Gå til innhold

– Hjelp, jeg må bruke Windows!


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

Hadde det ikke i grunn vært mest naturlig at han testa Windows på de mac'ene han er vant til ? Slik jeg forstår det så er jo testen av selve operativsystemene og ikke hardwaren, da er det jo en STOR fordel å teste de på samme hardware. Det er egentlig det eneste rette så lenge det ikke diskvalifiserer ene operativsystemet veldig.

Er ikke enig. Mac og OSX er i grunnen en og samme ting. Folk argumenterer ikke bare for OS eller bare for HW når de kjøper en mac. De fleste mener dette er en pakke som gir det ultimate produkt. Det er få devicer å velge i, som apple på en annen side har bra kontroll på, og som ligger høyt oppe på kvalitetskalaen. Man har altså flere potensielle fordeler ved å velger OSX og Mac.

 

Skal man teste Windows må man på andre siden se på tilsvarende, og kanskje motsatte fordeler der. Etter hvor man setter scopet for testen så klart. Man kan kjøre Windows på en rekke formfaktorer i alle størrelser og prisklasser.

 

Når man nå tester W8 burde det gjøres på de premissene som lar W8 fungere optimalt. Kanskje burde man teste på en surface, med docking og skjermer, etc. For det er her W8 kan utnyttes fullt ut. Kanskje teste Direct Access også.

jeg var inne på det for en stund siden når jeg poengterte at w8 og desktop pcer ikke er optimalt , ihvertfall ikke standard konfigurasjonen

w7 virke dog å være mer optimalt på akkurat den delen

Det vet ikke du en dritt om etter bare ha prøvd w8 på Elkjøp. Slutt å dum deg ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Hadde det ikke i grunn vært mest naturlig at han testa Windows på de mac'ene han er vant til ? Slik jeg forstår det så er jo testen av selve operativsystemene og ikke hardwaren, da er det jo en STOR fordel å teste de på samme hardware. Det er egentlig det eneste rette så lenge det ikke diskvalifiserer ene operativsystemet veldig.

Er ikke enig. Mac og OSX er i grunnen en og samme ting. Folk argumenterer ikke bare for OS eller bare for HW når de kjøper en mac. De fleste mener dette er en pakke som gir det ultimate produkt. Det er få devicer å velge i, som apple på en annen side har bra kontroll på, og som ligger høyt oppe på kvalitetskalaen. Man har altså flere potensielle fordeler ved å velger OSX og Mac.

 

Skal man teste Windows må man på andre siden se på tilsvarende, og kanskje motsatte fordeler der. Etter hvor man setter scopet for testen så klart. Man kan kjøre Windows på en rekke formfaktorer i alle størrelser og prisklasser.

 

Når man nå tester W8 burde det gjøres på de premissene som lar W8 fungere optimalt. Kanskje burde man teste på en surface, med docking og skjermer, etc. For det er her W8 kan utnyttes fullt ut. Kanskje teste Direct Access også.

jeg var inne på det for en stund siden når jeg poengterte at w8 og desktop pcer ikke er optimalt , ihvertfall ikke standard konfigurasjonen

w7 virke dog å være mer optimalt på akkurat den delen

Det vet ikke du en dritt om etter bare ha prøvd w8 på Elkjøp. Slutt å dum deg ut.

 

Her er det 2 vesentlige ting du glemmer.

jeg vet ikke om du gjør det med vilje , men det virker som du bevist velger å ignorerer

1: At mange skyr metro menyen

( enkelte påstår at ingen trenger å bruke den men det er bare tøv)

 

2: At man modifiserer brukergrissnittet slik at det enten ligner på enten windows7 eller noe annet før man tar det i bruk for alvor

 

Har tenker du bare på måten du bruker w8 på og gir f.. i hvordan andre bruker elle kommer til å bruke det.

Lenke til kommentar

Snip

Har du Windows 8.1 selv? Virker ikke sånn når du kommer med så mye tull og svada. Jeg har Windows 8.1 på både laptopen og den stasjonære, å jeg bruker ikke Metro i det hele tatt på noen av maskinene, så at du kommer å påstår at man bruke Metro viser jo bare at du ikke har peiling på hva du snakker om.

Edit: Tok vekk Quote siden det ble en enorm pyramide

Endret av KimWhinesAlot
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hadde det ikke i grunn vært mest naturlig at han testa Windows på de mac'ene han er vant til ? Slik jeg forstår det så er jo testen av selve operativsystemene og ikke hardwaren, da er det jo en STOR fordel å teste de på samme hardware. Det er egentlig det eneste rette så lenge det ikke diskvalifiserer ene operativsystemet veldig.

Er ikke enig. Mac og OSX er i grunnen en og samme ting. Folk argumenterer ikke bare for OS eller bare for HW når de kjøper en mac. De fleste mener dette er en pakke som gir det ultimate produkt. Det er få devicer å velge i, som apple på en annen side har bra kontroll på, og som ligger høyt oppe på kvalitetskalaen. Man har altså flere potensielle fordeler ved å velger OSX og Mac.

