle tenkning i farlige situasjonerv

Lenke til kommentar

Politiet i USA går på jobb, hver dag, vel vitende at de aller fleste de kommer i kontakt med i løpet av dagen , er bevæpnet.

 

De vet også at de fleste forbrytere ikke er "kaukasian".

 

Andre etniske grupper, som ikke øyeblikkelig retter seg etter politiet, gjør det med livet på spill.

 

Verst er det for unge amerikanere av afrikansk avstamning. Mange lever med en gigantisk "Chip on the Shoulder" og har en ubegrunnet tro på at de fortjener flere rettigheter enn andre.

De lever en historisk drøm og innser ikke at de selv er skyld i sin egen virkelighet.

 

Jeg sier som Arnulf Øverland i "Du må ikke sove", men om politiet:

 

Du må ikke sitte trygt i ditt hjem

og si: Det er sørgelig, stakkars dem!

Du må ikke tåle så inderlig vel

den urett som ikke rammer deg selv!

Jeg roper med siste pust av min stemme:

Du har ikke lov til å gå der og glemme!

Vudere sier jeg, igjen som A.Ø.

Tilgi dem ikke; de vet hvad de gjør!
De puster på hatets og ondskapens glør!
De liker å drepe, de frydes ved jammer,
de ønsker å se vår verden i flammer!
De ønsker å drukne oss alle i blod!
Tror du det ikke? Du vet det jo!

 

men om bråkemakerenne!

Lenke til kommentar

 

 

 

Det stemmer ikke.

 

Hvite blir også diskriminert. Spiller ingen rolle hvilken farge du er. Alle i USA er i faresonen for å plutselig få alle sine rettigheter fjernet.

Du tar feil. Hvite amerikanere har mer tillit i politiet enn kirken

http://www.gallup.com/poll/1597/confidence-institutions.aspx

Har ikke sagt noe om tillit. Vi snakket om diskriminering. Du kan sende meg så veldig mange gallup greier du vil, jeg stoler heller på de jeg kjenner som faktisk bor i USA og kjenner hva som skjer på kroppen.
Diskriminering basert på hvilke egenskap, fordi er hvite?

 

Jeg bor i USA jeg også. Igår var jeg i NYC og snakket ned flere politi

 

Du baserer din kunnskap om et stort landets meninger på noe få kjente og ikke vitenskapelige meningsmåler?

 

Du kan bli diskriminert av politiet hvis du ser mistenkelig ut, kler deg 'rart', eller ser rar ut på noen måte. Dette er noe ALLE opplever, ikke bare svarte! Det blir feil å si at det er ett raseproblem og blir å styre bort fra kjerneproblemet; politifolk med altfor mye makt.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Det stemmer ikke.

 

Hvite blir også diskriminert. Spiller ingen rolle hvilken farge du er. Alle i USA er i faresonen for å plutselig få alle sine rettigheter fjernet.

Du tar feil. Hvite amerikanere har mer tillit i politiet enn kirken

http://www.gallup.com/poll/1597/confidence-institutions.aspx

Har ikke sagt noe om tillit. Vi snakket om diskriminering. Du kan sende meg så veldig mange gallup greier du vil, jeg stoler heller på de jeg kjenner som faktisk bor i USA og kjenner hva som skjer på kroppen.
Diskriminering basert på hvilke egenskap, fordi er hvite?

 

Jeg bor i USA jeg også. Igår var jeg i NYC og snakket ned flere politi

 

Du baserer din kunnskap om et stort landets meninger på noe få kjente og ikke vitenskapelige meningsmåler?

Du kan bli diskriminert av politiet hvis du ser mistenkelig ut, kler deg 'rart', eller ser rar ut på noen måte. Dette er noe ALLE opplever, ikke bare svarte! Det blir feil å si at det er ett raseproblem og blir å styre bort fra kjerneproblemet; politifolk med altfor mye makt.

