Gå til innhold

Tidenes beste regissør


Ni kon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slik jeg ser det er det svært mange fantastisk dyktige regissører, men èn skiller seg ut. Mesteren selv, Stanley Kubrick. Han er i mine øyne den største av alle.

 

Han laget ikke så mange filmer før han døde, men de som bærer hans navn er til gjengjeld såpass bra at de rettferdiggjør den lange tiden han brukte på hver av dem. 2001: A Space Odyssey rettferdiggjør nesten "tidenes"-stempelet alene.

Lenke til kommentar

Coen brødrene har GODE filmer på reportoaret sitt, men den siste (intolerable cruelty) tar jeg ikke med. O Brother Where Art Thou er en film med ett gjennomført design. Se den en gang til, eller for første gang for noen, og tenk på den konstante stemningen og følelsen filmen har..(Fargetonene for eksempel..)

 

Kubrick er vel en automatisk vinner med en gang.. Er nesten ikke vits i å si hvorfor en gang :) Se filmene :yes:

 

Tarantino er stor også btw..

 

 

edit:

 

John Woo er genial da..

Da snakker jeg filmene han lagde FØR han kom til Hollywood og lagde mission impossible osv.. Tips til film å leie neste gang dere skal se film: Hardboiled!

Lenke til kommentar
John Woo er genial da..

Da snakker jeg filmene han lagde FØR han kom til Hollywood og lagde mission impossible osv.. Tips til film å leie neste gang dere skal se film: Hardboiled!

Helt enig. Hardboiled er en skikkelig bra film med Chow Yun-Fat i hovedrollen.

Chow Yun-Fat og John Woo har laget mange filmer sammen.

 

Men jeg syns ikke du skal skal fnyse av Face/Off. John Woo's beste Hollywood film.

The Replacement Killers er også meget bra. Også en film hvor John Woo har hatt en finger med i spillet og Chow Yun-Fat spiller. Anbefales!

Lenke til kommentar

Ok. Jeg mener ikke dette alvorlig, men han ER tross alt en god regissør: Mel Brooks! (Alle har vel ledd seg ihjel av "Helter i strømpebukser" ("Men In Tights")!)

 

For å være alvorlig: Stanley Kubrick ruver i terrenget som ingen annen. Steven Spielberg har blockbusterne. Quentin Tarantino burde få ut noen filmer til før han kan regnes inn i den gjengen der. (Sa noen "hype"?) :roll:

 

(Og Peter Jackson kunne gjort det så uendelig mye bedre med "Ringenes Herre"-trilogien.)

Lenke til kommentar
Coen brødrene har GODE filmer på reportoaret sitt, men den siste (intolerable cruelty) tar jeg ikke med. O Brother Where Art Thou er en film med ett gjennomført design. Se den en gang til, eller for første gang for noen, og tenk på den konstante stemningen og følelsen filmen har..(Fargetonene for eksempel..)

"O Brother Where Art Thou" er faktisk en av mine topp filmer gjennom tidene. En film som kan varmt anbefales.

 

 

Over til topic:

 

Spielberg, Kubrick og Francis Ford Coppola (Gudfaren) kommer vel høgt opp på de flestes lister. Når det gjelder nåtidens regisører så scorer Wachowski børdrene høyt for Matrix (lat oss håpe at del tre blir helt fantastisk :-) )

 

 

mvh

dacourt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...