Gå til innhold

Evolusjon vs. kreasjonisme (debatt for og imot evolusjonsteorien).


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

(...) ved desperat å se etter feil i andres teorier.

Nemlig. Du har ikke nødvendigvis rett bare fordi jeg har feil.

 

Nei ikke sant?

 

For OM det skulle vise seg at evolusjon var riv ruskende gal (er veldig liten sannsynlighet for det gitt at den er støttet på så utrolig mange fagfelt..) så vil det ikke si at kreasjonisme er rett. Den vil være akkurat like hjelpeløst i beita for bevis for påstandene sine som den er i dag og mangle enhver form for bevis for at gud gjorde det... Blir som å påstå at det er riktig å kjøre på rødt fordi man er fargeblind for fargen grønt...

 

Dette med at kreasjonister likestiller kreasjonisme med vitenskap og evolusjon må rett og slett komme av at de ikke bryr seg en døyt om kravet om empiri, hverken for hva de tror på eller hva kreasjonisme påstår.. Bevis betyr ingenting for dem og hva som mest sannsynlig er sant betyr overhodet ingenting for dem... Hvis de hadde vært opptatt av hva som mest sannsynlig var sant ville de aldri vært religiøse... Og derfor har vi kreasjonister egentlig...  :)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

New Species Of Human Ancestor Discovered In South Africa

 

 

http://www.iflscience.com/plants-and-animals/new-species-human-discovered-south-africa

Homo naledi, er bare enda en ny menneske type og var sikkert ikke så stygg som den rekonstruksjonen der vil ha det til, afterall Det har alltid vært både små og store mennesker på jorden.

 

4sfexz.jpg

Endret av IHS
Lenke til kommentar

I det store og hele har det nesten aldri vært hverken små eller store mennesker på jorda. Vi har kun vært her noen få hundretusen år sammenlignet med jordas alder på over 4 milliarder år.

 

Velkommen tilbake forresten, på tide å gjenta de samme løgnene dine om at hunder bare er hunder?

Lenke til kommentar

Hvis gud skapte alt som lever, hvorfor ventet han 13 milliarder år, ...

Her tror du at livet bare finnes på jorden. I og med at lys har noe med liv å gjøre og lys finnes i hele universet til alle tider er det vel heller grunn til å tro at livet ble til for lenge siden, da alt begynnte.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Hvis gud er både allmektig og god, hvorfor knakk han en flaggstang og dyttet den i hodet på ei småbarnsmor så hun døde på selveste julaften i forbindelse med en julegudstjeneste? Det er kanskje ufølsomt av meg å se ironien i noe så tragisk, men det blir bare så utrolig påtatt at kristne forklarer guden sin som god bare når det tilfeldigvis (eller forårsaket av mennesker) skjer gode ting, mens når fæle ting skjer så ser de gjerne en annen vei, eller hvis konfrontert, så forsøker de bortforklaringer som "guds veier er uransakelige". Det er ikke mangel på tragiske hendelser hverken nå eller tidligere i historien, så hvorfor velger den allmektige guden å styre verden slik at så mye tragisk skjer?

Det er ikke lett å følge denne tankerekken Simen1, hvorfor i all verden sier du at Gud knakk "en flaggstang og dyttet den i hodet på ei småbarnsmor så hun døde på selveste julaften i forbindelse med en julegudstjeneste" ??? Hva i all verden er det som får deg til å tro Gud gjorde dette ? Det er jo ingen som har hevdet at Gud står bak alt som skjer i verden !?

Lenke til kommentar

 

Hvis gud er både allmektig og god, hvorfor knakk han en flaggstang og dyttet den i hodet på ei småbarnsmor så hun døde på selveste julaften i forbindelse med en julegudstjeneste? Det er kanskje ufølsomt av meg å se ironien i noe så tragisk, men det blir bare så utrolig påtatt at kristne forklarer guden sin som god bare når det tilfeldigvis (eller forårsaket av mennesker) skjer gode ting, mens når fæle ting skjer så ser de gjerne en annen vei, eller hvis konfrontert, så forsøker de bortforklaringer som "guds veier er uransakelige". Det er ikke mangel på tragiske hendelser hverken nå eller tidligere i historien, så hvorfor velger den allmektige guden å styre verden slik at så mye tragisk skjer?

 

Det er ikke lett å følge denne tankerekken Simen1, hvorfor i all verden sier du at Gud knakk "en flaggstang og dyttet den i hodet på ei småbarnsmor så hun døde på selveste julaften i forbindelse med en julegudstjeneste" ??? Hva i all verden er det som får deg til å tro Gud gjorde dette ? Det er jo ingen som har hevdet at Gud står bak alt som skjer i verden !?

Kan du nevne noe godt som Gud har gjort for menneskeheten her på jorden de siste 10 årene. Jeg tenker ikke på evig liv og slikt, men mere noe konkret som kan bevises.