Problemet med dine påstander er at svarte mistenkes 3 ganger mer enn hvite og arrestasjoner har gått ned siden 1990, ikke opp. Folk generellt mistenkes mindre enn før, inkl hvite

 

http://www.bjs.gov/content/pub/pdf/aus9010.pdf

Lenke til kommentar

Dette er folket som også gjenvalgte Bush for andre gang... De får stå for sine feil, og bare fortsette å bøye seg fremover og la den gigantiske røde, hvite og blåe pikken pule dem om og om igjen.

 

Hysterisk hvor latterlig det er at norske folk har traumer etter bush, selv etter 6 år med Obama er fortsatt Bush presidenten i USA ifølge nordmenn.

 

At mange hvite på dette forumet ser på Ferguson som en demonstrasjon og ikke plyndring viser bare hvor rasistiske dere egentlig er. Det ironiske er at det er svarte forhandlere som vil ha stopp på "demonstrasjonene" og selve opptøyene er "black on black" crime, noe dere hvite ser på som akseptabel kriminalitet, kan vell ikke forvente mer av svarte eller hva? Disgusting.

 

At de svarte i USA lever med et underverdighets komplex, har lavere leve standard og problemer med politiet kan de takke moderne hvite liberale for. Etter reconstruction startet de svarte fra scratch uten hjelp fra føderale myndigheter eller omfattende velferds initiativer, jeg er stor fan av Booker Taliaferro Washington, en person dere kaller for raseforæder. Selvhjelp og utdanning er veien til økonomisk uavhengighet og høyere levestandard, og som Thomas Sowell viser så hadde svarte lavere arbeidsledighet enn hvite før LBJ Great Society act og staten gikk inn for å subsidiere fattigdom med NAACP gikk fra Washington sine prinsipler til bare å bli en interesseorganisjon for å sikre subsidier for diverse etnisk fokuserte prosjekter.

 

Mitt hjerte går til alle svarte som har mistet sin eiendom pga opptøyene, og jeg frykter for fremtidig rasisme som dere fremskynder både svart rasisme og hvit rasisme, skammelig. Det handler om ikke hvem som er hvit eller svart, men hva som er rett eller galt. Michael Brown var kriminell bølle som på kamera stjal fra en butikk, hadde det vært en hvit person som hadde blitt skutt ville alle pro Brown supportere holde skjeft, så det handler ikke om hvor mange skudd som ble avfyrt eller om det var nødvendig å skyte Brown, faktaet er at dere er like rasistiske som rasister selv for det handler bare om glorifisering av svarte kriminelle som martyrer for å fremme deres egen rasistiske agenda. I min familie er vi over 5 forskjellige etnisiteter, alt fra svart til asiatisk til hvit, ingen støtter opptøyene i Ferguson fordi alle av oss er mer opptatt av rettferdighet enn hudfarge.

 

16448702-mmmain.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Dette er folket som også gjenvalgte Bush for andre gang... De får stå for sine feil, og bare fortsette å bøye seg fremover og la den gigantiske røde, hvite og blåe pikken pule dem om og om igjen.

Hysterisk hvor latterlig det er at norske folk har traumer etter bush, selv etter 6 år med Obama er fortsatt Bush presidenten i USA ifølge nordmenn.

 

At mange hvite på dette forumet ser på Ferguson som en demonstrasjon og ikke plyndring viser bare hvor rasistiske dere egentlig er. Det ironiske er at det er svarte forhandlere som vil ha stopp på "demonstrasjonene" og selve opptøyene er "black on black" crime, noe dere hvite ser på som akseptabel kriminalitet, kan vell ikke forvente mer av svarte eller hva? Disgusting.

 

At de svarte i USA lever med et underverdighets komplex, har lavere leve standard og problemer med politiet kan de takke moderne hvite liberale for. Etter reconstruction startet de svarte fra scratch uten hjelp fra føderale myndigheter eller omfattende velferds initiativer, jeg er stor fan av Booker Taliaferro Washington, en person dere kaller for raseforæder. Selvhjelp og utdanning er veien til økonomisk uavhengighet og høyere levestandard, og som Thomas Sowell viser så hadde svarte lavere arbeidsledighet enn hvite før LBJ Great Society act og staten gikk inn for å subsidiere fattigdom med NAACP gikk fra Washington sine prinsipler til bare å bli en interesseorganisjon for å sikre subsidier for diverse etnisk fokuserte prosjekter.

