Gå til innhold

Er Dustinhome i ferd med å gå konkurs?


Strato

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Det er mange som har grei kundeservice. dvs god til å hjelpe, god til å selge deg varen ;) Men er mye rusk når det først går galt..

Siba er slik, skal aldri dit igjen. Solgte meg et produkt som var returnert på angrerett som nytt, og når jeg ville bruke angreretten så skulle de ha 600kr fordi de ikke kunne selge det som nytt. Patetisk butikk.

 

Man har ikke angrerett i vanlig butikk da. :)

Men 600kr var jo noe mye da. (Avhengig av hvilket type produkt, og hvilken stand det ble tilbakelevert i).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter mye masing på daglig leder fikk jeg endelig refundert penger i dag.

Men vet dere hva? De refunderte for lite! Når jeg kjøpte kortet til kr 3599,- ble jeg belastet kr 60,- for mye.. Altså ca kr 3660,-. Men når pengene kom ble kreditert i dag fikk jeg kun igjen det som kortet kostet, altså kr 3599.

 

Dette hadde jeg laget et stort poeng av i mailene og informert nøye om at jeg hadde blitt trukket for mye og ønsket å bli refundert hele beløpet som ble trukket i utgangspunktet. Hva I HULESTE er det Dustin holder på med?! Det virker som de har NULL kontroll i regnskapet. Er det ikke såre lett å kontrollere hvor mye en kunde har utestående i kundereskontro? Ikke for dustin.

 

I tillegg krevde jeg frakt tilbake. Men når kundeservice endelig svarte etter 2 måneder sa dem bare at jeg ikke hadde rett på tilbakebetaling av frakt ved benyttelse av angrerett.... JA MEN INN I SVARTE JEG VET JO DET?! Jeg har jo allerede skrevet side opp og side ned om at jeg ikke benytter meg av angreretten, men leverer tilbake et mangelfullt produkt hvor forseglingen i tillegg var brutt!

Jeg tror ikke de leser mail en gang... De leser bare overskriften og svarer.

 

Jeg driter en lang i de siste 210 kronene Dustin skylder meg... Men det burde vell Dustin gjøre også? Jeg mener hvor useriøs går det an å bli? Dette er definitivt det aller mest utrolige/latterlige jeg har hvert med på i min historie som forbruker.

 

Og det verste er at dersom jeg ønsker å gå videre med dette må jeg nok vente i 2 nye måneder på svar fra kundeservice. Det virker som at strategien er å ignorere til kunden går lei.

 

Her handler jeg aldri igjen. Og får å være ærlig, dersom Dustin går konk nå, synes jeg det er velfortjent.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har utelukkende gode erfaringer med dustin, både ved retur av vare og ved kjøp. Trist å lese om andre som har uheldige episoder, om det så er med dustin eller komplett.

 

Men slik vil det jo alltid være. Noen er mer uheldig med enkelte forhandlere enn andre. For min del har jeg forferdelig erfaring med telenor sin nettbutikk, mens andre igjen er strålende fornøyd med den.

Lenke til kommentar

 

 

Det er mange som har grei kundeservice. dvs god til å hjelpe, god til å selge deg varen ;) Men er mye rusk når det først går galt..

Siba er slik, skal aldri dit igjen. Solgte meg et produkt som var returnert på angrerett som nytt, og når jeg ville bruke angreretten så skulle de ha 600kr fordi de ikke kunne selge det som nytt. Patetisk butikk.

 

Man har ikke angrerett i vanlig butikk da. :)

Men 600kr var jo noe mye da. (Avhengig av hvilket type produkt, og hvilken stand det ble tilbakelevert i).

 

 

Det er derfor jeg ikke gjorde noen stor episode ut av det. Denne returretten er noe de tilbyr utenom loven. Om jeg hadde kjøpt produktet på nettbutikken deres så hadde jeg aldri funnet meg i en 600kr avgift på retur av produkter med lagringsplass.

 

Siba kommer aldri til å bli brukt igjen, betaler heller noen kroner ekstra og handler på elkjøp som er nabobutikken fra nå av.

 

 

Til topic; når det gjelder dustin så skylder de på at systemet var treigt etter oppdatering. Det gjenstår å se hvor lenge de skal bruke denne unnskyldningen da.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Siba gir returrett uten om loven. Men dustin er lovpålagt 14 dagers åpent kjøp.

 

Slik det ser ut nå er det ikke noen få som har hvert uheldige med dustin, men heller noen få som har hvert heldige. Ta en titt på facebook og alle trådene her på diskusjon. Det virker som misfornøyde kunder har blitt normalen for dustin

Lenke til kommentar

Det er nok vanlig at man som oftest ser kun negative kommentarer om div. nettbutikker på forum osv. Er sjeldent folk skryter på et forum eller facebookside etter en handel \ retur.

 

Apox: Elkjøp har iallefall 30 dagers åpent kjøp uten noen ekstra kostnader, så fremt du ikke mangler noe ved returen, eller om det er skader\småriper på produkter. Så ja, av og til er det greit og betale et par kroner ekstra om det viser seg at man får god service i lengden.

 

Derfor jeg holder meg til én nettbutikk når det kommer til PC hardware osv, da jeg vet at jeg får god nok service når jeg måtte trenge det. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Høres ut som det er mange misfornøyde med Dustin.. Jeg har visst om nettbutikken i noen år, men nå er det første gangen jeg bestiller noe derfra. Som sagt bestilte jeg sidepanel til mitt Define R4, siden de er dem eneste som selger det i hele Norge (har ikke funnet det noen andre steder). Det ble sendt klokken halv 10 idag tidlig, så håper det ankommer før vinterferien som er neste uke. Det hadde vært midt i blinken siden jeg skal på et LAN. :thumbup:

Lenke til kommentar

For min del så er det reparasjonsdelen hos Dustin som vipper lasset i negativ favør.

Har hatt 4 meget ubehagelige/uheldige erfaringer der.

 

Jeg vet at andre butikker som Komplett også har problemer med enkeltsaker fra tid til annen, men

det virker som om Multicom og Dustin troner klart på toppen på klagestatistikken her inne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...