Gå til innhold

Noen nye deler


Anbefalte innlegg

Hei alle kjære HW/Diskusjon.no brukere.

 

Jeg har kjøpt meg en nytt kabinett av typen Fractal Design Define XL R2 og må jo derfor handle inn noen nye deler. (En selvfølge!)

 

Det er hovedsakelig hovedkortet (Le pun) og CPU som skal kjøpes inn. Tror jeg skal ha resten av delene som trengs.

 

Til hovedkort har jeg sett for meg MSI Z79 Gaming 5

For det meste basert på Hardware.info sin anbefaling og M.2 SSD. Veldig åpen for forslag til alternativer. Det kan være at jeg skal overclocke litt bare for syns skyld men blir ikke store greier. Trenger ikke WIFI da jeg har trukket opp kabler gjennom alle vegger i leiligheten så har nettverk via kabel i alle rom.

 

Valget av CPU er litt vanskeligere. Her står det mellom 4690K og 4790K

Jeg heller veldig mye mot 4690K da den er både billigere og forskjellen er visstnok ikke merkbar når man spiller. Den skal jo også være veldig grei å overclocke. Maskinen er hovedsakelig til spilling samt noe kompilering av kode (Men den kompileringen går allerede "greit" på min eksisterende 3570K) Så ved mindre det er noen veldig gode grunner jeg ikke er klar over så blir det nok 4690K

 

Kjøler blir nok Noctua NH D15 da jeg har hatt D14 i sånn 2 år og er kjempefornøyd med den. (Alltid åpen for forslag)

 

Eller så har jeg disse delene fra før som skal brukes til maskinen:

 

PSU: Corsair AX850

RAM: Crucial DDR3 Ballistix Sport VLP 32GB

GPU: ASUS GeForce 780 3GB

Har også 5x Corsair AF140 Quiet edition. 140mm

Planen min er å anskaffe meg et 780 kort til senere også kjøre SLI. Såvidt jeg forstår så trenger jeg ikke nødvendigvis skaffe meg et til Asus 780 men så lenge det er 780 så vil de klokke seg ned for å kjøre likt. Men er kanskje best med helt identiske kort?

 

Lurer også på hva jeg må skaffe av kabler for å kunne koble 7 vifter til hovedkortet jeg velger.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jevnt over ingenting å tjene på bytte fra IB til Haswell dersom spill er alt du virkelig bruker det til. Eneste grunnen til å oppgradere i mine øyne må være dersom du vil overklokke og ikke har en K prosessor, Z77 HK fra før eller en ufattelig dårlig overklokker i din nåværende prosessor.

 

Hei :) Mitt nåværende HK+CPU og kabinett skal bli gjort om til en media PC som skal stå tilkoblet en projektor. Derfor skal jeg anskaffe nytt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...