Gå til innhold

Hvorfor er folk kledd som de skulle vært ute på et kjøpesenter?


crazylazyboy

Anbefalte innlegg

Jeg tilbrakte fredagkvelden på et stort kjøpesenter som hadde åpent til 24 for anledningen. Jeg er varm av meg så jeg hadde gått hele dagen i shorts, ser jo at den er litt unormal. Men inne på senteret var luften så tykk og unormalt varm at det var helt ubehagelig i selv shorts og tshorte, jeg svettet. Alikevell går de aller fleste med tykke boblejakker og gjerne skjerf og lue inne.

Hva skjer med verden?

 

Er det ikke forskjell på inne og ute? Man kan da legge klærne i bilen før man går inn å tåle de 30sekundene med frisk høstluft

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tilbrakte fredagkvelden på et stort kjøpesenter som hadde åpent til 24 for anledningen. Jeg er varm av meg så jeg hadde gått hele dagen i shorts, ser jo at den er litt unormal. Men inne på senteret var luften så tykk og unormalt varm at det var helt ubehagelig i selv shorts og tshorte, jeg svettet. Alikevell går de aller fleste med tykke boblejakker og gjerne skjerf og lue inne.

Hva skjer med verden?

 

Er det ikke forskjell på inne og ute? Man kan da legge klærne i bilen før man går inn å tåle de 30sekundene med frisk høstluft

 

Man bruker tykker jakker for å isolere den kalde vinterluften inne. Tar lengre tid før gloheten fra butikken når inn til deg. :p

 

Nei, ærlig talt så vet jeg ikke. Ofte tenker man jo at man skal en kjapp tur, og se ender man opp med å koke i hjel om man ikke er ferdig etter 20 min. Men å droppe jakka etc.. i bilen, det er det nok mange som ønsker at de tenkte på før de gikk inn.

 

Dog, noen har jo voldsom forbrenning, som gjør at de kan finne på å gå med shorts. De fleste vegrer seg nok for å gå med shorts, selv inn til bilen. Ja, og så er det ikke akkurat særlig sosialt akseptert når vinteren/høsten.

Endret av Andrull
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Synes også det er rart at så mange orker å gå med full vinterkolleksjon på seg innendørs. Det verste er busser om vinteren. Om det er -10 ute så er det gjerne +30 eller noe sånt på en fullstappet buss. Er helt grusomt og det er så trangt at man får egentlig ikke tatt av seg jakka heller.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er helt nydelig å gå med parkas fra gradestokken begynner på den blå siden, og helt frem til den bikker over igjen en gang på vårparten. Er man tidenes frysepinne er det ålreit å holde varmen, fremfor å fryse og hutre halve året.

Da ender man jo opp som en pysete frysepinne for resten av livet, om man ikke presser seg litt. ;)

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er helt nydelig å gå med parkas fra gradestokken begynner på den blå siden, og helt frem til den bikker over igjen en gang på vårparten. Er man tidenes frysepinne er det ålreit å holde varmen, fremfor å fryse og hutre halve året.

Da ender man jo opp som en pysete frysepinne for resten av livet, om man ikke presser seg litt. ;)

 

Etter å ha drevet med en utendørs vinteridrett og fryst ræva av meg i over 10 år føler jeg at det ikke vil hjelpe noe fra eller til. Pakker meg heller inn og har det komfortabelt enn å prøve å "venne" meg til å fryse, for det har jeg prøvd, og det går ikke :p

Lenke til kommentar

Merker jeg går mer lettkledd en andre. Akkurat som når drar til jobb. Er bare få sekunder i høstværet. Ser ikke noe grunn til å ha på meg jakka. Kan fint gå med t-shorte helt til tempen bukker under 15 grader. Har dog alltid en varm jakke i bagasjerommet just in case. Legger som regel igjen jakka i bilen før jeg går inn på et kjøpesenter. Tar lang tid før jeg blir kald, og det er ikke mye som er verre enn gå rundt varm og svett på senteret. Er riktignok en ekte viking, og er stort sett varm. Skal litt til før jeg begynner å fryse, men tror ikke jeg ville ha gått med shorts på et senter midt på høsten :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...