Gå til innhold

TEST: Disse telefonene holder hele dagen


Anbefalte innlegg

 

 

Tror mer på amobil og deres dokumenterte test, enn jeg tror på to i-fans som kverulerer i vei om alt som går i dissfavør iphone. Og jeg tipper flertallet også stoler mer på amobil enn på dere to. Bonusen er jo at det norske folk også har fått sett dokumentasjonen gjennom tv2 hjelper deg.

Det kan du kanskje begrunne ved å vise hva jeg sier som er feil?

Og synes du ikke det er kritikkverdig at Amobil kan har brutt åndsverksloven?

 

TV2 innslaget viser bare flere tvilsomme ting ved testen, som at lysstyrken er stilt til 50% i steden for at den har blitt målt.

Jeg uttaler meg ikke om åndsverksloven, og konkluderer ikke om den er brutt, eller ikke. Men om koden som android klarer å kjøre er mindre strømkrevende enn den iphone klarer å kjøre så er jo det for pokker ett poeng til android. Og skjermbelysningen er vel flisespikkeri. Skiller vel marginalt på den faktiske lysstyrken og vil tro det kun er snakk om minutter i forskjell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke sikkert du ville sagt det samme om testen hadde fått et resultat i Apples favør vettu ;)

 

Det er her du bommer så til de grader. Det er kun de som er ihuga apple fanboys som går rundt og tror at deres telefon er best på alt. Jeg vet at min telefon ikke er best på alt, men jeg klarer fint å leve med det. Men en ting er den god på, og det er prisen på minne. Jeg fikk akkurat et minnekort på 64 GB dumpende ned i postkassen. Pris 54 kroner. Hva koster det deg å utvide minnet på iphone med 64 gb?
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor måtte du ha nytt kort, forresten? Var det ikke så at ditt gamle tok kvelden, og har det ikke vært et problem på div. Samsung-telefoner at de "spiser" minnekort?

 

Selv velger jeg den modellen som har det minnet jeg har bruk for. 64 GB holder i massevis, men jeg gikk for 128 GB denne gangen.

Egentlig var det bare tull siden man bruker skylagring til mye, men kjekt å ha :)

Lenke til kommentar

Hvorfor måtte du ha nytt kort, forresten? Var det ikke så at ditt gamle tok kvelden, og har det ikke vært et problem på div. Samsung-telefoner at de "spiser" minnekort?

 

Selv velger jeg den modellen som har det minnet jeg har bruk for. 64 GB holder i massevis, men jeg gikk for 128 GB denne gangen.

Egentlig var det bare tull siden man bruker skylagring til mye, men kjekt å ha :)

Minnekortet tok kvelden da telefonen ble liggende i en dam av brus over natten. Hadde jeg valgt sony sin toppmodell hadde jeg nok spart minnekortet, som jeg for øvrig har dratt med meg mellom forskjellige telefoner i 4-5 år nå. Og akkurat som deg, så har jeg backup i skyene, så ingenting av verdi gikk tapt. Hvis du da ser bort ifra 54 kroner i nytt minne da...

Men nå dreide vel diskusjonen seg om batteritid. Så man kan vel si: Hadde jeg hatt en iphone som ble liggende i en dam av brus natten over, hadde det nok gått bedre da den mest sannsynlig hadde gått tom for strøm før væsken hadde klart å trenge inn til minnet.... ?

Lenke til kommentar

Jeg er gammel nok til at jeg kan huske tiden før "smarte" telefoner (og før 3G etc). Da regnet jeg batteritid i dager, og noen varte i flere dager enn andre. Årsaken var enkel: Jeg gjorde ikke annet enn å ringe og tekste med dem.

 

Så fikk jeg min første iPhone, og senere har jeg hatt iOS, Android og Windows telefoner. Jeg kan i grunnen ikke huske at noen av dem ikke behøvde å lades hver natt. Et par har nok hatt problemer med å vare hele dagen, men det har kanskje vært fordi jeg brukte dem mer.

 

Jeg har ingen vitenskapelige eller statistiske tester å henvise til, men for meg er dette enkelt. Ingen telefoner har vart i to hele dager med mitt bruksmønster, og det er noe dritt å slippe opp for strøm midt på dagen. Så da lader jeg hver natt, enten den er nesten tom eller har noen prosent igjen på batterimåleren. Og da er det nokså uinteressant om den faktiske brukstiden er pluss/minus et par timer.