 

Skal man teste Windows må man på andre siden se på tilsvarende, og kanskje motsatte fordeler der. Etter hvor man setter scopet for testen så klart. Man kan kjøre Windows på en rekke formfaktorer i alle størrelser og prisklasser.

 

Når man nå tester W8 burde det gjøres på de premissene som lar W8 fungere optimalt. Kanskje burde man teste på en surface, med docking og skjermer, etc. For det er her W8 kan utnyttes fullt ut. Kanskje teste Direct Access også.

jeg var inne på det for en stund siden når jeg poengterte at w8 og desktop pcer ikke er optimalt , ihvertfall ikke standard konfigurasjonen

w7 virke dog å være mer optimalt på akkurat den delen

Det vet ikke du en dritt om etter bare ha prøvd w8 på Elkjøp. Slutt å dum deg ut.

 

Her er det 2 vesentlige ting du glemmer.

jeg vet ikke om du gjør det med vilje , men det virker som du bevist velger å ignorerer

1: At mange skyr metro menyen

( enkelte påstår at ingen trenger å bruke den men det er bare tøv)

 

2: At man modifiserer brukergrissnittet slik at det enten ligner på enten windows7 eller noe annet før man tar det i bruk for alvor

 

Har tenker du bare på måten du bruker w8 på og gir f.. i hvordan andre bruker elle kommer til å bruke det.

 

Er du virkelig så dum? eller driver du bare å troller?

 

Det er jo klinkende klart at du faktisk ikke vet hva du snakker om, og dette innlegget levner det ingen tvil. Man trenger ikke bruke ModernUI, og man trenger ikke modifisere noe som helst.

 

Skjerp deg, og slutt og forsøple forumet med disse søple\trolle innleggene dine!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Hadde det ikke i grunn vært mest naturlig at han testa Windows på de mac'ene han er vant til ? Slik jeg forstår det så er jo testen av selve operativsystemene og ikke hardwaren, da er det jo en STOR fordel å teste de på samme hardware. Det er egentlig det eneste rette så lenge det ikke diskvalifiserer ene operativsystemet veldig.

Er ikke enig. Mac og OSX er i grunnen en og samme ting. Folk argumenterer ikke bare for OS eller bare for HW når de kjøper en mac. De fleste mener dette er en pakke som gir det ultimate produkt. Det er få devicer å velge i, som apple på en annen side har bra kontroll på, og som ligger høyt oppe på kvalitetskalaen. Man har altså flere potensielle fordeler ved å velger OSX og Mac.

 

Skal man teste Windows må man på andre siden se på tilsvarende, og kanskje motsatte fordeler der. Etter hvor man setter scopet for testen så klart. Man kan kjøre Windows på en rekke formfaktorer i alle størrelser og prisklasser.

 

Når man nå tester W8 burde det gjøres på de premissene som lar W8 fungere optimalt. Kanskje burde man teste på en surface, med docking og skjermer, etc. For det er her W8 kan utnyttes fullt ut. Kanskje teste Direct Access også.

jeg var inne på det for en stund siden når jeg poengterte at w8 og desktop pcer ikke er optimalt , ihvertfall ikke standard konfigurasjonen

w7 virke dog å være mer optimalt på akkurat den delen

Det vet ikke du en dritt om etter bare ha prøvd w8 på Elkjøp. Slutt å dum deg ut.

 

Her er det 2 vesentlige ting du glemmer.

jeg vet ikke om du gjør det med vilje , men det virker som du bevist velger å ignorerer

1: At mange skyr metro menyen

( enkelte påstår at ingen trenger å bruke den men det er bare tøv)

 

2: At man modifiserer brukergrissnittet slik at det enten ligner på enten windows7 eller noe annet før man tar det i bruk for alvor

 

Har tenker du bare på måten du bruker w8 på og gir f.. i hvordan andre bruker elle kommer til å bruke det.

 

Er du virkelig så dum? eller driver du bare å troller?

 

Det er jo klinkende klart at du faktisk ikke vet hva du snakker om, og dette innlegget levner det ingen tvil. Man trenger ikke bruke ModernUI, og man trenger ikke modifisere noe som helst.

 

Skjerp deg, og slutt og forsøple forumet med disse søple\trolle innleggene dine!

 

Ønsker du at jeg skal ta deg seriøst eller ikke ?

da bør du faktisk les hva jeg skriver i stedet for å gå rett i strupen først .

 

jeg har til det kjedsommelige forklart hvorfor noe bruker startmenyen i windows , og dermed også hvorfor snarveier på skriverbordet eller andre steder i windows fungerer dårlig for enkelte

Dette er heller ikke løst i windows 8 for den typen brukere

 

At enkelt febrilsk forsøker å få den typen bruker over på en "dårligere navigering" sier mer om dem en brukerne som er misfornøyde med metro og windows 8 ut fra standard oppsett

Lenke til kommentar

Det er jo klinkende klart at du faktisk ikke vet hva du snakker om, og dette innlegget levner det ingen tvil. Man trenger ikke bruke ModernUI, og man trenger ikke modifisere noe som helst.

