Gå til innhold

Evolusjon vs. kreasjonisme (debatt for og imot evolusjonsteorien).


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Du bruker altså dette som en. unnskyldning for å la være å se videoen.

 

Vel, det er jo forsåvidt ok, men du lærer ikke mye hvis du alltid skal bruke forskjellige unnskyldninger for å la være å tilegne deg ny informasjon.

Hvis en person så langt aldri har gitt (korrekt) informasjon ser jeg heller ingen grunn til å tro at denne gangen, nå, nå kommer fornufig informasjon.

Gi meg en bedre grunn enn "her er en video" til å kaste bort 47 minutter av livet mitt gitt indikasjoner på at det er bare det samme våset jeg har sett så mange ganger før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har jo ikke engang forsøkt å sannsynliggjøre at denne videoen er kilde til kunnskap.

 

Hvis du vil at vi skal tro deg på det, må du i det minste forsøke å begrunne det.

Kunnskap for en troende er noe ganske annet.

Det er basert i hvem som sier.

Ikke hva som sies.

 

Derfor postes Ken Ham. For det er hvem som sier det. Ken Ham sier, derfor Sannhet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Henry M Morris, Ken Ham, Kent Hovind... samme ulla. Har brukt mange nok timer på dem. Foreslår egentlig at Gammel Nok leser fra post #1 i denne tråden, så vil han se at det meste av uredelighetene er avslørt opptil flere ganger. Om det fortsatt er noe han mener ikke er besvart, så får han heller komme med det i form av konkrete spørsmål.

Lenke til kommentar

De som er interessert i litt historie om evolusjonsteorien og om hvor og når den oppsto, bør ta seg tid til å se denne videoen.

 

 

Hvorfor vektlegger du innholdet i denne?

Den består primært i forsøk på å diskreditere personer ala "X er satanist/komunist, derfor tar han feil". Vi vet alle at den typen utsagn ikke er gyldige.

Videre har den en mengde påstander hvor det antas at Bibelen er fasiten og det antas at Bibelen motsier evolusjon, men ingen av delene begrunnes.

Jeg synes derfor videoen du linker til er uinteressant.

 

Kan du nevne ett av argumentene i videoen (med tidspunktet det framføres) som er et godt argument mot evolusjonsteorien? Hvis du kan det, så kan vi diskutere det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De som er interessert i litt historie om evolusjonsteorien og om hvor og når den oppsto, bør ta seg tid til å se denne videoen.

 

Du viser altså til en video fra blant annet Ken Ham fra "Answers in genesis" so i sine statutter sier : "Per definisjon kan ingen tilsynelatende, oppfattede eller påståtte bevis på noe felt, inkludert historie og kronologi, være gyldige hvis det strider mot skriften (vel og merke deres tolkning). Av primær betydning er det faktum at bevis alltid er gjenstand for tolkning fra feilbare mennesker som ikke har all informasjon."

 

"Skriften lærer en nylig opprinnelse for mennesket og hele skapelsen, og spenner over 4000 år fra skapelsen til Kristus. Dagene i Første Mosebok tilsvarer ikke geologiske alder, men er seks påfølgende 24 timers dager etter skapelsen. Den Noas flom var en betydelig geologisk hendelse og mye (men ikke alle) fossilførende sediment oppsto på den tiden."

 

For ikke å snakke om ICR som var ledet av

Henry M. Morris og deres utgangspunkt.

Endret av Mudmann
Lenke til kommentar

Hvor skal man starte... Evolusionism.. pissprat, eksisterer ikke, Evolusjon er satans våpen mot gud. Pissprat, Jeg er nå 3-4 setninger inn i videoen . Darwin var ikke den første, Riktig. evolusjon er bedre og bedre eksemplarer... feil Jeg er nå Ett minutt inni videoen 4 gale og en riktig. Vil du virkelig at jeg skal se hele 47 minutter hvor 4/5 er feilinformasjon?

Beklager skrivefeilene. Jeg har hatt ett par glass med Jesus blod. Promilla hans var ganske høy da ha døde

Jeg prøvde å se videoen, men dette tullet ble for mye

Endret av Grynte
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis en person så langt aldri har gitt (korrekt) informasjon ser jeg heller ingen grunn til å tro at denne gangen, nå, nå kommer fornufig informasjon.

Gi meg en bedre grunn enn "her er en video" til å kaste bort 47 minutter av livet mitt gitt indikasjoner på at det er bare det samme våset jeg har sett så mange ganger før.