 

Jeg tipper, helt uten å forvente nobelprisen for det, at min neste telefon, som kanskje blir en 6 plus, kommer til å bli ladet hver natt også. Uansett hva testene sier. De som ikke liker én test, kan vel bruke en av de andre for å rettferdiggjøre sitt kjøp.

 

Hvis det trenger å rettferdiggjøres...? Det er jo bare en telefon.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

@tom taits for alice

 

Du klarer deg sikkert i to dager eller mer med en 6 pluss vil jeg tro.

Jeg testet min 3G en gang i standby med kun 2G og den klarte seg i 13 dager, og litt over en uke med 3G aktivert. Jeg hadde tvillingkort den gangen, så det var enkelt å teste.

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Kan nok være enig med deg i akkurat det. Jeg lader også hver natt, uansett om det trengs eller ei. Men et lite tips. Prøv note 4 isteden for ip6 plus. Jeg kan garantere deg at du kommer til å bli positivt overrasket.

 

 

Positiv kan det godt tenkes at jeg hadde vært. Men jeg blir sjelden "overrasket" over duppedingser.

 

Nå er det uansett Apples "tur" i min rundreise i operativsystemene. På overtid faktisk, siden jeg ikke ville kjøpe en iPhone før den fikk større skjerm. Og fordi jeg ville se om Lumia 1020 kunne erstatte et kamera. (Det kunne den ikke helt, for mitt bruk, selv om den tok nydelige bilder.)

 

Jeg var litt misfornøyd med mine to første iPhones, fordi de hadde dårligere dekning enn min gamle SE p900. Men den viste seg å være like dårlig på min Galaxy S II, og på mine Nokia, så det er nok Telenor som er synderen der.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

... Prøv note 4 isteden for ip6 plus. Jeg kan garantere deg at du kommer til å bli positivt overrasket.

Riktignok ikke Samsung, men vi kjøpte inn HTC Android telefoner til alle på jobben for noen år siden. Vi måtte returnere alle sammen. De var alt for ustabile og skapte bare problemer for oss. Det ble alt for dyrt og skapte en helt umulig drift.

 

Etter at de aller fleste gikk over til iPhone ble det en betydelig mer stabil drift, og mye billigere for bedriften. Det var vår positive overraskelse.

 

Privat har jeg hatt Apple-dingser 4-5 år, og skjønner ikke at jeg ikke byttet fra Windows/Android for mange, mange år siden. Har hatt mye styr med ulike datadingser siden midten av 80-tallet, men nå med huset satt opp rundt enheter fra Apple er det nesten ikke driftsstans eller samhandlingsproblemer mellom de ulike dingsene. Det bare funker. Og det var min personlige, positive overraskelse...:-)

Endret av rogkas
Lenke til kommentar

Vel da kan jeg trøste deg med at android er nå langt mer stabilt og samsung sin versjon langt sikrere enn ios. Htc har hatt mange gode telefoner, men de har også hatt noen som har vært direkte dårlige. Jeg har hatt begge variantene fra htc.

Det slår meg ukentlig på jobb hvor genial min note 3 er sammenlignet med de av mine kollegaer som har iphone. Jeg klarer meg gjennom mange møter uten at jeg må drasse rundt med pc, men kun min note 3.

Lenke til kommentar

En fin trøst...:-)

 

Godt at du er fornøyd med din dings. Det er mange som klarer seg gjennom dagens oppgaver/møter uten PC. Mange bruker telefonen sin, enten den er iPhone, Samsung eller noe annet. Ingen av de setter noen begrensninger på denne bruken. Jeg bruker iPhone/iPad til det samme som du bruker din Note3 til. Funker nok akkurat like fint...

Lenke til kommentar

En fin trøst...:-)

 

Godt at du er fornøyd med din dings. Det er mange som klarer seg gjennom dagens oppgaver/møter uten PC. Mange bruker telefonen sin, enten den er iPhone, Samsung eller noe annet. Ingen av de setter noen begrensninger på denne bruken. Jeg bruker iPhone/iPad til det samme som du bruker din Note3 til. Funker nok akkurat like fint...

Tja, å ta notater i farta, der funker nok note noen hakk bedre. Men man har jo alltids penn og papir ?
Lenke til kommentar

 

En fin trøst...:-)

Godt at du er fornøyd med din dings. Det er mange som klarer seg gjennom dagens oppgaver/møter uten PC. Mange bruker telefonen sin, enten den er iPhone, Samsung eller noe annet. Ingen av de setter noen begrensninger på denne bruken. Jeg bruker iPhone/iPad til det samme som du bruker din Note3 til. Funker nok akkurat like fint...

