Gå til innhold

Arsenal/Chelsea diskusjonstråd


Dapper Chap

Anbefalte innlegg

 

 

 

Laang snip

 

Arsenal sitt lag har uten tvil mer potensiale enn Chelsea sitt.

Det er dette som er latterlig.

 

 

Latterlig riktig?

 

La meg svare:

 

Latterlig FEIL

 

 

Du tar latterlig feil, for jeg har så latterlig rett. En Arsenal/Chelsea XI ville sett slik ut:

 

Manager: Arsene Wenger

Courtois

Debuchy/Ivanovic - Cahill - Koscielny - Gibbs

Matic - Ramsey

Walcott - Ozil - Alexis

Costa

Klarte ikke helt å bestemme meg om hvem som er best av Ivanovic og Debuchy. Uansett så er Arsenal på sitt beste med det laget vi har nå, langt bedre enn Chelsea på sitt beste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hoho. Jeg er ikke enig i din XI i alle fall.

Jeg hadde tatt Azpi over Gibbs. Debuchy har jeg ikke sett nok til å avgjøre. Fabregas > Ramsey. Oscar > Özil (med den formen han har hatt det siste året i alle fall). Özil > Oscar hvis Özil er på sitt beste, som han ikke har vært siden Real-tiden. Hazard mangler på laget. Alexis inn på høyre, Hazard på venstre.

 

Bunner ut i:

 

Courois

Ivanovic - Cahill - Koscielny - Azpi

Matic - Fabregas

Alexis - Oscar - Hazard

Costa

 

Özil inn hvis han finner tilbake til den han var, og hvis Oscar ikke blir ENDA bedre enn han allerede er, innen den tid.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

LB regner jeg med du mener. Enig i at Gibbs har høyt toppnivå, men det har Azpi og. Mener også at Azpi er jevnere, og ville sånn sett heller hatt han på laget mitt.

 

Azpi er vel egentlig RB og? I alle fall høyrefota. Kunne kanskje tatt Azpi til høyre og Gibbs til venstre. Vanskelig å benke Ivanovic og.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Du har for mye fokus på kun denne sesongen i lagvalget ditt, Knewt. Det er unfair ettersom vi kun er 10 kamper uti og Arsenal er i en negativ formkurve. Du bør basere på toppnivået til spillerne, og hvor gode de har vært i perioder på sitt beste. Ja Fabregas har vært bedre enn Ramsey denne sesongen, fordi Ramsey har vært mye skadet og prøver for hardt nå. Likevel så har ikke han hatt mange sjanser til å vise at han er bedre denne sesongen, så det er riktigere å basere på forrige, hvor Ramsey var milevis bedre enn Fabregas. Samme gjelder Walcott. Han har vært mye skadet, men vi vet hvor god han er når han får han får spille. Hazard har uansett vært usynlig hele denne sesongen og bidrar bare til målpoeng gjennom straffer (som han er god til å få og score). Walcott er en helt annen type kantspiller og er mye mer målfarlig, derfor mener jeg han er en viktigere spiller.

 

Oscar over Ozil er ren tullball. Oscar, som har vært mye kritiser av sine egne Chelsea supportere. Du vet like god som meg at Ozil i form er en mye bedre spiller en Oscar i form. Det er først denne sesongen at Oscar har begynt å bli god, og da blir det feil å sammenligne med Ozil denne sesongen ettersom han for det første har vært utilgjengelig i mange kamper og for det andre; de kampene han har spilt har hovedsakelig ute av posisjon på kant. Han er ingen kantspiller. Han var knallgod forrige sesong når han hadde spilte med fart på kantene, sammen med Walcott. Når trioen Alexis - Ozil - Walcott blir kjent med hverandre, tror jeg ikke det kommer til å være noen bedre angrepstrio i ligaen. Begge backene er veldig jevne. Går litt mer på preferanse. Foretrekker Gibbs forran Azpi, og Debuchy/Ivanovic klarer jeg ikke helt å velge. Debuchy er vel kanskje bedre offensivt mens Ivanovic er bedre defensivt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett så er potensialet til Arsenal laget langt større. Alle spillerne på laget utenom Alexis har vært lang below par så langt denne sesongen, og vi er på 4. plass. Det viser bare hvor god vi kommer til å være når alle clicker og spiller sitt beste. Chelsea mener jeg allerede har peaket og kommer ikke til å spille bedre enn kampen mot Everton. Arsenal har et veldig ungt lag, og det er meget sannsynlig at når vi kommer til å ta igjen Chelsea denne sesongen.

