Gå til innhold

Far Cry 4-piratar avslørte seg sjølve


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva spillet er verdt? For meg er det ihvertfall verdt mer enn de fleste spill nå til dags. Her er alt man ønsker spill skal være: Utforsking, oppgraderinger, kamp, taktikk, action, handling. Har ikke spilt lenge på ps4, men de som klager på grafikk kan ta seg en bolle. Det ser meget bra ut. Har en ok pc også, men pc går mer og mer ut, da kontroller er best på de fleste spill (da snakker jeg om alt unntatt strategi og hardcore mmo og fps spillere). Til en brøkdel av prisen for en pc på ps4/xbone også. Hva spillet er verdt? Fint 400-500 kroner for et langtttt spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ingen sympati for Ubisoft, største dritn siden EA. Ja de har et par gode spill, men de er som oftest byggd på skuldrene til større utviklere som laget spillene før de. Vi ville fortsatt fått de spillene uten Ubsioft, og basert på tidligere de data vi har med at de gamle spillene er fortsatt bedre så er det bare logisk å konkludere at spillene ville vært bedre uten Ubisoft!

 

That being said skal jeg betale for farcry 4 for mp, har man penger skal en bruke penger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

De som sier at de heller piratkopierer ett spill enn å kjøpe det fordi ubisoft, de drar piratkopiering til det positvie, jo flere som piratkopier, jo mere populært tror ubisoft at spillet er. den eneste tingen du kan gjøre for å ikke støtte ubisoft er å ligge unda spillene dems på alle måter(bortsett fra å anbefale andre å ikke kjøpe det)

 

Hvis du ikke vil støtte ubosift(eks. boycot) ikke kjøp det OG ikke piratkopierdet. Ikke spill det i det hele tatt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har reddet meg selv mange ganger fra å gjøre kraftige bomkjøp fordi jeg faktisk heller har lastet ned et spill og funnet ut at det langt i fra er så bra som det spillet har blitt reklamert for å være eller at det er så fult av bugs at det ikke er spillbart.

 

Ikkje at eg er så ueinig med det du seier ellers, men er ikkje dette noko av grunnen til at vi har sider som gamer.no? Det er jo ikkje akkurat vanskeleg å danne seg eit godt bilete av eit spel før ein bruker pengar på det i dag.

 

Eg kjøper berre ikkje helt denne ideen om at ein betalar viss ein liker spelet, noko eg ser ein del bruker som argument for at dei piratkopierer. Blir ikkje det som å betale kinobilletten etter ein har sett filmen? Er det ein "rett" det er rimeleg at vi skal ha?

 

Ikke vits å argumentere mot det med mindre du er en mindre inteligent tyv selv...

 

*intelligent

Lenke til kommentar

Ikkje at eg er så ueinig med det du seier ellers, men er ikkje dette noko av grunnen til at vi har sider som gamer.no? Det er jo ikkje akkurat vanskeleg å danne seg eit godt bilete av eit spel før ein bruker pengar på det i dag.

 

Er det enkelt å vite hvordan spillet vil oppleves i dag? Er å lese noen anmeldelser alltid bra nok til å finne ut av alt det du lurer på angående ett spill?

 

Jeg tror at det var bedre før(alt var bedre før), når jeg og far din var unge hadde vi noe vi kalte demoer.

 

En demo var noe utgiveren ga ut gratis og det var en liten del av spillet, demoen ble gitt ut rundt samme tid spillet kom for salg og var ment som en smakebit på hva hele produktet leverte.

 

Som forbruker hadde du fordelen at du da kunne laste ned denne lille biten av spillet, selv finne ut om det ville kjøre på din PC, hvordan grafikken så ut, hvordan kontrollen av spillet føltes, om det var alvorlige bugs tidlig i spillet, osv osv... stort sett alt du hadde spørsmål om kunne besvares av demoen.

 

I dag kan jeg lese om hvordan grafikken vil se ut og yte på en hardware som har et par fellestrekk med den pcen jeg har selv hjemme, hadde jeg hatt en demo kunne jeg med sikkerhet funnet ut hvordan grafikken vil se ut og yte på den maskinen jeg har.

 

I dag kan jeg lese hvordan en skribent opplever kontrollen i ett spill, med en demo kunne jeg selv oppleve det.

