Gå til innhold

– Hjelp, jeg må bruke Windows!


Anbefalte innlegg

To ting jeg stusser på her ;

 

1# Hvorfor akkurat nå? Det er jo kjent at mange er misfornøyd med Windows 8 og at MS kommer til å forandre det meste i Windows 10. Hvorfor ikke vente på Windows 10 da Windows 8 nok kommer til å forsvinne helt.

 

2# Hvorfor i all verden er det ansatt en "Mac-fan" i en nøytral nettavis? Samme om det hadde vært en Linux eller Windows-fan for den skyld. Nøytralitet betyr tydeligvis ingenting som journalist her?

 

Man kan selvfølgelig ha personlige preferanser selv om man jobber i en nøytral avis. Og det er jo redaksjonen som har presset ham til det, kanskje det var ett helt genialt tidspunkt siden det faktisk skal være en utfordring,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du først teste Windows så er ikke dette et perfekt tidspunkt å gjøre det på. Windows 8 og 8.1 er ikke det beste som har kommet fra Microsoft for å si det sånn, selv om 8.1 gjorde det mye bedre.

 

10 tror jeg blir bra, men ikke like bra som Windows 7 VAR da det kom.

Derfor skrev jeg at det var bedre å teste w7 opp mot mac os men bel beskyld for å være full

Rusher som svarte meg i post 28 er antagelig en inngrodd mac eller eller w8 bruker.

( det vil si at han ikke aksepterer w7 som noe alternativ )

Lenke til kommentar

W7 er selvfølgelig et alternativ. Men det er litt trist når et fem år gammelt operativsystem fortsatt regnes for å være det beste fra Windows av mange. Her virker det riktignok som om Windows er på vei til å endre litt tankegang. Dvs at de i fremtiden antakelig kommer til å slippe nye OS hyppigere, og heller satse på en jevn evolusjon fremfor dagens "revolusjoner".

Lenke til kommentar

Tror det meste er vanesak som alt annet. Jeg har bestandig brukt Windows, så setter du meg foran en Mac så kommer jeg nok til å synes at OS X er helt ubrukelig. Får jeg litt tid å lære meg å bruke en Mac så blir nok saken annerledes.

Mitt største ankepunkt for å ikke gå for en Mac er prisen. Synes de er alt for dyre i forhold til maskinvaren som sitter i maskinen å det at man må lære seg et nytt OS helt fra scratch.

Noe som er pluss hos Mac er skjermen som er fantastisk bra, designen er også topp notch, samt at bygge kvaliteten virker å være veldig bra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Dvs at de i fremtiden antakelig kommer til å slippe nye OS hyppigere, og heller satse på en jevn evolusjon fremfor dagens "revolusjoner".

Hvilket jo er greit nok med gratis software eller der hvor OS betales via maskinvare kjøp (Les: Apple).

 

Microsoft risikerer derimot å få en kundemasse som er spredt over ørten ulike Windows versjoner, hvilket aldri er en god ting.

Lenke til kommentar

W7 er selvfølgelig et alternativ. Men det er litt trist når et fem år gammelt operativsystem fortsatt regnes for å være det beste fra Windows av mange. Her virker det riktignok som om Windows er på vei til å endre litt tankegang. Dvs at de i fremtiden antakelig kommer til å slippe nye OS hyppigere, og heller satse på en jevn evolusjon fremfor dagens "revolusjoner".

 

classic shel ( menyen og navigeringen i w7 ) er det som til nå har truffet brukermønsteret best

Da var det en tabbe av Microsoft å påtvinge brukerne noe som så og si var identisk med windows phone

 

at man har gått litt tilbake er bra , men ikke perfekt , selv om noen klager over hvor dårlig metro er og andre hvor dårlig clasik shell er.

 

for mange blir det lit merkelig at man skal sammenligne et ferdig os mot et som er mest som beta å regne ( da det er lit på kollisjonskurs med bruker mønstret )

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Selv bruker jeg den fantastiske Win+X-menyen aktivt og putter mye brukte programmer på oppgavelinjen, samt at jeg søker etter programmer. Dersom man ønsker å ha programmene sine i Modern UI-skjermen er dette faktisk også ganske lettvint, jeg vil påstå met lettvint enn i Windows7, siden du bare kan scrolle til du finner programmet du leter etter og slipper å lete i undermenyer dersom de ikke er blant de mest brukte.

Lenke til kommentar

Eneste forskjell jeg ser mellom clasic shell og metro er designet

i clasic shell menyen ( hvis den er helt lik den man bruker i windows7 ) scroller man loddrett , mens man må scrolle vannrett i metro

undergruppene er jo det samme som under menyene.

 

selv mener jeg at loddrett scrolling er mer naturlig en vannrett scrolling

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Jeg ville i det minste brukt en maskin der W8 virkelig fungerer på alle punkter. For eksempel en Surface pro, med docking og en skjerm eller to.

