Gå til innhold

Arsenal/Chelsea diskusjonstråd


Dapper Chap

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gøy, la oss ta en kjapp tur gjennom den listen sammen da:

 

1) Selecting the team of players for matches, and their formation.

 

Her vinner Mourinho. Wenger la om til en 4-1-4-1 formasjon som feilet totalt, og nektet å endre den igjen. I tillegg så har han ikke evne til å benke spillere som ikke presterer + missbruk av spillere i feil formasjon.

__________________________________________________________________________________

 

2) Planning the strategy, and instructing the same on the pitch.

 

Her vinner Mourinho. Wenger har ikke vist at han evner å legge opp en plan B når plan A feiler. Det er samme spill hele tiden, uansett om det fungerer eller ikke. Barcelona slipper unna med det siden de har bedre spillere, Arsenal klarer ikke det samme. Mourinho har vist gang på gang hvor dyktig han er til å legge opp individuelle taktikker ettersom hvem Chelsea møter. Klar seier i favør Mourinho her.

__________________________________________________________________________________

 

3) Motivating players before and during a match.

 

Denne er virkelig vanskelig å svare på, men man må nesten ta utgangspunkt i hvordan lagene presterer. Da vinner Mourinho igjen. Kan også legge til at det virker som at alle på Chelsea blør for drakten og jobber som et bedre kollektiv enn Arsenal.

__________________________________________________________________________________

 

4) Delegating duties to the first team coach and the coaching and medical staff.

 

Her har jeg ingen peiling på hvor mye de bidrar på treningsfeltet og ovenfor det medisinske personell. Tar man utgangspunkt i at begge gjør det, så vinner Mourinho igjen. Mindre skader og bedre fotball fra Chelsea i år. _________________________________________________________________________________

 

5) Scouting for young but talented players for eventual training in the youth academy or the reserves, and encouraging their development and improvement.

 

Her vinner Wenger med glans. Mourinho er ikke kjent for å hente eller utvikle talent, noe Wenger er en ekspert på.

________________________________________________________________________________

 

6) Buying and selling players in the transfer market, including loans.

 

Uten tvil Mourinho. I hver eneste klubb han har vært i har han hentet spillere som har vært med på å gi klubben suksess. Wenger har de siste årene vært gnien og ikke handlet inn der Arsenal har trengt det som mest. I tillegg driver Chelsea lån- og overgangspolitikk på høyt nivå. De tjener penger på overganger.

________________________________________________________________________________

 

7) Facing the media in pre-match and post-match interviews.

 

Dette blir litt smak og behag, så jeg kan ikke kåre en vinner. Personlig liker jeg Mourinho best. Han er en karakter, og får meg til å le. Wenger gjør ikke det samme.

 

 

Da ender vi opp en en klar seier til Mourinho her da. 5 av 6 i favør Portugiseren.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det var et av punktene ja. Mourinho hentet spillere som Chelsea trengte i sommer, Wenger gjorde ikke det samme. Nå skal det sies at Chelsea bruke mye mindre penger netto i sommer enn Arsenal, så da er det vel relevant?

Greit nok, det kan jeg være ganske så enig i. Men jeg tenkte ikke bare på denne sesongen. Tviler på at svaret er det samme i de andre overgangsvinduene som har vært opp igjennom årene.

Lenke til kommentar

Greit nok, det kan jeg være ganske så enig i. Men jeg tenkte ikke bare på denne sesongen. Tviler på at svaret er det samme i de andre overgangsvinduene som har vært opp igjennom årene.

Nei, det har du rett i. Chelsea har helt klart brukt mer over tid enn Arsenal, men nå tok jeg utgangspunkt i det BS linket til, og da var det jo hvordan man hadde kjøpt / solgt spillere i overgangsmarkedet. Der har Mourinho alltid vært i en klubb med bra budsjett og også gjort det veldig bra. Han er veldig flink til å hente det troppen trenger, koste hva det koste vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Manager:

 

Mourinho:

Porto: Primeira Liga (2003, 2004); Portuguese Cup (2003); UEFA Cup (2003);

Champions League (2004).
Chelsea: Premier League (2005, 2006); League Cup (2005, 2007); FA Cup (2007).
Inter Milan: Serie A (2009, 2010); Italian Cup (2010); Champions League (2010).
Real Madrid: Primera Division (2012); Copa del Rey (2011).
Wenger:

Monaco: Ligue 1 (1988); French Cup (1991).
Grampus Eight: Emperor's Cup (1996); Japanese Super Cup (1996).
Arsenal: Premier League (1998, 2002, 2004); FA Cup (1998, 2002, 2003, 2005, 2014)

 

Vi ser lett hvem som har herja de siste 10 årene. og Mourinho har aldri tapt mot Wenger!