 

I dag kan jeg lese om hvordan historiefortellingen og animasjoner gjør at verden finnes levende, med en demo kunne jeg funnet det ut selv.

 

osv,osv,

 

Og jeg forstår at en demo kostet penger å lage for utgiver, men det gjør også at jeg ser litt poetisk rettferdighet i det at folk bruker mangel på demo som forsvar for piratkopiering. I jaget etter å spare penger har de utsatt seg selv for ett tap av penger, kansje det er noe i det man sier med at man må bruke penger for å tjene penger :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det enkelt å vite hvordan spillet vil oppleves i dag? Er å lese noen anmeldelser alltid bra nok til å finne ut av alt det du lurer på angående ett spill?

 

...

Haha, kva er poenget med å snakke til meg som eg er 12 år?

 

Uansett, nei det er ikkje nødvendigvis alltid tilfelle, men eg vil fortsatt hevde at det er lett å danne seg eit godt bilde av eit spel før ein kjøper det i dag. Sjøvsagt kan ikkje du vete presist korleis spelet vil køyre på di maskin, korleis kontrollane fungerer for akkurat deg og så vidare. Men kva so? Viss eg leser eit par omtalar som eg veit av erfaring legg vekt på det same som meg, og ingen av dei nemner bugs eller eit dårleg kontrollsystem, er ikkje det nok?

 

Eg er uansett einig i at demoar var flotte greier. Steam skulle hatt ein prøvefunksjon, der ein kunne spele spelet i ei periode før det vart låst igjen.

Lenke til kommentar

Haha, kva er poenget med å snakke til meg som eg er 12 år?

(...)

 

Ikke ment som nedlatende mot deg, men nå er det nok folk som vil lese det som genuint ikke vet hva en god spilldemo er.

 

Når det kommer til informasjon i media er jeg ikke enig i at det er så mye informasjon ute at alle burde være fornøyd, jeg ønsker ikke å argumentere for piratkopiering men det betyr ikke at alle argumenter mot piratkopiering er gode. Prøv før kjøp er en godt etablert praksis mange plasser, og det å bare si "du kan lese om det i stede" er ikke godt nok for alle.

 

Hansien sitt argument er når man koker det ned er at piratkopiering for han er erstatning for en god demo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøv før kjøp er en godt etablert praksis mange plasser, og det å bare si "du kan lese om det i stede" er ikke godt nok for alle.

 

Hansien sitt argument er når man koker det ned er at piratkopiering for han er erstatning for en god demo.

Lese om det, sjå eit nesten ubegrensa antall videoar om det, og du kan spørre andre om akkuat det du måtte lure på viss du ynskjer det. Det er så klart litt meir tiltak enn å faktisk prøve det sjølv, og eg er einig i at det å prøve før du kjøper hadde vore det aller beste.

 

Eg tviler ikkje på at enkelte faktisk kjøper piratkopierte spel dei likar, men eg synest ikkje at "eg skal berre prøve" gjere det greit å piratkopiere. Spel utgitt av Ubisoft og EA er ein ting, men kva med mindre utviklarar?

 

Det er oftare demoar til indie-spel, så det er jo i mindre grad eit problem der, men viss det uansett er "greit" å laste ned heile spelet for å prøve, så kvifor ikkje?

 

Eg veit ikkje, eg likar berre ikkje at det skal vere akseptert å piratkopiere, og har til gode å sjå eit godt argument for å gjere det.

Lenke til kommentar

(...)

Eg tviler ikkje på at enkelte faktisk kjøper piratkopierte spel dei likar, men eg synest ikkje at "eg skal berre prøve" gjere det greit å piratkopiere. Spel utgitt av Ubisoft og EA er ein ting, men kva med mindre utviklarar?

(...)

Eg veit ikkje, eg likar berre ikkje at det skal vere akseptert å piratkopiere, og har til gode å sjå eit godt argument for å gjere det.

 

Mener du det er en moralsk forskjell på å piratkopiere ett AAA-spill og ett indie spill? I så fall må det være noen delvis gode argumenter du har hørt siden du er åpen for tanken...

