Gå til innhold

Huawei Ascend Mate 7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spent på hva folk sier etter de har fått testet den litt mer.

 

Ser jo mate 7 har gjort det veldig godt i tester, og den koster jo tross alt 2000-2500 kr mindre enn note 4. Samtidig som at den er 6 tommer

 

Skulle ønske man fikk hyppigere oppdateringer dog, men men

 

Er jo ikke godt å vite hvordan det blir med oppdateringer da!

Lenke til kommentar

 

Spent på hva folk sier etter de har fått testet den litt mer.

 

Ser jo mate 7 har gjort det veldig godt i tester, og den koster jo tross alt 2000-2500 kr mindre enn note 4. Samtidig som at den er 6 tommer

 

Skulle ønske man fikk hyppigere oppdateringer dog, men men

 

Er jo ikke godt å vite hvordan det blir med oppdateringer da!

 

 

Det er sant, går bare etter hvordan det har vært før med Huawei

 

Dette kan jo endre seg selvføgelig

Lenke til kommentar

 

 

Spent på hva folk sier etter de har fått testet den litt mer.

 

Ser jo mate 7 har gjort det veldig godt i tester, og den koster jo tross alt 2000-2500 kr mindre enn note 4. Samtidig som at den er 6 tommer

 

Skulle ønske man fikk hyppigere oppdateringer dog, men men

 

Er jo ikke godt å vite hvordan det blir med oppdateringer da!

 

 

Det er sant, går bare etter hvordan det har vært før med Huawei

 

Dette kan jo endre seg selvføgelig

 

 

Husker min Huawei U8800 sluttet å få oppdateringer ganske tidlig, men Custom ROM miljøet var upåklagelig.

Tipper de utvikler ROM til den på XDA enda.

 

Burde følge meg på xda å se hva de finner ut.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

 

 

 

Spent på hva folk sier etter de har fått testet den litt mer.

 

Ser jo mate 7 har gjort det veldig godt i tester, og den koster jo tross alt 2000-2500 kr mindre enn note 4. Samtidig som at den er 6 tommer

 

Skulle ønske man fikk hyppigere oppdateringer dog, men men

 

Er jo ikke godt å vite hvordan det blir med oppdateringer da!

 

 

Det er sant, går bare etter hvordan det har vært før med Huawei

 

Dette kan jo endre seg selvføgelig

 

 

Husker min Huawei U8800 sluttet å få oppdateringer ganske tidlig, men Custom ROM miljøet var upåklagelig.

Tipper de utvikler ROM til den på XDA.

 

Burde følge meg på xda å se hva de finner ut.

 

Sant, bare syntes ikke interessen var kjempehøy på xda foreløpig, men det kan jo være litt med at telefonen fortsatt er ny.

 

For bare følge med :)

Lenke til kommentar

Jeg er meget fornøyd med min!!

 

Helt ærlig så vet jeg ikke hvor viktig disse oppdateringene fra Google er. Dersom de tilfører funksjonalitet så er jeg enig at det er litt kjipt. Det er som regel designendringer eller endringer i systemet som bedrer batteri etc.

 

Nå finnes det så mange gode launchere så jeg vil nok ikke savne Lollipop med det første. For 3490,- som jeg gav uten abo så kan jeg leve med kitKat. Nå har Huawei sagt at nyere telefoner (Mate 7 og P7 ) mest sannsynlig vil støtte dette fremover men jeg tenker worst case.

 

Kvalitetsfølelsen er superbra. Batteriet varer i over to dager, skjermen er kjempebra og finerscanneren er best i klassen!

 

Ett kjempekjøp om du liker store telefoner :-)

 

Nexus 6 er også er godt alternativ til denne og Note serien fra Samsung, men de er MYE dyrere, dårligere batteri, ikke metall, Nexus har ikke minnekort og de er tykkere og større grunnet screen ratio som på Huaweien er 83%

Lenke til kommentar

Og i note sitt tilfelle har du en rekke funksjoner du ikke har på mate. Og bedre skjerm. Aner ikke med lyd og connectivity, men er sikkert forskjeller ene eller andre veien der og.

 

Ellers har gsmarena sine batteritester gitt note 4 høyere endurance rating enn mate 7 (87h mot 81h).

Lenke til kommentar

TV 2 hjelper deg, beviste at Mate 7 hadde best batteri av alle mobilene, inkludert Note 4 :ohmy: .

 

http://www.tek.no/artikler/sa-lenge-varer-batteriet/165044

 

Nå har Note 4 bedre skjerm ja, spesielt på oppløsning, noe som kan være grunnen.

Jeg har LG G3 med samme oppløsning og jeg ser ikke forskjell på min Mate 7 og G3, så her kan jeg garantere at FULL HD på seks tommer ikke vil skuffe deg.

 

Ønsker du en penn så er det kun Note 4 man kan gå for.

 

Ønsker du stock android og kjappe oppdateringer så velger du Nexus 6

 

Jeg preferer en telefon med godt batteri, god skjerm, premium finish samt tynn og lett. Valget mitt falt for Mate 7 og jeg har ikke angret. Note 4 har jeg testet, så den kan jeg direkte sammenligne med. Nexus 6 er dog ikke ute enda....