Tja, å ta notater i farta, der funker nok note noen hakk bedre. Men man har jo alltids penn og papir

Hvorfor funker Note3 noen hakk bedre, mener du?

 

Tar masse notater i farta med min iPhone jeg, uten noe som helst problem, og med ulike metoder for input (tastatur eller tale i hovedsak)...

Lenke til kommentar

Tale er vel litt i overkant når man sitter i et møte. Men med note bruker du den medfølgende pennen som starter riktig app i det du drar den ut og plasserer den på skjermen. Og ikke blir du misstenkt for å sitte å holde på med noe annet, som jeg automatisk tror når noen settet seg ned mitt i møtet og taster i vei på telefonen.

Lenke til kommentar

Da runder vi av med at du bruker en medfølgende penn på din Samsung, jeg kan også bruke penn på min iPhone hvis jeg har lyst. Men jeg må jo i så fall ha den med og starte en app, noe som ikke er så alt for stort problem.

 

Men sånne ting betyr ikke alt for mye når jeg velger mine dingser, men kanskje sånt betyr mye for deg.

 

Fint at vi er fornøyd med de dingsene vi har...:-)

Lenke til kommentar

Nei egentlig betyr det ikke så mye når jeg velger, eller når jeg valgte, men pennen er genial til sitt bruk. Det kan ingen komme bort fra. Og å dra på en ekstern penn er ingen løsning, for da har man ikke den når man plutselig trenger den. En annen ting, som jeg ikke aner om ios lar deg gjøre, er det å kopiere tekst fra hva som helst og lime inn hvor som helst. Når noen ringer og de trenger et telefon nummer. Åpne kontakt med bruk av telefon, holde fingeren på nummeret, flytte til kopier, åpne melding, og lim inn. Du slipper å forholde deg til hvilken telefon mottaker har og om du kan sende "visittkort"

Lenke til kommentar

Jeg ser av TV2-innslaget at Swang har vært ute og stjælt film på Piratbukta e.l. da man helt i starten av innslaget ser at testfilmen er "SALT_2010_1080p_BluRay_QEBS_AAC_PS3_MP4_FASM". Jeg vil gjette på at denne piratkopierte filmen er encodet på en slik måte at standard videoavspilleren på iPhone ikke funker, og at en tredjeparts videoavspiller som ikke utnytter hardwarestøttet decoding for avspilling av denne filmen er benyttet. Derav det mistenkelig dårlige resultatet for iPhone.

 

Synes jeg er helt ok, "standard MP4-encoding" (ja, vet det er en container) er mye brukt uansett, og det er apples eget problem at de dårlige på formatstøtte.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det er kun de som er ihuga apple fanboys som går rundt og tror at deres telefon er best på alt. Jeg vet at min telefon ikke er best på alt, men jeg klarer fint å leve med det. Men en ting er den god på, og det er prisen på minne. Jeg fikk akkurat et minnekort på 64 GB dumpende ned i postkassen. Pris 54 kroner. Hva koster det deg å utvide minnet på iphone med 64 gb?

 

Vel akkurat der er jeg ikke helt enig med deg, for uansett hvilken "leir" det er snakk om, så er det stort sett ingen som ser feil på egne "duppeditter", men de fleste er veldig flinke til å se feil på andres plattformer.

 

Jeg har både Samsung nettbrett og mobil og jeg har iPad og iPhone, og de er gode til hver sine ting. Men de har også begge mangler, men de manglene betyr jo helt forskjellige ting for hva de forskjellige brukerene har behov for...

 

Ekstra minne er greit nok det på Samsung mobilen, men den er jo låst slik at jeg ikke får flyttet andre ting enn apper og bilder dit, så det hjalp egentlig ingen verdens ting for min del at den har mulighet for å sette inn ett ekstra minnekort.......

Bildene har jeg i Dropbox, og de 5-6 appene jeg benytter tar omtrent ingen plass likevel, mens derimot alle oppdateringene til Android spiser jo opp det interne minnet på mobilen min, og det finnes det intet annet middel middel mot enn et større intern minne.......

 

Men dette er er helt sikkert forskjellig på fra modell til modell for hva det er mulig å flytte lagringsmulighetene fra/til, så her snakker jeg kun om modellene jeg har fått av arb.giver.

Endret av fotonisse
  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...