Gå til innhold

Tidenes beste regissør


Ni kon

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Skal man være tidenes beste regissør så bør man ha laget et par filmer, noe henholdsvis Peter Jackson, Chan-Wook Park og Quentin Tarantino ikke har gjort.

 

Min topp 5:

  • Ridley Scott - Blade Runner, Gladiator, Black Hawk Down m.fl
  • Takashi Miike - Ichi the Killer, Audition, Visitor Q m.fl
  • David Lynch - Eraserhead, Lost Highway, Mulholland Drive m.fl
  • Martin Scorcese - Goodfellas, Taxi Driver, Raging Bull m.fl
  • David Cronenberg - The Fly, Videodrome, Naked Lunch m.fl

Lenke til kommentar
Skal man være tidenes beste regissør så bør man ha laget et par filmer, noe henholdsvis Peter Jackson, Chan-Wook Park og Quentin Tarantino ikke har gjort.

Ikke helt enig på Jackson og Tarantino ;)

Tarantino:

- Reservoir Dogs

- Pulp Fiction

- Kill Bill I

- Kill Bill II

- Sin City (delvis)

 

Peter Jackson:

- Heavenly Creatures

- Lord of the Rings

- King Kong

 

 

Personlig er Kubrick en soleklar favoritt :D

- The Shining

- Full Metal Jacket

- 2001: A Space Odyssey

- Dr. Strangelove

 

EDIT: Og selvfølgelig "A Clockwork Orange" :D

Endret av L@sse
Lenke til kommentar
Skal man være tidenes beste regissør så bør man ha laget et par filmer, noe henholdsvis Peter Jackson, Chan-Wook Park og Quentin Tarantino ikke har gjort.

 

Min topp 5:

[*]Ridley Scott - Blade Runner, Gladiator, Black Hawk Down m.fl

Arg, som du liker å irritere folk. Om jeg forstår det riktig nevner du faktisk Black Hawk Down som en av Scotts 3 beste filmer?

 

Og hvorfor må man ha laget et par filmer for å være tidenes regissør? Kvantitet eller kvalitet? :ermm:

Lenke til kommentar
LarsP: Lynch har laget nok filmer, men det har ikke Peter Jackson?  :hmm:

5572337[/snapback]

Peter Jackson har laget 8 filmer, Lynch har laget 11 filmer, 4 TV-serier + en rekke kortfilmer. Dessuten strekker Lynch's karriere over nesten 40 år.

 

Ikke helt enig på Jackson og Tarantino ;)

5572338[/snapback]

Neivel, da er vi uenige da. Jeg mener bare at man må hevde seg over en god periode før man kan bli kalt TIDENES beste regissør. Man bør også ha laget en god del film.

 

Skal man være tidenes beste regissør så bør man ha laget et par filmer, noe henholdsvis Peter Jackson, Chan-Wook Park og Quentin Tarantino ikke har gjort.

 

Min topp 5:

[*]Ridley Scott - Blade Runner, Gladiator, Black Hawk Down m.fl

Arg, som du liker å irritere folk. Om jeg forstår det riktig nevner du faktisk Black Hawk Down som en av Scotts 3 beste filmer?

 

Og hvorfor må man ha laget et par filmer for å være tidenes regissør? Kvantitet eller kvalitet? :ermm:

5573137[/snapback]

Fordi at man da beviser at det ikke bare var "flaks". En som lager 20 gode filmer viser at han faktisk er så himla bra som folk trodde da han slapp den første filmen.

 

Jeg sa aldri at Black Hawk Down var en av Scotts 3 beste filmer. Jeg bare nevnte den.

Den er forresten forbanna bra. Kanskje den mest brutale, intense krigsfilmen som noensinne er laget. :)

Lenke til kommentar

Arg, som du liker å irritere folk. Om jeg forstår det riktig nevner du faktisk Black Hawk Down som en av Scotts 3 beste filmer?

 

Og hvorfor må man ha laget et par filmer for å være tidenes regissør? Kvantitet eller kvalitet? :ermm:

5573137[/snapback]

Fordi at man da beviser at det ikke bare var "flaks". En som lager 20 gode filmer viser at han faktisk er så himla bra som folk trodde da han slapp den første filmen.

 

Jeg sa aldri at Black Hawk Down var en av Scotts 3 beste filmer. Jeg bare nevnte den.

