Gå til innhold

Huawei Ascend Mate 7


Anbefalte innlegg

(svar til freddjohs innlegg over, som mystisk sett ble borte nettopp)

 

Nei jeg ser absolutt irritasjonen der. Jeg tar det ikke så tungt, jeg har garantert vært forbi en strek eller to på den saken der opp igjennom tidene :p .

Jeg tenker bare selv at hvis man skal ha en telefon-telefon (ringe, litt surfing, litt youtube, se kalenderen, og litt angry birds) funker det sikkert fjell med 4" osv. Litt bredere bruk syntes jeg (men det er meg, da) at større skjerm er bedre, mtp browsing, underholdning, teamviewer, office, osv.

 

Men sånn tilbake til greia... Hvis du skal ringe og sende SMS og thats it snakker du om en litt annen produktkategori enn de som vil ha litt utvidet funksjonalitet og heller ser på feks alpha, iphone5s, lumia 830 osv, som igjen blir litt annet enn de som ser på 6+, Note 4 og Mate 7.
Sånn in a real sense er det irrelevant om den er 186 gram eller 155 gram, men mer hvordan den oppleves selv.
Lumia 920 feks føltes TUNG ift størrelsen. Det gjør ikke feks Note 4, selv om de bare er <10 gram fra hverandre, ca. Kanskje hver enkelt har en liten greie hvor man ser an en telefon og har en forvetning ift vekt, og alt under er lett og alt over er tungt? Vet ikke helt. Ingen logikk tilsier at jeg skulle føle at 920 er tung mens Note 4 er lettere, med så minimal forskjell i vekt.

 

Men nå styrer vi litt off topic... Beklager detour :p .

Endret av Slai
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://help.3g.163.com/14/1022/05/A94SRT8J00964KAT.html

 

camera shootout

 

mate 7 vs iphone 6+

 

syntes mate 7 gjør det veldig godt, faktisk bedre noen steder, men litt værre i low light kanskje.

 

 

---

 

Forresten, er det noen som har den hvite utgaven av mate 7? lurer på hva som er finest. Sorte er kanskje mer sexy men viser kanskje mer glare. De er jo lik på baksiden så vidt jeg har forstått.

 

Kan enten vente 2 uker på den sorte, eller få den hvite i morra, til 3495 kr, med resterende 3000 kr jeg har spart ved å ikke kjøpe Note 4 så kan jeg jo kjøpe et tablet. Vurderer det sterkt nå altså.

Endret av henrikrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

(svar til freddjohs innlegg over, som mystisk sett ble borte nettopp)

 

Nei jeg ser absolutt irritasjonen der. Jeg tar det ikke så tungt, jeg har garantert vært forbi en strek eller to på den saken der opp igjennom tidene :p .

Jeg tenker bare selv at hvis man skal ha en telefon-telefon (ringe, litt surfing, litt youtube, se kalenderen, og litt angry birds) funker det sikkert fjell med 4" osv. Litt bredere bruk syntes jeg (men det er meg, da) at større skjerm er bedre, mtp browsing, underholdning, teamviewer, office, osv.

 

Men sånn tilbake til greia... Hvis du skal ringe og sende SMS og thats it snakker du om en litt annen produktkategori enn de som vil ha litt utvidet funksjonalitet og heller ser på feks alpha, iphone5s, lumia 830 osv, som igjen blir litt annet enn de som ser på 6+, Note 4 og Mate 7.

Sånn in a real sense er det irrelevant om den er 186 gram eller 155 gram, men mer hvordan den oppleves selv.

Lumia 920 feks føltes TUNG ift størrelsen. Det gjør ikke feks Note 4, selv om de bare er <10 gram fra hverandre, ca. Kanskje hver enkelt har en liten greie hvor man ser an en telefon og har en forvetning ift vekt, og alt under er lett og alt over er tungt? Vet ikke helt. Ingen logikk tilsier at jeg skulle føle at 920 er tung mens Note 4 er lettere, med så minimal forskjell i vekt.