Endret av Dapper Chap
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nesten enig med Knewt sin lagoppstilling, mangler JT.

 

Eneste som kunne ha kommet inn i vår start 11 er Sanchez.

JT har ikke noe der å gjøre. Han fungerer bare godt fordi han er den del av forsvaret til Mourinho. Kos er mye bedre.

 

Ivan på RB er bankers. Venstresiden er verre. En Øzil i form er bedre enn Oscar, men så lenge Øzil ikke er i form så er han ikke bedre enn Oscar ;) Håper Øzil hever seg, og spiller som han gjorde i Madrid -Så lenge vi havner over dere på tabellen...

Lenke til kommentar

Du har for mye fokus på kun denne sesongen i lagvalget ditt, Knewt. Det er unfair ettersom vi kun er 10 kamper uti og Arsenal er i en negativ formkurve. Du bør basere på toppnivået til spillerne, og hvor gode de har vært i perioder på sitt beste. Ja Fabregas har vært bedre enn Ramsey denne sesongen, fordi Ramsey har vært mye skadet og prøver for hardt nå. Likevel så har ikke han hatt mange sjanser til å vise at han er bedre denne sesongen, så det er riktigere å basere på forrige, hvor Ramsey var milevis bedre enn Fabregas. Samme gjelder Walcott. Han har vært mye skadet, men vi vet hvor god han er når han får han får spille. Hazard har uansett vært usynlig hele denne sesongen og bidrar bare til målpoeng gjennom straffer (som han er god til å få og score). Walcott er en helt annen type kantspiller og er mye mer målfarlig, derfor mener jeg han er en viktigere spiller.

 

Oscar over Ozil er ren tullball. Oscar, som har vært mye kritiser av sine egne Chelsea supportere. Du vet like god som meg at Ozil i form er en mye bedre spiller en Oscar i form. Det er først denne sesongen at Oscar har begynt å bli god, og da blir det feil å sammenligne med Ozil denne sesongen ettersom han for det første har vært utilgjengelig i mange kamper og for det andre; de kampene han har spilt har hovedsakelig ute av posisjon på kant. Han er ingen kantspiller. Han var knallgod forrige sesong når han hadde spilte med fart på kantene, sammen med Walcott. Når trioen Alexis - Ozil - Walcott blir kjent med hverandre, tror jeg ikke det kommer til å være noen bedre angrepstrio i ligaen. Begge backene er veldig jevne. Går litt mer på preferanse. Foretrekker Gibbs forran Azpi, og Debuchy/Ivanovic klarer jeg ikke helt å velge. Debuchy er vel kanskje bedre offensivt mens Ivanovic er bedre defensivt.

Har tatt hensyn til form ja. Men ikke denne sesongen alene. Özil har jo nesten ikke hatt en eneste kamp på det nivået vi alle vet han har inne siden dere kjøpte han (satt litt på spissen). Fabregas > Ramsey. Ramsey har hatt én skikkelig god sesong, Fabregas har mange. Walcott har muligens høyt toppnivå, men både Hazard og Alexis er bedre. Men ja, hvis man tar de med toppnivå velger jeg Özil over Oscar.

Lenke til kommentar

Har tatt hensyn til form ja. Men ikke denne sesongen alene. Özil har jo nesten ikke hatt en eneste kamp på det nivået vi alle vet han har inne siden dere kjøpte han (satt litt på spissen).

