Gå til innhold

Arbeiderpartiet åpner for skatt på bredbåndstrafikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Arbeiderpartiet og alle som stemmer på de burde bli klassifisert som landsforrædere.

De har ikke gjort noe fornuftig siden syttitallet ."

 

Sier du som bor i verdens beste land å bo i, der AP har hatt makta størsteparten av tiden etter krigen!

Gå og gjem deg i kjøkkenskapet!

 

Å ja, dette har INGENTING med handelsflåten å gjøre, INGENTING med oljen å gjøre, beklager. Vi skal tydeligvis lage plakater av Jens, og i beste Nord-Korea stil be til plakatet som om det er selve Gud som er avbildet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Arbeiderpartiet og alle som stemmer på de burde bli klassifisert som landsforrædere.

 

De har ikke gjort noe fornuftig siden syttitallet .

 

Da synes jeg det er rart vi er der vi er i dag. Mannen som er kjent for det sitatet ditt er vel strengt tatt å anse som landsforræder... Personlig er jeg imot et slik skattetiltak ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Begyner å gå næmere og nærmere Piratpartiet, selv om de har store hull i politikken sin. Regjeringen burde ha vært en blanding av SV, Piratpartiet og litt AP på noen steder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Argumentasjonen her henger ikke på greip. Film vist på Nrk er betalt via tv lisensen, på andre tv kanaler er primært betalt for via reklame. Fra streaming tjenester som netflix o.l. er abonnement basert. Det eneste som gjenstår da er piratkopiert film. Hvis vi da skal betale avgift for å kompensere for piratkopiering tror jeg man åpner en dør man ikke ønsker, da blir det trolig vanskelig å argumentere for hvordan dette fremdeles skal være ulovlig.

 

Når det kommer til slike ting savner jeg kritiske spørsmål fra pressen, alt for mye videreformidling av hva ymse personer sier uten å få de til å redegjøre for seg på en skikkelig måte. I dette tilfellet er jeg ganske sikker på at argumentet deres ville raknet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

I'm calling bullshit on this right now! Dette blir som om Komplett skulle krevd avgift fra Posten fordi Posten tjener på transport av komplett sine varer. Må støtte industrien vettu.

Hadde ISPene måttet betale en slik avgift, ville de uansett bare måtte økt prisene sine så sluttbrukeren blir den som betaler, uansett om sluttbrukeren tar nytte av streamingen. Dette er enda et eksempel på en bransje som insisterer på å dras baklengs inn i fremtiden. Produsentforeningen må heller finne på måter å generere interesse for varene deres for å øke salget, enn å prøve å innføre snikegebyr som ikke kommer noen til gode annet enn lommebøkene deres.

Kjære produsentforeningen: Skam dere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Ta nrk lisensen. Man betaler flere tusen pr år for at de skal lage gode program og ikke minst nye kvalitetsprogram. Men de sender reprise på reprise av tv serier som gikk for 20 og 40 år siden for å fylle ut sendetiden. Dette istedet for å lage noe nytt å heller sende.

 

 

Tipper denne avgiften blir bare nok et nytt innskudd i statskassen som i fremtiden ikke engang blir øremerket norsk filmproduksjon. Til slutt heter det vel bare "bredbåndsavgift nr2". Akkurat som med veiavgift som plutselig ble til årsavgift og ikke lenger øremerket til vedlikehold av vei, bygging av nye tuneller ol.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så her har vi en enkeltperson som har trolig sine kontakter med "kulturbransjen" siden han har hatt tidligere bakgrunn i "Institutt for musikk, NTNU, kirkemusikk 2003-2005 / Organist ved Levanger kirkelige Fellesråd 2000-2005".

 

Heldigvis er det ikke opp til en enkeltperson i et parti å ta en slik avgjørelse , vi må huske at per dags dato er ingenting gjort og vedkommende har kommet med følgende uttalelse :

 

". Nå sier Arbeiderpartiets mediepolitiske talsmann Arild Grande at det er en god idé.

- Jeg vil invitere til en bred prosess i Stortinget som kan munne ut i en avtale om hvordan vi kan styrke norsk film. "
Så da bør det bli opp til folket , det vil si meg og deg ,å påpeke at dette er svært urimelig.
Jeg bruker svært lite av båndbredden til å se på Norsk Film , om jeg nå må betale en fast avgift på bredbåndet vile jeg krevet at jeg kan laste ned så mange GB jeg ønsker og at det vil bli garantert at jeg ikke kan bli bøtelagt , rettforfulgt eller annet fordi jeg har sørget for å se en Norsk film som jeg i utgangspunktet nå har betalt for via bredbåndet (sitter på mobilt bredbånd ).
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette heter å opprettholde et kunstig marked. Dette er penger ut vinduet, og direkte provoserende. Forhåpentligvis er det ingen som er enig med vedkommende.