Lenke til kommentar

 

Kan du nevne noe godt som Gud har gjort for menneskeheten her på jorden de siste 10 årene. Jeg tenker ikke på evig liv og slikt, men mere noe konkret som kan bevises.

 

 

Ja, Gud er i dag en god ånd som bor i veldig mange mennesker som gjør veldig mye godt for menneskeheten hver dag. Han er altså ikke lengere en god ånd som bare bor i mennesket Jesus Kristus, han bor nå i veldig mange mennesker.

Lenke til kommentar

Gud er i dag en ond ånd som bor i veldig mange mennesker som gjør veldig mye vondt for menneskeheten hver dag. Han er altså ikke lengre en ond ånd som bare bor i mennesket Jesus Kristus, han bor nå i veldig mange mennesker.

Ja, Gud er i dag en god ånd som bor i veldig mange mennesker som gjør veldig mye godt for menneskeheten hver dag. Han er altså ikke lengere en god ånd som bare bor i mennesket Jesus Kristus, han bor nå i veldig mange mennesker.

Vent litt, her sier den ene en ting og den andre det motsatte.

 

Jeg lurer på hvem av dere som har rett, eller nei. Jeg bryr meg ikke om hvem som har rett, jeg bryr meg om hvorfor. Hvorfor har en av dere rett?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Gud er i dag en ond ånd som bor i veldig mange mennesker som gjør veldig mye vondt for menneskeheten hver dag. Han er altså ikke lengre en ond ånd som bare bor i mennesket Jesus Kristus, han bor nå i veldig mange mennesker.

Ja, Gud er i dag en god ånd som bor i veldig mange mennesker som gjør veldig mye godt for menneskeheten hver dag. Han er altså ikke lengere en god ånd som bare bor i mennesket Jesus Kristus, han bor nå i veldig mange mennesker.

Vent litt, her sier den ene en ting og den andre det motsatte.

 

Jeg lurer på hvem av dere som har rett, eller nei. Jeg bryr meg ikke om hvem som har rett, jeg bryr meg om hvorfor. Hvorfor har en av dere rett?

Ingen av de. Gud eksisterer ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Kan du nevne noe godt som Gud har gjort for menneskeheten her på jorden de siste 10 årene. Jeg tenker ikke på evig liv og slikt, men mere noe konkret som kan bevises.

 

 

Ja, Gud er i dag en god ånd som bor i veldig mange mennesker som gjør veldig mye godt for menneskeheten hver dag. Han er altså ikke lengere en god ånd som bare bor i mennesket Jesus Kristus, han bor nå i veldig mange mennesker.

 

 

Vil gjerne se noen kilder som beviser det, ikke fra eventyrbøker da.

Lenke til kommentar

 

Kan du nevne noe godt som Gud har gjort for menneskeheten her på jorden de siste 10 årene. Jeg tenker ikke på evig liv og slikt, men mere noe konkret som kan bevises.

 

 

Ja, Gud er i dag en god ånd som bor i veldig mange mennesker som gjør veldig mye godt for menneskeheten hver dag. Han er altså ikke lengere en god ånd som bare bor i mennesket Jesus Kristus, han bor nå i veldig mange mennesker.

Hva godt er det du tenker på at desse menneskene som er fylt med guds ånd gjør for menneskeheten i motsetning til andre "gode" mennesker som ikke er fylt med guds ånd?

Lenke til kommentar

 

Gud er i dag en ond ånd som bor i veldig mange mennesker som gjør veldig mye vondt for menneskeheten hver dag. Han er altså ikke lengre en ond ånd som bare bor i mennesket Jesus Kristus, han bor nå i veldig mange mennesker.

Ja, Gud er i dag en god ånd som bor i veldig mange mennesker som gjør veldig mye godt for menneskeheten hver dag. Han er altså ikke lengere en god ånd som bare bor i mennesket Jesus Kristus, han bor nå i veldig mange mennesker.

Vent litt, her sier den ene en ting og den andre det motsatte.

 

Jeg lurer på hvem av dere som har rett, eller nei. Jeg bryr meg ikke om hvem som har rett, jeg bryr meg om hvorfor. Hvorfor har en av dere rett?

 

 

Bare sånn for avklaring, mitt innlegg er ment satirisk for å få IHS til å underbygge sin påstand. Jeg kom med en påstand som sier det rakt motsatte, dersom han er uenig får han bevise sin påstand rett da vi har like tynt grunnlag for påstandene begge to.

Lenke til kommentar

Det største gud har gjort for menneskeheten er vel at han gjorde vann om til vin, men siden vinmonopolet nå tar seg av den saken så har han ikke gjort stort på 2000 år. En riktig latsabb med andre ord.

Det er vel heller vin til blod og brød til kjøtt, som er det største. En sak kirken nå tar seg av.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...