Hvis du ønsker informasjon om hva som foregår i verden ol, så må du se videoer, lese websider og/eller  bøker med alternaativ informasjon, du kan ikke automatisk avvise alt som "vås"

Jeg er klar over at skolen i  dag lærer elevene "kildekritikk" og bla kommer med en liste over" troverdige" kilder osv. Men det har alltid vært slik at makthaverne prøver å lære opp barn og ungdom til å fremme sin egen politikk og sitt eget syn på verden.

De som har makten ønsker jo å beholde makten, og det er da ikke så underlig at de lærer opp barn og ungdom til å tro på de lønene de blir fortalt.

 

Men det de burde lært barn og ungdom  er å tenke selvstendig, og å skaffe seg informasjon fra flere forskjellige kilder og synspunkter, slik at de kunne komme til sin egem komklusjen, og danne seg sin egen mening.

Lenke til kommentar

Så det at du tror at bibelen bokstaveligtalt er korrekt, er å ha et "åpent sinn"? For den videoen der sier jo ikke så mye om evolusjonslære, annet enn at syndefloden og bla bla 

At du mener at siden jeg tror at Bibelen er korrekt, så har jeg ikke et åpent sinn. sier mer om deg elv og ditt lukkede sinn en om meg.

 

Jeg tro ikke du så hele videoen, for selv om den er på mindre enn ti minutter, så så du nok ikke hele videoen. Du kom nok bare til der syndføoden blir nevnt, og så avgjorte du at alt er bare "tull og tøys" Mener du at dette tyder på et åpent sinn uten fordommer ?

Lenke til kommentar

At du mener at siden jeg tror at Bibelen er korrekt, så har jeg ikke et åpent sinn. sier mer om deg elv og ditt lukkede sinn en om meg.

 

Jeg tro ikke du så hele videoen, for selv om den er på mindre enn ti minutter, så så du nok ikke hele videoen. Du kom nok bare til der syndføoden blir nevnt, og så avgjorte du at alt er bare "tull og tøys" Mener du at dette tyder på et åpent sinn uten fordommer ?

 

Fordommer? Mot hvem da? Mot folk som tror at jorda er flat, global oppvarming ikke er reelt, vaksiner skaper autisme og at evolusjon er en hoax? Ja, jeg har fordommer mot slike ja - at de klin gæærne. Triste er at jeg faktisk kaster bort tiden min på dette her 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Gi oss ett godt poeng fra videoen da? Eller bare troller du som vanlig med dine "se denne videoen" og blånekter å disktere innholdet?

Jeg sa jo at dere burde se den, tenke litt over hva dere ser, og så diskutere innholdet. Jeg kan gjerne delta i den diskusjonjen, men det er dere som må se den og begynne å diskutere hva dere mener på en oppriktig måte.

 

Du kan ikke sparke ballen tilbake til meg, for deretter å påstå at jeg nekter å diskutere innholdet.. Jeg legger ikke ut en viodeo uten å ha sett den selv først, men det er dere som skal diskutere den, og evt komme med fornuftige og oppriktige spørsmål til meg for å få min mening om innholdet i videoen,

Lenke til kommentar

Fordommer? Mot hvem da? Mot folk som tror at jorda er flat, global oppvarming ikke er reelt, vaksiner skaper autisme og at evolusjon er en hoax? Ja, jeg har fordommer mot slike ja - at de klin gæærne. Triste er at jeg faktisk kaster bort tiden min på dette her 

Ja, blant annet.

Du sier jo egentlig selv her at du er full av fordommer, og bare vil diskutere det du selv har lært på skolen.Dvs det som er politisk korrekt.

 

Har du noen gang tenkt den tanken at jeg eller noen andre som ikke er enig med deg, og ikke har bare politisk korrekte meninger, likevel kan ha rett ?

Lenke til kommentar

Jeg sa jo at dere burde se den, tenke litt over hva dere ser, og så diskutere innholdet. Jeg kan gjerne delta i den diskusjonjen, men det er dere som må se den og begynne å diskutere hva dere mener på en oppriktig måte.

 

Du kan ikke sparke ballen tilbake til meg, for deretter å påstå at jeg nekter å diskutere innholdet.. Jeg legger ikke ut en viodeo uten å ha sett den selv først, men det er dere som skal diskutere den, og evt komme med fornuftige og oppriktige spørsmål til meg for å få min mening om innholdet i videoen,

Feil, du poster videoen, du poster oppsummeringen.

 

Klarer du ikke å nevne ett eneste godt poeng i den videoen heller?

Bare trolling som alltid altså.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...