Gå til innhold

Er Dustinhome i ferd med å gå konkurs?


Strato

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden det er i overkant mange negative erfaringer her inne, så vil jeg gjerne dele min positive erfaring.

 

Søndags kveld bestilte jeg sidepanelet til mitt kabinett. Dagene etterpå (Mandag) var det allerede sendt til Oslo's post terminal. Deretter, nå idag ble det sendt til mitt postkontor her i Ålesund.

 

Enkelt og greit; Kjapp og trygg handel. :)

Lenke til kommentar

Det er grunnen til jeg ikke så ofte legger ut omtale om butikker, å sende ut en vare klarer en apekatt men det er når noe ikke virker eller man mottar feil vare man virkelig ser om en butikk "virker".

Så å se 1000 kommentarer om at man mottok varen man bestilte er uinteressant, det hjelper så lite når butikken ikke hjelper når det er problemer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

I butikk, så desverre så er det dem som har rettigheter og ikke meg. Foreslo å bytte til meg en ipad isteden for pengene om de droppet de 600kr, men sjefen nektet og ville heller ha 600kr enn en kunde. Så som sagt, aldri mer. Tok pengene og gikk til elkjøp 100m unna og kjøpte meg en ipad.

I fysiske butikker som ikke gir angrerett er det tilbudet i mine øyne god kundeservice om det f.eks. er snakk om en PC. Det er forferdelig irriterende at kunder ombestemmer seg og står på sitt om at de skal angre kjøpet, når de har inngått en bindende avtale om kjøp. Det medfører ekstraarbeid, blant annet for å sørge for at dine data ikke blir tilgjengelig for den neste som kjøper produktet (og at neste kunde ikke får med skadevare), og det er bare rettferdig å ta betalt tilsvarende den tiden man har kastet bort. Mange kunder er bortskjemte og tror Elkjøp sin 30 dagers returrett er noe alle butikker i Norge må forholde seg til, og noen kaster ut feilaktig info om at det står ditt og datt i lovverket. Mange kunder er rett og slett drittsekker, og det er et mareritt å jobbe i butikk når man møter slike typer. Den som forsøker å hjelpe deg må forholde seg til retningslinjene som er gitt av butikken, og forsøker normalt å strekke seg så langt som overhodet mulig for å gjøre kundene fornøyde.

 

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

"60 dagers åpent kjøp

Ved uåpnet forpakning"

 

Gjør at jeg ikke velger Dustinhome, selv om jeg gjerne skulle gjort det da de har noen gode tilbud nå og da. Jeg tar rett og slett ikke sjansen på å kjøpe et produkt til mange tusen, for så å ikke kunne returnere det fordi jeg har åpnet pakken.

 

Elendig spør du meg.

De tar faktisk i mot åpnede produkter innen 14 dager selv om det står noe annet på siden.

 

Det har jeg opplevd selv. Problemet er at det tar mange måneder fra produktet er returnert til pengene står på konto.

 

"Forbrukeren har i følge forbrukerkjøploven og loven om e-handel i visse tilfeller rett til å angre et kjøp. Dette gjøres gjennom å meddele Dustin Norway AS innen 14 dager fra den dagen forbrukeren tok imot det siste partiet eller siste delen av orderen."

Endret av Strato
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

For min del så er det reparasjonsdelen hos Dustin som vipper lasset i negativ favør.

Har hatt 4 meget ubehagelige/uheldige erfaringer der.

 

Jeg vet at andre butikker som Komplett også har problemer med enkeltsaker fra tid til annen, men

det virker som om Multicom og Dustin troner klart på toppen på klagestatistikken her inne.

Jeg hadde et skjermkort jeg sendte inn på komplett pga at kortet ble for varmt(93+). Komplett testet kortet og fikk samme temperaturer, men nektet å foreta seg noe pga at dette var "vanlig". Jeg sjekket anmeldelsene på dette kortet, og de hadde fått mellom 70 og 80 grader(jeg prøvde å blåse støv av kortet,men jeg kan ikke fjerne kjøleren uten å fjerne garantien). Handler mye på komplett, men den episoden var en nedtur.

 

Har nettopp retunert et lydprodukt til cdon på angrerett, men cdon påstår at angreretten kun er gyldig dersom pakken er uåpnet og ikke brukt... Det er vel direkte angrerett brudd? Det var også en kundebehandler i cdon chat som jeg tror prøvde å svindle meg da jeg spurte etter returadresse. Han gav meg en helt syk adresse jeg tviler sterkt på at eksisterer i Norge eller Sverige. Så jeg er meget confused :/

 

On topic: aldri handlet hos dustin, men var på tur her om dagen. Tror ikke jeg kommer til å gjøre det når jeg leser hvor mange som er misfornøyd.

 

Tror mange som nevnt over misforstår hva det vil si at en butikk er bra eller har god service. At butikken sender varen og du mottar den kort eller langt tid etter bestilling, betyr ikke bra service. Det er dom sagt om du vil benytte retur eller får problem med et produkt at butikken viser god eller dårlig service. At en butikk sender deg varen du har bestilt skulle da bare mangle.

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...