Gå til innhold

Tråden for Jurassic World


Schreiber

Anbefalte innlegg

Nå er det heldigvis ikke lenge til Jurassic World kommer på kino, og første trailer er ute. Da er det vel bare å glede seg. :) Ennå er det nok lite man vet om plottet i filmen, men det vil være en "reboot", dvs den har ikke noen særlig koblinger til de forrige. Så vidt jeg kan se av traileren er nok plottet noe med at parken er åpen for fullt (i motsetning til de forrige, der parken aldri ble åpnet for publikum), og idiotene klarer å lage en ny type dinosaur som (selvsagt) vil skape fullstendig kaos. Akkurat sånn man vil ha det. :)

 

Stor bonus at musikken er den samme som før. Å ha Star-Lord selv i hovedrollen skader heller ikke. :)

 

Trailer:

 

 

For å komme inn rett stemning:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Handlingen er satt til 22år etter Jurrasic Park.

 

Besøkstallene begyner å synke (hallo! en park med levende dinasaurer sliter med publikum??!!) så arbeidet med genmodifisering brukes til å skape et nytt trekkplaster. Shit hits the fan, alle løper og skriker.

 

Den eneste skuespilleren fra tidligere filmer som kommer tilbake er BD Wong som spillte Henry Wu i den første filmen.

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk store forventninger til denne. Den største feilen med nr to og tre er at de droppet hele konseptet de var basert på, og trodde det holdt å vise oss tøffe dinosaurer. Spesielt den tredje lider mye av dette. Jurassic World virker for meg som om serien vender tilbake til røttene og starter om igjen, selv om det strengt tatt ikke er en reboot. De har helt nye skuespillere nå, og parken er åpnet for publikum. Det vil nok gi en helt annen fokus enn den andre og tredje filmen, og er mer en "ekte" oppfølger enn de to var. Vi får se. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor har de kalt remaken World istedenfor Park? Synes det klinger dårlig.

Kan det være at parken ble fornyet? Nesten som vi har Disneyland og Disney World. Ikke at det kan sammenlignes, men det er min beste gjetning.

 

---

 

Jeg er usikker på filmen. Det er vanskelig å si når det er en særdeles lite erfaren regissør og særdeles lite erfarne manusforfattere. Slikt kan fungere, så jeg har et åpent sinn der.

 

 

Utifra traileren virket det litt vel standard "monster in the house"-plot med dårlig dialog. Får håpe det er mer enn det.

 

Glimrende valg av hovedskuespiller. Pratt kommer til å løfte filmen.

Jeg liker veldig godt at de filmet mye mer i Kualoa Ranch i denne. Fantastisk location og ble bare brukt en gang i Jurassic Park. (Galiminus-scenen).

 

Og en ting. Brukte de Godzillas lydeffekt i denne traileren?

 

Det ser også ut som uferdige visuelle effekter på gang i traileren, så jeg dømmer ikke det feltet helt ennå.

 

 

Så usikkert for min del. Jeg vil innerst inne at denne filmen skal bli bra, men traileren traff ikke meg helt.

 

Lenke til kommentar

Vil tro navnet kan ha noe med at det er samme øy og samme park som før, men den første gikk jo ikke så helt bra. :p Om man da lager en ny park der på samme sted med samme navn, kan det fort gi parken et dårlig rykte. At endret navnet til World kan derfor være en beskjed om at parken er bygd opp igjen fra grunnen, så den har ingenting med den forrige å gjøre. Dermed kan den første parken fort bli glemt av folk flest.

 

At det fortsatt er mygg i sevjen osv er nok fordi det er en oppfølger, ikke en reboot. I stedet for å finne en helt ny måte å lage dinosaurer på, brukte de jo bare den samme teknikken de har bevist funket. Det var jo ikke dinosaurene det var feil med i den første filmen, men sabotasje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det var jo ikke dinosaurene det var feil med i den første filmen, men sabotasje.