Endret av Mobilguiden666
Lenke til kommentar

De kan godt bevise det, jeg sier bare at gsmarena beviste noe annet. Jeg har ikke sjekket alle som har testet, men folk bruker forskjellige måter å teste på. Noen tar banale tester med kun taletid, standby og video, noen kjører div scripts, andre tar real world greier som makes no sense, osv.

Skjermen til note 4 går litt forbi oppløsning. Fargegjengivelse, hvitbalanse, innsynsvinkel, lysstyrke, lesbarhet i sol, osv. Alt mye viktigere enn qhd vs HD vil jeg si selv.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Og i note sitt tilfelle har du en rekke funksjoner du ikke har på mate. Og bedre skjerm. Aner ikke med lyd og connectivity, men er sikkert forskjeller ene eller andre veien der og.

 

Ellers har gsmarena sine batteritester gitt note 4 høyere endurance rating enn mate 7 (87h mot 81h).

Mate 7 har dog mye bedre fingeravtrykksensor, og penere design syntes jeg.

 

Samtidig koster den mellom 3500-4500, som er

 

2-3000 kr billigere enn note 4. Det er ganske viktig å få med seg og

Lenke til kommentar

TV 2 hjelper deg, beviste at Mate 7 hadde best batteri av alle mobilene, inkludert Note 4 :ohmy: .

 

http://www.tek.no/artikler/sa-lenge-varer-batteriet/165044

 

Nå har Note 4 bedre skjerm ja, spesielt på oppløsning, noe som kan være grunnen.

Jeg har LG G3 med samme oppløsning og jeg ser ikke forskjell på min Mate 7 og G3, så her kan jeg garantere at FULL HD på seks tommer ikke vil skuffe deg.

 

Ønsker du en penn så er det kun Note 4 man kan gå for.

 

Ønsker du stock android og kjappe oppdateringer så velger du Nexus 6

 

Jeg preferer en telefon med godt batteri, god skjerm, premium finish samt tynn og lett. Valget mitt falt for Mate 7 og jeg har ikke angret. Note 4 har jeg testet, så den kan jeg direkte sammenligne med. Nexus 6 er dog ikke ute enda....

Takk for den flotte anmeldsen.

Jeg hadde egentlig bestilt note 4. Men den har ennå ikke blitt sendt. Kjenner en på elkjøp, som er avedelingssjef, og han sa jeg kunne få mate 7 til 3495 kr, og det er vilt billig.

 

alle disse valga altså

Lenke til kommentar

 

Og i note sitt tilfelle har du en rekke funksjoner du ikke har på mate. Og bedre skjerm. Aner ikke med lyd og connectivity, men er sikkert forskjeller ene eller andre veien der og.

 

Ellers har gsmarena sine batteritester gitt note 4 høyere endurance rating enn mate 7 (87h mot 81h).

Mate 7 har dog mye bedre fingeravtrykksensor, og penere design syntes jeg.

 

Samtidig koster den mellom 3500-4500, som er

 

2-3000 kr billigere enn note 4. Det er ganske viktig å få med seg og

 

 

Jo såklart, designmessig blir det jo en smakssak (veldig kul tlf, om den bare hadde hatt utskiftbart bakdeksel, men liker selv Note 4 sitt design hakket bedre), og fingeravtrykkavleseren virker AWESOME på huaweien.

 

Jeg bare mener det er litt mer til regnestykket enn "Nexus 6 er også er godt alternativ til denne og Note serien fra Samsung, men de er MYE dyrere, dårligere batteri, ikke metall".

Endret av Slai
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

 

 

Jeg preferer en telefon med godt batteri, god skjerm, premium finish samt tynn og lett. Valget mitt falt for Mate 7 og jeg har ikke angret. Note 4 har jeg testet, så den kan jeg direkte sammenligne med. Nexus 6 er dog ikke ute enda....

185 g er ikke akkurat lett?

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg preferer en telefon med godt batteri, god skjerm, premium finish samt tynn og lett. Valget mitt falt for Mate 7 og jeg har ikke angret. Note 4 har jeg testet, så den kan jeg direkte sammenligne med. Nexus 6 er dog ikke ute enda....

185 g er ikke akkurat lett?

 

Nja, når hele greia er metall og den er såpass stor, så er det jo ganske ok.

 

iPhone 6+ veier jo 175g hvis jeg ikke husker feil. Men der er jo igjen mindre. Hadde det vært brukt plastikk så hadde den jo vært lettere. Dog syntes jeg det er greit at telefoner ikke blir for lette, da føltes de "hul"

Lenke til kommentar

Jeg digger kantene rundt skjermen på Mate7, skulle ønske de gjorde samme vending med Note 4 og puttet 5.9" der i stedet for 5.7".

 

Freddjoh: må tenke litt annerledes. Alpha er jo kjempetung ift et gram kokain feks. Men de blir ganske forskjellige produkter.

 

edit: litt ekstremt eksempel, greit nok, men du skjønner vel tegninga :p .

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...