 

For folk flest er ikke piratkopiering ett svart/hvit spørsmål, ingen ønsker å ødelegge for de som utvikler spill men likevell finner mange måter å rettferdigjøre priatkopieringen ovenfor seg selv.

 

Industriens ofte uhensiktsmessige jakt på pirater og til tider totale mangel på respekt for sine spillere er ikke med på å svekke de unskyldningene piratene bruker for å rettferdigjøre sine handlinger, det blir litt som å bryte fartsgrensen. Alle er enig i at det er ulovlig å bryte fartsgrensen og mener det burde være slik, men alle kjører over fartsgrensa mer eller mindre regelmessig. Og når man gjør det rettferdigjør man det ovenfor seg selv ved å si at fartsgrensen er satt alt for lavt på den strekningen eller noe lignende.

 

Hadde fartsgrensen ligget nærmere folks oppfattning av hva riktig fartsgrense er hadde man nok sett mindre brudd på fartsgrensen, og hadde spill vært nærmere folks oppfatning av hva spill burde være hadde vi kansje sett færre pirater også.

 

Men igjen, jeg skal ikke argumentere for piratkopiering, så kan ikke hjelpe med å finne ett godt argument for det.

Lenke til kommentar

Mener du det er en moralsk forskjell på å piratkopiere ett AAA-spill og ett indie spill? I så fall må det være noen delvis gode argumenter du har hørt siden du er åpen for tanken...

 

Har ikkje anledning til å ta diskusjonen vidare no, så det får bli eit kort svar. Men ja, det er klart det er ein forskjell, som du seier sjølv så er det ikkje svart kvitt. Det er ikkje noko meir eller mindre lovlig, men eg synest det er mindre moralsk forkastelig å stjele frå nokon som er rike, enn å stjele frå nokon som er fattige :)

Lenke til kommentar

Lol, Dette er ikke helt sant fra Ubisoft ^^, en kamerat har kjøpt spillet(jeg såg over skulderen hans når han gjorde det) og han har heller ikke kontroll over FOV ^^ Han klaget og fikk denne beskjeden, men viste til kvittering og produktnøkkel, og da ble det stilt hos Ubisoft. Han har fortsatt problemet(og han har oppdatert spillet). Og han har fortsatt ikke fått hjelp fra Ubisoft......

 

Ah, så har vi å gjøre med enda en kopibeskyttelse som også er til hinder for betalende kunder?

Lenke til kommentar

 

Lol, Dette er ikke helt sant fra Ubisoft ^^, en kamerat har kjøpt spillet(jeg såg over skulderen hans når han gjorde det) og han har heller ikke kontroll over FOV ^^ Han klaget og fikk denne beskjeden, men viste til kvittering og produktnøkkel, og da ble det stilt hos Ubisoft. Han har fortsatt problemet(og han har oppdatert spillet). Og han har fortsatt ikke fått hjelp fra Ubisoft......

Ah, så har vi å gjøre med enda en kopibeskyttelse som også er til hinder for betalende kunder?

 

 

Det er jo ikke en kopibeskyttelse, det er en bug som er patchet av en 0-day patch, og man antar de som ikke har 0-day-patchen piratkopierer.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Det er så 2008 å prøve å outsmarte crackere.

Det fører veldig ofte til problemer også for dem som kjøper det lovlig.

I mine øyne er det teit å bruke ressurser på å lage "anti-piracy" funksjoner som dette. (det blir til slutt cracket uansett hva du tror eller gjør)

 

Setter mer cred på gutta som lager Witcher. De gidder ikke ha DRM og trives med det.

Står mer respekt av dem, føler jeg.

 

Bare lag et spill som er dritbra, så vil folk kjøpe det av respekt.

 

Men ingen satser på å "outsmarte crackere" bare utsette cracken, desto lengre tid det tar desto færre gidder å vente på den (1veka - 1 måned er sett på som suksess), men det virkelig idiotiskt at anti-piracy tiltak altid skal gå mest utøver dei "ærlige" kjøperane (Laster aldrig ned pirat kopier av spill sjølv)

 

og Elsker CD Project Red <3 ^^

 

Da får du håpe at den sikringen er så god som du tror.

Er masse som både har vært enkle å knekke samt at de har gjort piratversjonen betydelig bedre en originalen om drm lager mye problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...