 

Mitt hjerte går til alle svarte som har mistet sin eiendom pga opptøyene, og jeg frykter for fremtidig rasisme som dere fremskynder både svart rasisme og hvit rasisme, skammelig. Det handler om ikke hvem som er hvit eller svart, men hva som er rett eller galt. Michael Brown var kriminell bølle som på kamera stjal fra en butikk, hadde det vært en hvit person som hadde blitt skutt ville alle pro Brown supportere holde skjeft, så det handler ikke om hvor mange skudd som ble avfyrt eller om det var nødvendig å skyte Brown, faktaet er at dere er like rasistiske som rasister selv for det handler bare om glorifisering av svarte kriminelle som martyrer for å fremme deres egen rasistiske agenda. I min familie er vi over 5 forskjellige etnisiteter, alt fra svart til asiatisk til hvit, ingen støtter opptøyene i Ferguson fordi alle av oss er mer opptatt av rettferdighet enn hudfarge.

 

16448702-mmmain.jpg

Hvem er "dere"? Det må du forklare, ellers ser der ut som en overgeneraliserendr rasist selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Dette er folket som også gjenvalgte Bush for andre gang... De får stå for sine feil, og bare fortsette å bøye seg fremover og la den gigantiske røde, hvite og blåe pikken pule dem om og om igjen.

Hysterisk hvor latterlig det er at norske folk har traumer etter bush, selv etter 6 år med Obama er fortsatt Bush presidenten i USA ifølge nordmenn.

 

At mange hvite på dette forumet ser på Ferguson som en demonstrasjon og ikke plyndring viser bare hvor rasistiske dere egentlig er. Det ironiske er at det er svarte forhandlere som vil ha stopp på "demonstrasjonene" og selve opptøyene er "black on black" crime, noe dere hvite ser på som akseptabel kriminalitet, kan vell ikke forvente mer av svarte eller hva? Disgusting.

 

At de svarte i USA lever med et underverdighets komplex, har lavere leve standard og problemer med politiet kan de takke moderne hvite liberale for. Etter reconstruction startet de svarte fra scratch uten hjelp fra føderale myndigheter eller omfattende velferds initiativer, jeg er stor fan av Booker Taliaferro Washington, en person dere kaller for raseforæder. Selvhjelp og utdanning er veien til økonomisk uavhengighet og høyere levestandard, og som Thomas Sowell viser så hadde svarte lavere arbeidsledighet enn hvite før LBJ Great Society act og staten gikk inn for å subsidiere fattigdom med NAACP gikk fra Washington sine prinsipler til bare å bli en interesseorganisjon for å sikre subsidier for diverse etnisk fokuserte prosjekter.

 

Mitt hjerte går til alle svarte som har mistet sin eiendom pga opptøyene, og jeg frykter for fremtidig rasisme som dere fremskynder både svart rasisme og hvit rasisme, skammelig. Det handler om ikke hvem som er hvit eller svart, men hva som er rett eller galt. Michael Brown var kriminell bølle som på kamera stjal fra en butikk, hadde det vært en hvit person som hadde blitt skutt ville alle pro Brown supportere holde skjeft, så det handler ikke om hvor mange skudd som ble avfyrt eller om det var nødvendig å skyte Brown, faktaet er at dere er like rasistiske som rasister selv for det handler bare om glorifisering av svarte kriminelle som martyrer for å fremme deres egen rasistiske agenda. I min familie er vi over 5 forskjellige etnisiteter, alt fra svart til asiatisk til hvit, ingen støtter opptøyene i Ferguson fordi alle av oss er mer opptatt av rettferdighet enn hudfarge.

