Gå til innhold

– Hjelp, jeg må bruke Windows!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Kan jeg jobbe likt rask i Windows som jeg gjør i OS X? Tja.

2. Er programmene brukervennlige? Ja.

3. Må jeg kjempe med spam og ondsinnet programvare? Så lenge du har sunn fornuft så burde ikke dette være noe problem.

4. Vil jeg ha glede av berøringsskjermen? Nei. Ikke la den ødelegge totalopplevelsen din så det greieste er etter min mening å holde seg langt unna touchskjerm på bærbare PCer. Derimot har jeg hørt om flere som synes det er helt topp så er jo smak og behag som med alt annet.

5. Kunne jeg tenke meg å bruke Windows til vanlig? Tja. Jeg tror ditt største irritasjonsmoment blir styreplaten fordi her er Apple i en klasse for seg selv noe du sikkert har merket allerede.

 

Lykke til de neste 30 dagene! Jeg gjelder meg til en oppdatering med dine førsteinntrykk om hvordan møte med Windows verden var etter alt for mange år på den andre siden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lykke til! Jeg er sjeleglad jeg gikk over fra Windows til Mac!

 

Blir ikke dette omtrent som å si at man går fra Toyta til motorsykkel, eller fra Kjøtt til Firstprice, eller fra Kjøleskap til hvitevarer?

 

Mac != OSX.

At man bytter operativsystem er en ting, men når man begynner å blande inn merket på PC'n, så blir vel det veldig generelt, eller?

Hadde det vært andre veien, hadde man da sagt at man gikk fra OSX til Asus? Gir jo like lite mening!

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Siden windows 8 og oppdateringen etter har en del irritasjonsmomenter i forhold til windows7.

 

så er det lit pussig at man ikke kunne bruke windows7 i denne testen , men det er selvfølgelig bare fordi w7 er for gammelt ( til tross for at forskjellen er nesten bare irritasjons momentene ) .

 

Nå virker det som man sammenligner umoden frukt med halvspiste epler .

Lenke til kommentar

Siden windows 8 og oppdateringen etter har en del irritasjonsmomenter i forhold til windows7.

 

så er det lit pussig at man ikke kunne bruke windows7 i denne testen , men det er selvfølgelig bare fordi w7 er for gammelt ( til tross for at forskjellen er nesten bare irritasjons momentene ) .

 

Nå virker det som man sammenligner umoden frukt med halvspiste epler .

Gå og legg deg, du er full.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Siden windows 8 og oppdateringen etter har en del irritasjonsmomenter i forhold til windows7.

 

så er det lit pussig at man ikke kunne bruke windows7 i denne testen , men det er selvfølgelig bare fordi w7 er for gammelt ( til tross for at forskjellen er nesten bare irritasjons momentene ) .

 

Nå virker det som man sammenligner umoden frukt med halvspiste epler .

Gå og legg deg, du er full.

 

forsov du deg , eller var du på fest i natt ?

Lenke til kommentar

 

To ting jeg stusser på her ;

2# Hvorfor i all verden er det ansatt en "Mac-fan" i en nøytral nettavis? Samme om det hadde vært en Linux eller Windows-fan for den skyld. Nøytralitet betyr tydeligvis ingenting som journalist her?

 

Personen det er snakk om her er Øystein W. Høie, redaksjonssjef i Mediehuset Tek. Det er ikke en HW.no anmelder det er snakk om. Ser man på de innleggene Øystein har så tviler jeg på at det han er fan av Mac har noe å si: http://www.tek.no/forfattere/16790

 

Men i tillegg så tror jeg ingenting på at noen sier de er helt nøytrale i slike saker. Enten det er Android vs iOS, OS X vs Windows eller Xbox One vs Playstation 4. Bedre at de sier det rett ut imo.

Det styrker jo mer troverdigheten enn det senker den. Folk vil alltid foretrekke noe over noe annet, så hvis anmelderen er åpen om dette så er hvertfall leseren klar over det. Generelt sett må en jo altid lese anmeldelser med et kritisk blikk. Hvis en journalist hadde sagt han var 100% nøytral, tror jeg nok jeg hadde blitt ganske skeptisk.....

 

Forresten, er Xbox One vs PS4 fortsatt en ting? Trodde verden hadde gått videre jeg. PC er bedre på alle felt, og det er ganske beviselig også, uansett hvilke preferanser. Konsollene lever 100% på produsentskapte exclusives, misinformasjon og reklame. Det er trist når produkter selger så mye basert på bare falske grunnlag egentlig.

Lenke til kommentar

Lykke til :) Du vil nok klare å leve med windows, men gleden ved å komme tilbake til Apple-verden når de 30 dagene er over vil nok minne litt om disse videoene man ser av soldater som kommer hjem til hunden sin etter 6 måneder i krigen.

 

Før noen roper mac-fanatiker, vit at jeg jobber med en fot i begge leire. Har både Mac og Windows på jobb, og hjemme. Men hjemme er windows-maskinen i hovedsak til spilling. Windows er fortsatt best der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror det er bare vane sak egentlig. Husker jeg ergret meg grønn når jeg kjøpte Win 8, men nå som jeg har brukt det en god stund så har jeg egentlig ikke noe å større å klage over. Har lastet ned Classic Shell som gir meg den gode gamle startmenyen som er i windows 7, samt Modern Mix så jeg kan velge selv om apper skal åpnes i fullskjerm eller ikke. Bruker svært sjeldent Metro grensesnittet, da jeg synes det er utrolig rotete. Så det er vel det eneste minuset jeg har å tilføye.

Lenke til kommentar

Gikk selv frivillig inn for ett år med OSX. Etter 16 år på Windows gikk det overaskende greit. Solgte Macen tidligere i år og gikk tilbake til Windows og Mint, ikke umulig jeg prøver meg på en ny OSX runde hvis de setter 17" MBP i produksjon igjen...

Lykke til!

Lenke til kommentar

Tror det er bare vane sak egentlig. Husker jeg ergret meg grønn når jeg kjøpte Win 8, men nå som jeg har brukt det en god stund så har jeg egentlig ikke noe å større å klage over. Har lastet ned Classic Shell som gir meg den gode gamle startmenyen som er i windows 7, samt Modern Mix så jeg kan velge selv om apper skal åpnes i fullskjerm eller ikke. Bruker svært sjeldent Metro grensesnittet, da jeg synes det er utrolig rotete. Så det er vel det eneste minuset jeg har å tilføye.

 

Mange er jo enige om at metro slik det er er for mye mobilpreg og oppfatter det som noe drit på Windows .

Derfor søker de alternativer som classic shell.

Får man lastet ned clasic shell uten å måtte betale for det ?

 

og hvor mange endringer/ tilpasninger har han tenkt å gjøre før han faktisk begynner å bruke windows ?

Lenke til kommentar

Jeg tror det er mange som "burde/har godt av å" testet ut en mnd med et konkurrerende OS..

 

Nå bruker jeg stort sett windows. men har både 7 og 8,1 på div maskiner..

Jeg har 8,1 på min spill maskin, men er missfornøyd med grunninnstillingene til windows 8,1 og bruk av flere skjermer. for musa stopper i kanten av hver skjerm hvis du beveger den for sakte eller har den for nært kanten før du skal ta den over til neste.

(3 skjermer)

 

Jeg er litt for avhengig av Windows.. som jeg misliker litt... for diverse Autocad programvarer fungerer ikke på annet,,

 

Men når jeg skal oppgradere min spill maskin neste gang skal det inn Linux tror jeg... for og teste dette en mnd..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...