 

Jeg ville også satt opp Direct Access, som for bedriftsmarkedet i det minste er en stor pluss da det rett og slett fungerer utmerket. Selv om man tester med DA blir det ikke noe galt sett fra en brukers ståsted i testen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Man trenger ikke bruke Metro visst man ikke vil. Jeg personlig bruker det ikke i det hele tatt.

Jeg bruker Windows 8.1 på helt samme måte som jeg brukte Win 7 å det ser helt identisk ut.

Bruker du en annen meny da ?

 

Nei. Du klarer altså gang på gang å dumme deg ut i disse trådene. slutt å uttal deg om ting du ikke har peiling på, ei heller prøvd. Blir direkte FLAU på dine vegne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eneste forskjell jeg ser mellom clasic shell og metro er designet

i clasic shell menyen ( hvis den er helt lik den man bruker i windows7 ) scroller man loddrett , mens man må scrolle vannrett i metro

undergruppene er jo det samme som under menyene.

 

slev mener jeg at loddrett scrolling er mer naturlig en vannrett scrolling

Det jeg prøver å si er at man ikke trenger å bruke Metro grensesnittet visst man ikke vil. Laster man ned classic shell, så kan man bruke Win 8.1 på akkurat samme måte som Win 7.

Lenke til kommentar

 

 

Man trenger ikke bruke Metro visst man ikke vil. Jeg personlig bruker det ikke i det hele tatt.

Jeg bruker Windows 8.1 på helt samme måte som jeg brukte Win 7 å det ser helt identisk ut.

Bruker du en annen meny da ?

 

Nei. Du klarer altså gang på gang å dumme deg ut i disse trådene. slutt å uttal deg om ting du ikke har peiling på, ei heller prøvd. Blir direkte FLAU på dine vegne.

 

Jeg forstår ikke helt hva du prøver å si .

Dessuten hvis det er det jeg tror så svare du på feil innlegg

som gjør at kommentaren din blir fullstendig meningsløs

 

At noen påstår at man ikke trenger å bruke startmenyen når det er det enste stedet man finner snarveien til programmet er også meningsløst . det må man bare slutte med

Lenke til kommentar

Vell, etter 1 mnd med OSX på Macbook Air. Så var begeret fullt, og driten ble solgt. Makan til lukket avlåst drittsystem!

"lukket avlåst drittsystem"? Hva er det du ikke fikk lov til å gjøre i OSX som du får lov til å gjøre i Windows?

 

OS X er ikke låst til Mac App store... Du står fritt til å installere programmer fra akkurat hvor som helst.

Endret av Yaricks
Lenke til kommentar

Jeg ville i det minste brukt en maskin der W8 virkelig fungerer på alle punkter. For eksempel en Surface pro, med docking og en skjerm eller to.

 

Jeg ville også satt opp Direct Access, som for bedriftsmarkedet i det minste er en stor pluss da det rett og slett fungerer utmerket. Selv om man tester med DA blir det ikke noe galt sett fra en brukers ståsted i testen.

Helt enig. På min stasjonær synes jeg ikke windows 8.1 kommer til sin rett. Derimot synes jeg W8.1 på surface pro er fantastisk. Synes Metro fungerer veldig bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At noen påstår at man ikke trenger å bruke startmenyen når det er det enste stedet man finner snarveien til programmet er også meningsløst . det må man bare slutte med

 

Man trenger IKKE startmeny for å finne programmer.

For å starte feks. Chrome, trykker man på Win+S, taster C og finner snarveien. Er dette et program du bruker ofte, havner ikonet som regel øverst. Da må man bare trykke på enter, så starter det. Dette er en MYE raskere måte enn å bruke musa, trykke på startnknappen og bla deg til rett snarvei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

At noen påstår at man ikke trenger å bruke startmenyen når det er det enste stedet man finner snarveien til programmet er også meningsløst . det må man bare slutte med

 

Man trenger IKKE startmeny for å finne programmer.

For å starte feks. Chrome, trykker man på Win+S, taster C og finner snarveien. Er dette et program du bruker ofte, havner ikonet som regel øverst. Da må man bare trykke på enter, så starter det. Dette er en MYE raskere måte enn å bruke musa, trykke på startnknappen og bla deg til rett snarvei.

 

det er ikke alltid riktig , noen ganger kommer man ikke uten startmenyen , slik er det bare

Lenke til kommentar

Synes det er helt greit han bruker Win8.1.

Noe av problemet som Windowsbruker er at man store deler av tiden sitter med et OS som ikke er ideelt.

 

Win Xp var forsåvidt greit, en stund. x64 versjonen hadde dårlig støtte og mange satt med Win XP fram til WIn7 kom. Fra midten av 2000-tallet var Windows XP 32bit et stort problem for mange. Mac og linux brukere satt med systemer som riktignok også var 32 bit, men hadde god PAE støtte og kunne bruke mye mer RAM enn det du kunne i WIn XP. Vista var jo en total flopp og fram til overgangen fra 2009 til 2010 var ikke Win7 et alternativ. Allerede i 2005 satt Mac brukere med Quad CPU maskiner med 16GB RAM.

 

Det skal sies at Windows 7 gjorde det aller meste rett og er et solid OS som fungerer fjell enda!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...