Snart på reell folkeavstemning på banen angående slike spørsmål, for våre folkevalgte viser gang på gang at dette mestrer de enkelt og greit ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er rart at folk ikke reagerer ennå kraftigere, dette er da renspikket kommunisme! Hvis innholdsprodusenter tjener for dårlig så er det fordi det ikke er et marked for de, og da får de enten ta seg sammen og lage produkter folk vil ha eller finne seg et annet beite. Det ødelegger hele næringslivet når vi skaper en kulturelite som holdes kunstig i live av en maktelite, som alle andre må konkurrere med. Resultatet av en slik sosialistisk politikk er at media og innholdsprodusenter går "til sengs" med makteliten, og det betyr at makteliten får kontroll over hva informasjon folk får. Ikke bare ønsker venstresiden kontroll over kultur og media, men også over ytringsfrihet som diskusjon i nettforum. Støre beskrev i sin nyeste bok om at dette er en av de største "truslene" mot sosialdemokratiet. Det bør ikke overraske noen at om Arbeiderpartiet får det som de vil så vil de plukke bort bit for bit av ytringsfrihet, økonomisk frihet og frihet til å tenke kritisk, det er da tross alt fundamentalt i deres ideologi! Folk har for lengst glemt at Arbeiderpartiet har en dyster historie med overvåkning av politiske rivaler både til venstre og høyre, de fleste her har neppe hørt om Lie-saken. Det forundrer meg at etter et århundre med sosialismens tragedier så skal folk nok en gang gi fra seg frihet til "alles" beste

 

"Arbeiderpartiet og alle som stemmer på de burde bli klassifisert som landsforrædere.

De har ikke gjort noe fornuftig siden syttitallet ."

 

Sier du som bor i verdens beste land å bo i, der AP har hatt makta størsteparten av tiden etter krigen!

Gå og gjem deg i kjøkkenskapet!

Dette er kunnskapsløst. Den ene grunnen til at vi har det bra i Norge er at vi har olje og har rent over av penger fortere enn vi har klart å brenne de opp. Hvis du ser på hva vi har investert i de siste ~40 år så er Norge ett av de landene i verden som har utrettet minst per verdi. Land som er langt fattigere enn oss har klart å bygge opp mye mer.

 

Venter spent på når AP vil innføre luftskatt.

Det har vi allerede i form av CO2-avgifter. Det neste blir vel at de skal forby den svært farlige kjemikalien dihydrogenmonooksid, som er den største enkeltårsaken til dødsfall i form av kvelning, korrosjon av metaller, klimaproblemer som erosjon, økt nedbrytning av trevirke, en essensiell komponent i sur nedbør og ikke minst er nødvendig for å fremstille atombomber.

 

Ta nrk lisensen. Man betaler flere tusen pr år for at de skal lage gode program og ikke minst nye kvalitetsprogram. Men de sender reprise på reprise av tv serier som gikk for 20 og 40 år siden for å fylle ut sendetiden. Dette istedet for å lage noe nytt å heller sende.

 

Tipper denne avgiften blir bare nok et nytt innskudd i statskassen som i fremtiden ikke engang blir øremerket norsk filmproduksjon. Til slutt heter det vel bare "bredbåndsavgift nr2". Akkurat som med veiavgift som plutselig ble til årsavgift og ikke lenger øremerket til vedlikehold av vei, bygging av nye tuneller ol.

Ja NRK-skatten er en svært konkurransefientlig avgift i samme klasse som avgift på bredbånd. De fleste reagerer dessverre ikke på dette en gang siden de har vokst opp med det. NRK har est ut ekstremt mye de siste årene, uten at det har medført økt produksjon av essensielt medieinnhold av nasjonens interesse. De siste dagene har NRK klaget over at de ikke fikk ennå mer penger i det nye budsjettet og at de må "skjære ned", sannheten er derimot at de har vokst hvert sørens år i lengre tid, og at de kunne klart seg med langt mindre. Det er latterlig at noen skal få et sugerør rett inn i statskassen uten at det en gang kontrolleres om NRK oppfølger lisenskravene(!).
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis de skal støtte filmbransje på bekostning av databrnsjen ( å skattlegge internetttilbyderene får å gi påenger til film og platebransejn for teoretiske tap )

 

hvorfor kan de ikke skattlgge dårlige filmer for å støtte internettlevrandørene som sliter og gir dårlig kvalitet i stedet ?

 

Da får folk den typen internett de burde ha fra starten av

 

hvorfor skal man på død og liv subsidere det som ikke har livets rett.

filmbransjen må de for pokker følge med i tiden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...