Den er forresten forbanna bra. Kanskje den mest brutale, intense krigsfilmen som noensinne er laget. :)

5573265[/snapback]

La oss ta Tarantino siden det er snakk om han. Fyren har ikke laget veldig mange filmer, men de han har laget har vært over gjennomsnittet, mener jeg. Noen av filmene hans, enda høyere enn det igjen. Dette beviser vel at det ikke bare er "flaks"?

Lenke til kommentar
La oss ta Tarantino siden det er snakk om han. Fyren har ikke laget veldig mange filmer, men de han har laget har vært over gjennomsnittet, mener jeg. Noen av filmene hans, enda høyere enn det igjen. Dette beviser vel at det ikke bare er "flaks"?

5573552[/snapback]

Kvalifiserer "over gjennomsnittet" til å være tidenes beste regissør?
Lenke til kommentar
La oss ta Tarantino siden det er snakk om han. Fyren har ikke laget veldig mange filmer, men de han har laget har vært over gjennomsnittet, mener jeg. Noen av filmene hans, enda høyere enn det igjen. Dette beviser vel at det ikke bare er "flaks"?

5573552[/snapback]

Kvalifiserer "over gjennomsnittet" til å være tidenes beste regissør?

5573619[/snapback]

Hadde jeg sagt veldig gode, ville jeg bare blitt motsagt av nettopp deg. Jeg har de fleste filmene av Tarantino på min Topp 20 liste, som sikkert tilsvarer 70-80% av filmene han har laget. Hvorfor bruke tid på å lage mange filmer, der mange er dårlige, istedenfor et mindre tall med bare gode filmer?

 

At en regissør ikke kan bli kåret til tidenes beste regissør fordi han ikke har regissert 20 filmer enda høres en smule drøyt ut spør du meg. :ermm:

Lenke til kommentar
Poenget mitt er det samme. Jeg mener det blir feil å utnevne en regissør som nettopp har kommet ut i søkelyset. :shrug:

Jeg sier ikke at Tarantino er tidenes regissør, men prinsippet om at han ikke kan utneves til det pga for få filmer under kappen, mener jeg blir å dømme på feil grunnlag.

 

Dessuten har f.eks Ridley Scott og David Lynch så og si BARE laget ekstremt gode filmer.

5573682[/snapback]

Nåja. Skal være enig i at Sir Scott har laget mye bra, men ikke alt er av like god kvalitet. Det å se f.eks. Kingdom of Heaven på kino, var som et slag i trynet. :roll:

 

Edit: Hva med de 3 resterende regissørene på listen din?

Endret av Deathie
Lenke til kommentar
Poenget mitt er det samme. Jeg mener det blir feil å utnevne en regissør som nettopp har kommet ut i søkelyset. :shrug:

Jeg sier ikke at Tarantino er tidenes regissør, men prinsippet om at han ikke kan utneves til det pga for få filmer under kappen, mener jeg blir å dømme på feil grunnlag.

5573737[/snapback]

Man må bevise over tid at man er tidenes beste. Kan hende ingen vet hvem han er om 30 år. :)

 

Nåja. Skal være enig i at Sir Scott har laget mye bra, men ikke alt er av like god kvalitet. Det å se f.eks. Kingdom of Heaven på kino, var som et slag i trynet. :roll:

5573737[/snapback]

Den er utrolig undervurdert. Har sett den 3 ganger og må si at den blir bedre og bedre for hver gang.

Lenke til kommentar
Jeg sier ikke at Tarantino er tidenes regissør, men prinsippet om at han ikke kan utneves til det pga for få filmer under kappen, mener jeg blir å dømme på feil grunnlag.

Man må bevise over tid at man er tidenes beste. Kan hende ingen vet hvem han er om 30 år. :)

Dette blir igjen en annen sak, som jeg er mye mer villig til å godta. Vi får heller vente i spenning de neste 30 årene, for så å utnevne han som tidenes regissør. ;)

 

Nåja. Skal være enig i at Sir Scott har laget mye bra, men ikke alt er av like god kvalitet. Det å se f.eks. Kingdom of Heaven på kino, var som et slag i trynet. :roll:

5573737[/snapback]

Den er utrolig undervurdert. Har sett den 3 ganger og må si at den blir bedre og bedre for hver gang.

Har sett den en gang, og har ikke tenkt å se den igjen.

 

Edit: Ble en del quotetrøbbel.

Edit 2: Skrivefeil i editen. :hrm:

Endret av Deathie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...