 

 

Han var knallgod før jul forrige sesong, etter jul gikk han nedover før han ble litt bedre mot slutten av sesongen. Denne sesongen har han vært dårlig, men jeg velger å skylde på at han spiller ute av posisjon. Jeg dømmer bare en spiller når han spiller i sin opprinellige posison. Han har spilt SOM én kamp denne sesongen, mot Aston Villa, og da var han MOTM.

 

 

Fabregas > Ramsey. Ramsey har hatt én skikkelig god sesong, Fabregas har mange.

 

Ja, det stemmer, Ramsey har bare hatt én god sesong. Men hvis man sammenligner hvor god han var på sitt beste forrige sesong med Fabregas på sitt beste, så vil jeg si at Ramsey er litt bedre. Fabregas er en bedre playmaker, men Ramsey er en helt komplett midtbanespiller med offensive, defensive og kreative engenskaper samtidig som han er en målscorer og jobber utrolig hardt. Fabregas var ikke en stor suksess i Barcelona.

 

 

Walcott har muligens høyt toppnivå, men både Hazard og Alexis er bedre.

 

Det er vel preferanse. Hazard er nok en bedre playmaker og har bedre ballferdigheter, men han er ikke i nærheten av like målfarlig som Walcott. At en kantspiller er målfarlig er en utrolig viktig egenskap. Min mening er hvertfall at en spiller som Walcott, med den farten og målteften han har, er langt viktigere for et lag enn en spiller som Hazard. Jeg tror hvertfall man ville merket større forskjell om man mistet en Walcott fra laget enn om man mistet en Hazard. Hazard synes jeg også er verdens mest oppskrytte spiller. Er mange kantspillere der ute som jeg mener er bedre. Neymar, Reus, Alexis, Di Maria, Walcott, Muller bant annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja Fabregas har vært bedre enn Ramsey denne sesongen, fordi Ramsey har vært mye skadet og prøver for hardt nå. Likevel så har ikke han hatt mange sjanser til å vise at han er bedre denne sesongen, så det er riktigere å basere på forrige, hvor Ramsey var milevis bedre enn Fabregas.

Ehh. Så du vil ikke at andre skal fokusere på denne sesongen fordi Ramsey har en formdupp, men at vi skal se tilbake på forrige hvor Fabregas hadde en formdupp?

 

Fabregas har bevist over tid at han er en mye bedre spiller enn Ramsey. Hva Ramsey kan bli betyr ikke en dritt, han får bevise det først. Akkurat nå var han en "one-hit wonder"

 

 

Samme gjelder Walcott. Han har vært mye skadet, men vi vet hvor god han er når han får han får spille. Hazard har uansett vært usynlig hele denne sesongen og bidrar bare til målpoeng gjennom straffer (som han er god til å få og score). Walcott er en helt annen type kantspiller og er mye mer målfarlig, derfor mener jeg han er en viktigere spiller.

 

Hazard er bedre nå enn Walcots maks potensial. Tenk deg hvor god Hazard kan bli da. (<-- punktum)

 

 

Oscar over Ozil er ren tullball. Oscar, som har vært mye kritiser av sine egne Chelsea supportere. Du vet like god som meg at Ozil i form er en mye bedre spiller en Oscar i form. Det er først denne sesongen at Oscar har begynt å bli god, og da blir det feil å sammenligne med Ozil denne sesongen ettersom han for det første har vært utilgjengelig i mange kamper og for det andre; de kampene han har spilt har hovedsakelig ute av posisjon på kant. Han er ingen kantspiller. Han var knallgod forrige sesong når han hadde spilte med fart på kantene, sammen med Walcott.

Hadde valgt Oscar over Özil anyday. Özil fungerer ikke og har ikke fungert skikkelig siden han kom til Arsenal.

 

Man kjøper ikke Torres for hvordan han presterte før, men hvordan han presterer nå. Ôzil er for tiden ikke verd i nærheten av 400m.