 

1-0 Chelsea :)

 

Keeperplassen:

 

LETT! 2-0 Chelsea :)

 

Forsvar:

Iløpet av de 10 siste årene, så er det kun ENGANG, dere har sluppet inn mindre mål enn oss. Og jobben til forsvaret er nettopp det, å hindre motstanderen.

 

3-0 Chelsea :)

 

Midtbane:

Matic Cesc, er bedre enn Arteta Flamini!

 

4-0 Chelsea :)

 

Vinger:

Jevnt pga Hazard vs Sanchez. Men jeg mener fortsatt Hazard er en bedre spiller.

 

0-0 :)

 

Spiss:

LETT! 5-0 Chelsea :)

 

Reservebenken:

6-0 Chelsea :)

 

Medisinske støtteapparat:

7-0 Chelsea :)

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

Helt enig i at Chelsea har vært en bedre klubb enn Arsenal de siste 10 åra. Dog har vår mangel på suksess kommet på bekostning av at vi bygde en av Europas mest moderne stadioner rett etter tusenårsskifte. Hadde vi holdt oss på Highbury, hadde trofeskapet vårt de siste 10åra sett helt annerledes ut kontra idag.
Å bygge Emirates var et trekk styre gjorde på bekostning av det sportslige for å sikre Arsenal som klubb i lang tid fremover. Vi hadde aldri klart å holdt følge med United over tid om vi skulle hatt en stadion med KUN 38 000 sitteplasser.
Dog kan vi ikke skylde på stadionutbyggingen i 100år før vi kanskje begynner å vinne trofeer. Vi vant FA cupen i Mai. Styret har sagt at 2014 var året da stadionutgiftene ikke lengre skulle påvirke det sportslige. Det betyr at innen utgangen av 2016 forventer jeg å være tittelutfordrer helt der oppe med Chelsea og City(United kommer vell også tilbake dit). Og når vi er i 2020, forventer jeg å kunne se tilbake de siste 5årene å se at vi har vunnet like jevnt med trofeer som de 3 andre "store".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

*snip*

 

Så det er det spillet du vil spille?

 

Talentutvikling:

Ingen diskusjon.

 

1-0 Arsenal :)

 

Tradisjoner:

Chelsea er en kunstig fotballklubb, fullstendig ribbet for tradisjoner.

 

2-0 Arsenal :)

 

Stadion:

Brua kommer ikke i nærheten av Emirates Stadium, og er en skygge av Highbury.

 

3-0 Arsenal :)

 

Titler:

 

4-0 Arsenal :)

 

Supportere:

Deres supportere får til og med kritikk av egen manager.

 

5-0 Arsenal :)

 

Økonomi:

Uten oljehomsen hadde Chelsea fortsatt vært en nobody i fotballverdenen. Vi har bygget Englands tredje største stadion, spilt CL-fotball hver eneste sesong og har nesten ikke gjeld.

 

6-0 Arenal :)

 

Spillestil:

God Arsenal-fotball >>>> Destruktiv Chelsea-fotball

 

7-0 Arsenal :)

 

Tie-breaker:

Thierry Henry >>> Hvilken som helst Chelsea-spiller gjennom tidene.

 

8-0 Arsenal :)

 

---

 

8-7 Arsenal sammenlagt. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Greit nok at MartinF har noen poeng. Men masse dårlige poeng også. Og det med stadion vet jeg ikke hvor mange ganger jeg har hørt de siste årene, faen. Ferguson vant jo med gråstein flere år. Når man begynner å regne med supportere som klager på egen trener (begger veier?), stadion og tie break i sånne diskusjoner så synker man lavt. Og i tillegg vinner Arsenal på titler? Det siste året da eller?

 

Spillestil: Jeg skal være enig med at Chelsea spiller desktruktivt og jævlig. Men Arsenal da? Totalt uten kynisme, greit nok for dem som vil tape 8-2 :), men veit ikke hvor gøy det er å slippe inn 8 mål jeg. Og ja da, jeg husker city kampen for ett par år siden. Men Arsenal taper jo med mer en 5 mål både her og der....

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...