 

16448702-mmmain.jpg

Hvem er "dere"? Det må du forklare, ellers ser der ut som en overgeneraliserendr rasist selv.

 

 

Generalisering er hverken rasistisk eller en negativ i seg selv, det handler om konklusjonene en trekker er byggd på erfaring eller fordommer og handlingene en tar deretter som avgjør hva som er rasistisk, så den anklagen må du lengre ut på landet med.

 

Men for å svare ditt spørsmål så avklarer jeg tydelig hvem "dere" er, så ta heller å les innlegget en gang til hvis noe forvirrer deg. Men hvis det fortsatt er vanskelig så er "dere" de personene som mener denne oppførselen er akseptabel, og eneste grunnen for det er fordi de er svarte ergo "dere" er rasister.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

2JR7uPl.jpg

 

Forøvrig tror jeg ikke det nødvendigvis er rasisme som er årsak til det høye antallet dødsskytninger i USA, men heller at det eksisterer en stygg u-kultur innen politiet, der de har altfor lav terskel til å skyte folk. Er vist ikke lenge siden et par som satt i en bil, ble drept med 130 (!) skudd avfyrt av politiet. De var ubevæpnet og det var ingen våpen i bilen.

 

Når de kan holde på slik år etter år, nærmest uten konsekvenser for dem selv, så blir systemet råttent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

2JR7uPl.jpg

 

Forøvrig tror jeg ikke det nødvendigvis er rasisme som er årsak til det høye antallet dødsskytninger i USA, men heller at det eksisterer en stygg u-kultur innen politiet, der de har altfor lav terskel til å skyte folk. Er vist ikke lenge siden et par som satt i en bil, ble drept med 130 (!) skudd avfyrt av politiet. De var ubevæpnet og det var ingen våpen i bilen.

 

Når de kan holde på slik år etter år, nærmest uten konsekvenser for dem selv, så blir systemet råttent.

Det er flere faktorer som bidrar til antallet dødskytinger, men det som blir vanskelig å forklare er antallet afroamerikanere som arresteres og må til sykehus.

 

Det var Obamas bestemoren som elsket sitt mørkhudete barnebarn men innrømmet at hun fryktet mørkhudete menn mer enn hvite menn når hun gikk med Obama i byen. Det var også Obama som forklarte at når han var i et hvitt området og gikk forbi biler på en parkeringsplass, at mange låste dørene mens det er få hvite menn som erfare noe lignende

 

Denne faktoren kan ikke ignores, selv om det er ikke den eneste

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er flere faktorer som bidrar til antallet dødskytinger, men det som blir vanskelig å forklare er antallet afroamerikanere som arresteres og må til sykehus.

Det var Obamas bestemoren som elsket sitt mørkhudete barnebarn men innrømmet at hun fryktet mørkhudete menn mer enn hvite menn når hun gikk med Obama i byen. Det var også Obama som forklarte at når han var i et hvitt området og gikk forbi biler på en parkeringsplass, at mange låste dørene mens det er få hvite menn som erfare noe lignende

 

Denne faktoren kan ikke ignores, selv om det er ikke den eneste

 

 

Det har du rett i, men mitt anliggende er ikke denne "rase innfallsvinkelen" men derimot måten politiet opptrer på. Det er der nøkkelen til mye av problemet ligger. Man er ikke trygg med et politi uten våpen heller, for å dra en slags parallell til Norge. Her risikerer du å bli kvalt til døde eller påført varige handicap.

 

Are Stedt (35) som led av psykiske problemer ba om hjelp på Sentrum politistasjon. Det skulle han ikke ha gjort, for det kostet ham livet

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/are-ble-kvalt-til-doede-paa-legevakten/a/23344598/

 

Vi har et gryende problem også i Norge på dette området. Først kveler de deg. Når personen så får pusteproblemer & panikk og "gjør motstand", misbrukes dette som "argument" til å kvele deg ytterligere, evt. til du dør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...