 

 

Når trioen Alexis - Ozil - Walcott blir kjent med hverandre, tror jeg ikke det kommer til å være noen bedre angrepstrio i ligaen. Begge backene er veldig jevne. Går litt mer på preferanse.

Hazard - Oscar - William er nok bedre for tiden.

 

Di Maria (Alexis) - Rooney (Özil) - Januzaj (Walcott) er også på høyde akkurat nå. Litt bedre er nok Arsenal-gjengen hvis de noen gang kommer seg i form alle sammen.

 

 

Foretrekker Gibbs forran Azpi, og Debuchy/Ivanovic klarer jeg ikke helt å velge. Debuchy er vel kanskje bedre offensivt mens Ivanovic er bedre defensivt.

Azpi er helt klart bedre enn Gibbs. Beste venstrebacken i PL. Baines er nok en del bedre framover, men Azpilicuetas styrke er ekstrem defensive kvaliteter og stabilitet. God forover også.

 

 

1) Uansett så er potensialet til Arsenal laget langt større. Alle spillerne på laget utenom Alexis har vært lang below par så langt denne sesongen, og vi er på 4. plass. Det viser bare hvor god vi kommer til å være når alle clicker og spiller sitt beste. Chelsea mener jeg allerede har peaket og kommer ikke til å spille bedre enn kampen mot Everton.

 

2) Arsenal har et veldig ungt lag, og det er meget sannsynlig at når vi kommer til å ta igjen Chelsea denne sesongen.

1) Nei, det er det ikke. Chelsea har en bedre tropp og en bedre manager. Kanskje fostrer de ikke opp talenter som et farmerlag, ja som Arsenal - men de har en manager som evner å kjøpe det laget trenger.

 

Chelsea i form vinner over Arsenal i form, bare vent å se - men kjenner jeg Arsenal rett så har de rundt 8-10 mann med skader når de møter Chelsea igjen. Flaks og uflaks som du snakker så mye om.

 

2) Og derfor vinner dere aldri PL. Ta igjen Chelsea? Arsenal er heldige om de tar tredjeplass. Tror nok de skal kjempe om fjerdeplass i år også.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ehh. Så du vil ikke at andre skal fokusere på denne sesongen fordi Ramsey har en formdupp, men at vi skal se tilbake på forrige hvor Fabregas hadde en formdupp?

 

Fabregas har bevist over tid at han er en mye bedre spiller enn Ramsey. Hva Ramsey kan bli betyr ikke en dritt, han får bevise det først. Akkurat nå var han en "one-hit wonder"

 

Forskjell å ha en formdupp på 4 kamper (Ja, han har 6 kamper fra start denne sesongen, men de to første fortsatte Ramsey i samme spor som forrige sesong, så han har hatt en formdupp i 4 kamper) og formdupp over en hel sesong. Cesc var en dårligere spiller enn man har sett av han tidligere i lengre enn 1 sesong i Barcelona. Poenget står fortsatt; Ramsey forrige sesong er bedre enn det Cesc noen gang har vist frem.

 

 

Hazard er bedre nå enn Walcots maks potensial. Tenk deg hvor god Hazard kan bli da. (<-- punktum)

 

Hazard er langt ifra bedre enn Walcott. Kommer han til å bli bedre? Mulig, men pdd. er Walcott en mye viktigere spiller.

 

 

Hadde valgt Oscar over Özil anyday. Özil fungerer ikke og har ikke fungert skikkelig siden han kom til Arsenal.

 

Man kjøper ikke Torres for hvordan han presterte før, men hvordan han presterer nå. Ôzil er for tiden ikke verd i nærheten av 400m.