 

Men nå styrer vi litt off topic... Beklager detour :p .

Ja, jeg slettet det pga at jeg dro tråden litt off track.

 

Ser for øvrig ut som en knakende flott telefon det der, men jeg er fortsatt litt usikker på kvaliteten på Huawei. Hadde en billig Huawei for noen år siden og den var det mye rart med. Men en billigmobil fra 2 år tilbake og en toppmodell nå er det nok stor forskjell på.

 

Åssen er lyden i hodetelefonutgangen på den? Jeg sliter med å finne en mobil med ordentlig god lyd. Hadde en HTC One m7 og savner den litt. Har ikke klart å finne noe i nærheten av den.

Lenke til kommentar

 

Jeg preferer en telefon med godt batteri, god skjerm, premium finish samt tynn og lett. Valget mitt falt for Mate 7 og jeg har ikke angret. Note 4 har jeg testet, så den kan jeg direkte sammenligne med. Nexus 6 er dog ikke ute enda....

 

185 g er ikke akkurat lett?

Dette var mine preferanser.

Sier ikke at Mate infridde alle.

 

Nå er ikke 185 gram noe verre en andre phablets

Lenke til kommentar

http://help.3g.163.com/14/1022/05/A94SRT8J00964KAT.html

 

camera shootout

 

mate 7 vs iphone 6+

 

syntes mate 7 gjør det veldig godt, faktisk bedre noen steder, men litt værre i low light kanskje.

 

 

---

 

Forresten, er det noen som har den hvite utgaven av mate 7? lurer på hva som er finest. Sorte er kanskje mer sexy men viser kanskje mer glare. De er jo lik på baksiden så vidt jeg har forstått.

 

Kan enten vente 2 uker på den sorte, eller få den hvite i morra, til 3495 kr, med resterende 3000 kr jeg har spart ved å ikke kjøpe Note 4 så kan jeg jo kjøpe et tablet. Vurderer det sterkt nå altså.

Valgte hvit.

Da vises den tynne rammen rundt bedre og etter min smak ser den mye bedre ut

Lenke til kommentar

 

http://help.3g.163.com/14/1022/05/A94SRT8J00964KAT.html

 

camera shootout

 

mate 7 vs iphone 6+

 

syntes mate 7 gjør det veldig godt, faktisk bedre noen steder, men litt værre i low light kanskje.

 

 

---

 

Forresten, er det noen som har den hvite utgaven av mate 7? lurer på hva som er finest. Sorte er kanskje mer sexy men viser kanskje mer glare. De er jo lik på baksiden så vidt jeg har forstått.

 

Kan enten vente 2 uker på den sorte, eller få den hvite i morra, til 3495 kr, med resterende 3000 kr jeg har spart ved å ikke kjøpe Note 4 så kan jeg jo kjøpe et tablet. Vurderer det sterkt nå altså.

Valgte hvit.

Da vises den tynne rammen rundt bedre og etter min smak ser den mye bedre ut

 

Du hadde vel tilfeldigvis ikke hatt mulig å tatt bilde av den med skjermen av og på. Rart spørsmål kanskje, men er ikke så mange bra bilder av den hvite ute på nett

Lenke til kommentar

Har hatt telefonen par dager, men sliter med følgende feil/problemer:

 

- Spotify widget på lockscreen fungerer ikke. Må derfor åpne telefonen hver gang jeg skifte sang....

 

- En del app'er (deriblant E-post/Active Sync) synkroniserer ikke før app'en blir åpnet en gang. Problemet er vel at push varsler ikke vises i notification area

 

Er det noen som har samme feil eller vet om en løsning?

Lenke til kommentar

Har hatt telefonen par dager, men sliter med følgende feil/problemer:

 

- Spotify widget på lockscreen fungerer ikke. Må derfor åpne telefonen hver gang jeg skifte sang....

 

Spotify Widget? er det noe du manuelt har lakt inn?

Skal ikke trenge noe widget på Android når man bruker spotify. Skal automatisk komme knapper øverst på lockscreen for å styre musikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...