 

Om man ser bort i fra at de egentlig ikke skuller være i stand til å reprodusere :-P

 

Detaljer. :p Men strengt tatt ville ikke det heller ha blitt et stort problem. De fleste dinosaurene var planteetere, så de ville ikke ha vært farlige for mennesker (selv når de brøt seg ut). De eneste farlige dinosaurene var raptorene og t-rexen. Hadde menneskene ikke laget dem, ville filmen ha vært over på noen minutter. Men hovedgrunnen til hvorfor de kom seg ut var jo sabotasje. Så igjen, det største problemet var menneskelig sabotasje (og idioti), ikke dinosaurene.

 

Det er for øvrig en ting jeg lurer litt på med JW. Tidlig i traileren ser vi den vann-dinosauren spise en hai. En viktig sikkerhetsforhåndsregel i Park var at de bare hadde landbaserte dinosaurer og flyvende dinosaurer som kun kan fly en kort strekning. De ville dermed aldri ha kunne komme seg til fastlandet på egenhånd. Men hva skjer hvis de svære, kjøttetende vann-dinosaurene kommer seg ut i havet? Da kan de fort spre seg over store deler av verden. Folk på land vil fortsatt være trygge, men jeg ville ikke akkurat satt fot i en båt, for å si det sånn. :p

 

"noe med at parken er åpen for fullt"

 

Ja , det skjedde jo på Jaws III oxo......likefullt var den crappy ;)

Hehe, vi får håpe det blir litt bedre enn det der. :p Skal vi sammenligne serier er jo dette fjerde Jurassic Park-film, så da må den vel sammenlignes med Jaws 4: The Revenge? :rofl:

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Ja , det blir den nok......man skal ikke legge filmen på hoggstabben enda , kan jo være ålreit.

 

"Men hva skjer hvis de svære, kjøttetende vann-dinosaurene kommer seg ut i havet?"

 

 

Akkurat som "Piraya '78" , he he........

 

Lenke til kommentar

Syntes den virker lovende, jeg elsker filmer med dinosaurer selv om Jurassic Park 3 var triste greier. Første filmen er en klassiker og nummer to var ganske bra den også syntes jeg men fryktelig lite realistisk da hvilken som helst "regjering" ville sendt militære til å blåse hele øya til Blokksberg etter det som skjedde i film nummer en så det at de sendte folk tilbake til øya som i film nummer to var jo litt på viddene, og hvordan T-Rex kan gå berserk i USA uten at militæret er der på flekken og myrder den lett som bare det er jo også litt på kanten. Men dinosaurene så bra ut og det var en underholdende film.

 

Film nummer tre var jo et tragisk kapittel på mange måter, første filmen hvor mye av animotrotics måtte vike til fordel for CGI som så mye dårligere ut. Helt bisarr situasjon hvor de fikk spinosaurus til å virke som en større og sterke dinosaur enn T-Rex og scenen hvor spinosaurus står på andre siden av gjerde og satellitt telefonen den liksom har spist og fordøyd høres klart og tydelig når den ringer var vel serien sitt flaueste øyeblikk så langt.. Og helt på slutten så kommer plutselig hu dama med militæret og skal redde de fra øya, hvor har militæret vært etter film nummer en og i hele film nummer to??

 

 

 

Så langt så virker dette som et "tilbake til røttene" film, noe jeg liker. Fatter ikke helt hvordan de har fått godkjennelse til å gjenoppbygge parken 20 år+ senere etter katastrofen som skjedde i film nummer en, men det må jeg vel bare klare å overse. Ellers så ser det jo bra ut, men CGI dinosaurer ser fremdeles dårligere ut enn anomatroics fra 90-tallet, noe som i seg selv er tragikomisk. Og jeg er ingen fan av tanken bak at menneskene klarer å temme Velociraptorer..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg ikke er så veldig fan er dette med cross-breed eller en eksperimentell dinosaur. Vet ikke helt om det er så interessant, men får vente og se hvordan den faktisk ser ut. Ellers håper jeg virkelig at Predator X som vi såvidt får se i traileren får mye tid foran kamera. Håper virkelig på den gode "Jurassic Park"-feelingen i kinosetet, så får jeg håpe at det faktum at jeg har blitt 13 år eldre siden forrige film ikke gjør for mye med spenningen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...