 

Her virker det som du ser veldig lite på Arsenal, eller glemmer tidligere prestasjoner på grunn av nyligere kamper. Første halvdelen av forrige sesong var han Arsenals beste spiller etter Ramsey. Han plages konstant av skader rundt seg i angrepet vårt og at han blir spilt ute av posisjon. Å velge Oscar over Ozil er latterlig, og det vet du. På dagen er Ozil verdens beste SOM, og han har hatt flere gode kamper for oss enn dårlige, så spar meg for det "kjøper ikke for det han presterte før" tullet ditt. Men nei, slik han har spilt denne sesongen er han ikke verdt 400m, men han har som sagt kun spilt én kamp i sin beste posisjon.

 

 

Når trioen Alexis - Ozil - Walcott blir kjent med hverandre, tror jeg ikke det kommer til å være noen bedre angrepstrio i ligaen. Begge backene er veldig jevne. Går litt mer på preferanse.

Hazard - Oscar - William er nok bedre for tiden.

 

No shit, for Alexis - Ozil - Walcott har aldri spilt en kamp sammen, men når de gjør det blir det uten tvil ligaens beste trio. Lo litt da du kom med påstanden at Di Maria - Rooney - Januzaj er på høyde. Di Maria er den eneste gode av de tre, og Alexis er bedre enn han. Rooney er past it og Januzaj er ikke god nok og burde lånes ut.

 

 

Azpi er helt klart bedre enn Gibbs. Beste venstrebacken i PL. Baines er nok en del bedre framover, men Azpilicuetas styrke er ekstrem defensive kvaliteter og stabilitet. God forover også.

 

Som sagt er dette smak og preferanse. Azpi er ikke "helt klart" bedre enn Gibbs; de er veldig jevngode. Styggen på ryggen til Gibbs er at han er en kjeks, men når han først får en rekke med kamper får man se hvor god han er. Denne sesongen har han omtrent vært skadefri og vært meget, meget god. Jeg ville valgt han forran Azpi.

 

 

1) Nei, det er det ikke. Chelsea har en bedre tropp og en bedre manager. Kanskje fostrer de ikke opp talenter som et farmerlag, ja som Arsenal - men de har en manager som evner å kjøpe det laget trenger.

 

Chelsea i form vinner over Arsenal i form, bare vent å se - men kjenner jeg Arsenal rett så har de rundt 8-10 mann med skader når de møter Chelsea igjen. Flaks og uflaks som du snakker så mye om.

 

Bedre tropp? Nei. Bedre manager? Nei. Bedre form? Ja. Mer flaks? Helt klart.

 

Jeg viste tydelig i XI i førstetroppen at Arsenal har en bedre tropp. 6/7 Arsenalspillere mot 4/5 Chelsea spillere sier seg selv. Mourinho er bedre til å tilpasse seg motstanderen, og that's it, men et managerarbeid er så mye mer. Wenger er bedre enn Mourinho i stort sett alle andre deler av jobben.

 

Jepp, med flaksen til Chelsea kommer vi neppe til å få se Arsenal stille toppet mot Chelsea, så vi får bare gruble utifra hvordan laget ser ut på papiret, hvor Arsenal helt klart er sterkest.

 

2) Og derfor vinner dere aldri PL. Ta igjen Chelsea? Arsenal er heldige om de tar tredjeplass. Tror nok de skal kjempe om fjerdeplass i år også.

 

 

Hihi, klassisk undervurdering av Arsenal. Om vi plukker opp form nå skal du ikke se bort ifra at vi tar igjen Chelsea i løpet av sesongen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rooney er past it, da er vel strengt talt Øzil ferdig og. At du setter Walcott over Hazard i mine øyne er latterlig. Hadde fjernet Walcott fra hvilken som helst lagoppstilling blant de 6 beste i PL kun på grunn av førstetouchen.

 

"Mourinho er bedre til å tilpasse seg motstanderen, og that's it, men et managerarbeid er så mye mer. Wenger er bedre enn Mourinho i stort sett alle andre deler av jobben."

 

Kan du utdype, hvilke områder er Wenger bedre enn Mourinho?