At elgen til forveksling kan se ut som et troll er så, men her har faktisk elgen rett. Ut-av-boksen er win8 noe kundene skyr så sterkt at Microsoft relanserte win7, og nå leverer win10 som ligner mer på win7 enn hva win8 gjorde. Med andre ord er personangrepet ditt malplassert, her er det du som dummer deg ut.
Lenke til kommentar

Ut av boksen så må jo det meste tweakes etter eget ønske. Selv om du kjøper deg en TV til 30K, så må man som regel innom noen menyer for å få et bilde du synes ser bra ut.

 

Tok meg 15 minutter å få fikset så det ser ut som Windows 7 igjen.

VDVNYqY.jpg?1

Er det clasic sheld du bruker her ?

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

 

Det er jo klinkende klart at du faktisk ikke vet hva du snakker om, og dette innlegget levner det ingen tvil. Man trenger ikke bruke ModernUI, og man trenger ikke modifisere noe som helst.

At elgen til forveksling kan se ut som et troll er så, men her har faktisk elgen rett. Ut-av-boksen er win8 noe kundene skyr så sterkt at Microsoft relanserte win7, og nå leverer win10 som ligner mer på win7 enn hva win8 gjorde. Med andre ord er personangrepet ditt malplassert, her er det du som dummer deg ut.

 

Eller ikke.

 

Forøvrig ikke overasket at Linux gutta hiver seg på den tullete elgen, og hans patetiske korstog mot Windows 8.X som han ikke har prøvd skikkelig selv engang.

 

Må bare le! :rofl:

Endret av Rusher
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Det er jo klinkende klart at du faktisk ikke vet hva du snakker om, og dette innlegget levner det ingen tvil. Man trenger ikke bruke ModernUI, og man trenger ikke modifisere noe som helst.

At elgen til forveksling kan se ut som et troll er så, men her har faktisk elgen rett. Ut-av-boksen er win8 noe kundene skyr så sterkt at Microsoft relanserte win7, og nå leverer win10 som ligner mer på win7 enn hva win8 gjorde. Med andre ord er personangrepet ditt malplassert, her er det du som dummer deg ut.

 

Eller ikke.

 

Forøvrig ikke overasket at Linux gutta hiver seg på den tullete elgen, og hans patetiske korstog mot Windows 8.X som han ikke har prøvd skikkelig selv engang.

 

Må bare le! :rofl:

 

Vet du hvem du minner meg om ?

 

jo Vladmir Putin når han ikke tåler et nederlag

( hvi jeg sier det fungere best for meg , så funger det best for alle )

Lenke til kommentar

 

Ut av boksen så må jo det meste tweakes etter eget ønske. Selv om du kjøper deg en TV til 30K, så må man som regel innom noen menyer for å få et bilde du synes ser bra ut.

 

Tok meg 15 minutter å få fikset så det ser ut som Windows 7 igjen.

VDVNYqY.jpg?1

Er det clasic sheld du bruker her ?

 

Det har vår snakk om at windows 8 skulle være raskere en windows 7.

jeg har spekulert på om det var metro som gjorde utslaget ( hvis man klarer å bruk den fornuftig )

Merker du noen ytelses forbedringer fra w7 ( eventuelt vista) til w8 ?

Lenke til kommentar

Elgen, jeg har brukt Win8 siden tidlig beta, og har aldri brukt Classic Shell eller tilsvarende. Metro-startskjermen ser jeg sjeldent. Hvordan klarer jeg det? Du, som jo er ekspert på Win8 etter å ha prøvd det i 15 min på Elkjøp sier jo at dette er umulig?

jeg er blitt forkler mange ganger hvordan man unngår å bruke startmenyen.

Det er samme måte i w7 selv om noe oppfatter det annerledes

 

og det er nettop den måten mange vil unngå å bruke av flere grunner

Da ender man opp med å bruke startmenyen

ønsker du et lenger innlegg der jeg forklarer deg hvorfor ?

 

For enkle brukere er derimot hurtigvalgene på skriverbordet eller oppgavelinjen helt ok

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Hmmm...95% av diskusjonene rundt operativsystemer synes å omhandle GUI'et. Samtidig er GUI'et i et OS noe av det en benytter minst i hverdagen. Underlige greier det der.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

"Enkle brukere" ?

Snakk for deg selv... eller mente du kanskje "enkelte"?

ja, enkle brukere som ikke fyller desktoppen med snarveier

 

hvis du enda ikke fatter det så handler det rett og slet at man

1: ikke har plass til alle snarveiene / program ikonene på oppgavelinjen ( jeger ikke sikker hva de kalles for i Windows 8 )

2: man husker ikke nok av programnavnet til kunne søke det opp ( fra startmenyen )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...