Gå til innhold

[Løst] App anbefalinger på Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm det første jeg gjorde var å legge inn Nova Launcher. Hvis det virker litt vel mye, kan Action Launcher være en god start kanskje?

 

Ellers er standarder jeg pleier ha ting som feks:

 

Kindle

Chrome Beta

Chrome to Phone (hvis du bruker Chrome på pcn, må ha extention der)

Chromecast hvis du har chromecast

Dropbox

Facebook og Facebook Messenger

Swiftkey (fantastisk tastatur)

Cal (kalender)

IMDb

Netflix

Plex

Teamviewer

Wikipedia

 

Sånn til å starte med.

Lenke til kommentar

CamScanner - lar deg ta bilde av dokumenter slik at det ser ut som det er skannet inn av en scanner. Automatisk cropping.

Evernote - Her kan du notere alt og ingenting, hendig og lett og bruke.

 

Tasks Free - Lag huskelapper med påminnelser, eller bare en liste over ting du må gjøre/huske. Syncer med google, så du kan uten problemer bytte telefon og deretter bruke den med ny telefon uten å miste alt du har skrevet ned.

 

Navigon eller Google Maps - GPS og kart

 

Spotify - Spotify på telefonen din

Spotimote - Fjernkontroll for Spotify på PC

 

180.no - Automagisk nummeroppslag på telefonen din fra ukjente nummer (Slår ikke opp anonyme nummer)

 

Teamviewer - Lar deg styre PCer fra telefonen (Krever at du har installert Teamviewer på valgt PC også!)

 

Mightytext - Lar deg sende/motta SMS i browser på PC

 

WordLens - En VELDIG hendig oversetter. Oversetter ikke til norsk, men overstter russisk, spansk, italiensk mm, ved å kun peke kameraet mot det du ønsker å få oversatt. Det kommer opp i realtime. Det er en ganske tidlig versjon, så noen bugs må man regne med

 

EasyPark - Dersom du er bileier slipper du å spare opp en haug med småmynter (Elle bruke kort) når du skal parkere bilen din et sted hvor du må betale. Tast inn "areacode" eller "Takstsone" (Dette står på et rosa skilt på betalingsautomaten, 4 siffer) og registreringsnummer på bilen. Drei på hjulet i appen og bestem hvor lenge du vil stå der. Du må registrere bankkort og du vil få en varsling når parkeringen snart utløper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Filmweb - sjekk hva som går på kino

Simple stop watch - stoppeklokke og timer. Ikkeno bullshit, rask, basic, alt du trenger.

Duolingo - lær deg nye språk på en "morsom" måte

eBay - grei app om du skal kjøpe noe på bussen

Nettbuss.no - Genial app som du kan bestille og sjekke buss fra. Kan huske betalingsalternativer. Kjøp og vis ref-nummer til bussjoføren (husk å velg Bus4You, luksusbuss til lavere pris).

 

VLC - det jeg bruker som avspiller. Den er litt bob-bob, men den er i beta.

Adobe reader - raskeste PDF-leseren jeg har prøvd, greit å ha

Redphone - ring over wifi/mobilt bredbånd på en sikker måte.

TextSecure - send sms, krypter innhold etc.

Spotify - En drittapp fullt av mangler og irriterende greier. Den prøver å laste ned sanger hvert 5 minutt selv om det er fullt, ingen måte å kontrollere nedlastning.

uTorrent - kjekt å ha

Chrome/FireFox - Førstnevnte er litt raskere og bedre å bruke

ColorNote - ta notater, lag lister, gjør backup etc.

Skyscanner - reis av sted!

Nettbank app til din bank - veldig nyttig

App til TV, receiver etc.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Shush! - Når du skrur ned ringelyden til lydløst spør mobilen deg når den skal skru på lyden igjen.

 

Posten Sporing - Holder kontroll på hvor pakkene dine er og kan varsle om nye pakker til deg fra nettbutikker.

 

Google Disk, Dropbox osv - Ekstern lagring i skyen.

 

Finn - To apper for å legge ut annonser eller finne gode kjøp.

 

Norgeskart - Beste turkart, kan lagre nedlastede kart fra Kartverket i 2 uker.

 

MarineTraffic - Viser båtene og ferjene på fjorden med navn og posisjon (AIS).

 

Nordlysvarsel - Gir beskjed når det kan være mulig å se nordlys.

 

Prisjakt - Sjekk priser i nettbutikker.

 

Share Where - Send melding hvor du er når du reiser.

 

Torque - Sammen med en blåtann-sender i OBD-porten på bilen har man full kontroll på motoren.

 

YR - Værmelding.

 

Wifi Analyzer - Sjekk dekningen på ditt og naboens trådløse nettverk.

Lenke til kommentar

NSB - sjekk rutetider for toget, og kjøp togbilletter med mobilen. Ved billettkontroll viser du bare appen/mobilbilletten til konduktøren. NSB-appen selger også billetter til Ruters nett i Oslo og Akershus (buss, trikk, t-bane).

 

RuterReise - ruteopplysning for Ruters nett i Oslo og Akershus.

 

Tasker - lar deg sette opp regler slik at mobilen gjør ting automatisk. Min går f.eks. automatisk på lydløs til gitte tidspunkter, skrur av skjermlåsen når jeg er hjemme, og den lager en liten lyd når den er ferdig ladet. Bare fantasien setter grenser for hva du kan sette opp her. Det kan være litt tuklete å komme i gang, men du finner mange guider på nettet hvis du søker litt.

 

Tripadvisor - her kan du sjekke hva andre mennesker syns om hoteller og restauranter, og for å hjelpe andre kan du legge igjen din egen omtale av steder du har vært.

Lenke til kommentar

Her var det veldig mye bra. :D

Her er mitt bidrag :)

 

Zegde: Her finner du bakgrunner, animasjoner, spill, og ringetoner gratis. De har så å si alt. Veldig mye bra her.

 

Netflix: Trenger egentlig ikke si så mye om denne. Har du Netflix så kan du se på tv-serier og filmer hvor og når du vil.

 

Pocket Casts: Her kan du laste ned podcaster fra hele verden. Utrolig fin app! Storkoster meg med "20 spørsmål" når jeg for eksempel sitter på toget. Er det radioprogrammer du har gått glipp av, så finner du de som regel her.

 

Ultimate Guitar Tabs & Chords : Appen for deg som spiller gitar. Du kan også bruke nettsiden, men jeg synes det er greit å kunne lagre sanger, og legge de til favoritter.

 

Snapseed: Bilderedigeringprogram med mange funksjoner. Enkel i bruk

 

Drippler: Drippler er en fantastisk app. Alle burde ha den. Her finner man anmeldelser om apper, samt tips til apper til din mogil. Den gir også nyheter om ting du kan gjøre med din mobil. Har du en samsung galaxy s4 for eksempel, vil drippler gi ut informasjon til deg om samsung galaxy s4. Den kan for eksmepel fortelle at en ny system oppdatering er på vei.Innholdet blir tilpasset mobilmodellen din..

Trenger du en musikk app, er det bare å søke etter det. Du vil da få opp anmeldelser av forskjellige musikk apper, og du vil få artikler. Den anbefaler også nye apper som er verdt å sjekke ut.

 

Buzzfeed: Her kan du ta quizzer, lese artikler, osv. Mye bra her.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...