Endret av Schjellin
Lenke til kommentar

Wenger er vel kanskje bedre på å utvikle unge spillere fra egne rekker. Selv om mange av de aldri slår igjennom, så prøver han hardt. Det andre er vel Mourinho bedre på. Litt vanskelig å sammenligne de to, på en måte, siden Wenger har sittet såpass lenge og Mourinho holder på med sin andre sesong (i strekk).

Lenke til kommentar

Rooney er past it, da er vel strengt talt Øzil ferdig og.

Nei?

 

Rooney er eldre, har peaket og er på vei nedover. Ozil er 25 år og i en dårlig formkurve.

 

 

At du setter Walcott over Hazard i mine øyne er latterlig. Hadde fjernet Walcott fra hvilken som helst lagoppstilling blant de 6 beste i PL kun på grunn av førstetouchen.

 

At du hadde fjernet Walcott fra hvilken som helst lagoppstilling pga. førstetouchen (som forøvrig ikke er noe ille) er i mine øyne latterlig. Walcott er milevis bedre enn de fleste kantspillere i Pl. Selv om Hazard er bedre i mye rart, så er Walcott langt mer målfarlig og en viktigere spiller for et lag etter min mening.

 

 

"Mourinho er bedre til å tilpasse seg motstanderen, og that's it, men et managerarbeid er så mye mer. Wenger er bedre enn Mourinho i stort sett alle andre deler av jobben."

 

Kan du utdype, hvilke områder er Wenger bedre enn Mourinho?

 

Det står ganske tydelig at Wenger er bedre enn Mourinho i stort sett alle deler av managerjobben utenom taktikk. Må jeg forklare for deg hva arbeidet til en manager er?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Walcott mer målfarlig enn Hazard? Hazard scoret 9 flere! mål enn Walcott i sesongen som var. Hazard scoret 14, og Walcott 5. Hazard er bedre enn Walcott på (omtrent) ALLE områder utenom "top speed"

 

Grunnen til at Walcott er viktigere for laget, er jo selvfølgelig at resten av Arsenal er mye dårligere enn resten av Chelski. Da blir jo selvfølgelig Arsenal mer avhengig av de gode enkeltspillerne.

Lenke til kommentar

Walcott mer målfarlig enn Hazard? Hazard scoret 9 flere! mål enn Walcott i sesongen som var. Hazard scoret 14, og Walcott 5. Hazard er bedre enn Walcott på (omtrent) ALLE områder utenom "top speed"

 

Grunnen til at Walcott er viktigere for laget, er jo selvfølgelig at resten av Arsenal er mye dårligere enn resten av Chelski. Da blir jo selvfølgelig Arsenal mer avhengig av de gode enkeltspillerne.

 

Walcott var vel skadet omtrent halvparten av forrige sesong...

Lenke til kommentar

Walcott mer målfarlig enn Hazard? Hazard scoret 9 flere! mål enn Walcott i sesongen som var. Hazard scoret 14, og Walcott 5. Hazard er bedre enn Walcott på (omtrent) ALLE områder utenom "top speed"

 

Grunnen til at Walcott er viktigere for laget, er jo selvfølgelig at resten av Arsenal er mye dårligere enn resten av Chelski. Da blir jo selvfølgelig Arsenal mer avhengig av de gode enkeltspillerne.

 

Lol. Walcott spilte sånn ca. 5 kamper forrige sesong. Spar meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Walcott mer målfarlig enn Hazard? Hazard scoret 9 flere! mål enn Walcott i sesongen som var. Hazard scoret 14, og Walcott 5. Hazard er bedre enn Walcott på (omtrent) ALLE områder utenom "top speed"

 

Grunnen til at Walcott er viktigere for laget, er jo selvfølgelig at resten av Arsenal er mye dårligere enn resten av Chelski. Da blir jo selvfølgelig Arsenal mer avhengig av de gode enkeltspillerne.

 

Walcott var vel skadet omtrent halvparten av forrige sesong...

 

 

Lengre. Var skadet lenge i starten av sesongen også. Var bare i troppen en liten periode rundt jul.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...