Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan spørre om hva klokken er?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg spør ofte min venn om hva klokken er. Da svarer han som regel: det er et instrument som viser tiden. Uansett hvordan jeg formulerer spørsmålet får jeg et intelligent svar som ikke er relevant. Hvordan skal jeg spørre om hva klokken er uten å få noe som helst annet enn hva den er i svar? Han vrir om på setninger, HJEEEEEELP!!!!!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk så meget fremmed! Mitt liv er reddet (men jeg tror at han kommer til å komme på noe useriøst som ødelegger livet mitt snart)

Om han bare svarer "ja" uten noe mer er han ett rasshøl av en dårlig kverulant. En god kverulant vet når han har tapt, en dårlig fortsetter uansett hvor feil det blir.

 

Utenom det er det ikke så mye annet han kan svare.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det finnes ikke noen måte å "lure han", han here vil alltid komme med noe useriøst uansett. Det man kan gjøre er jo å svare useriøst tilbake, spesielt når han er seriøs og ønsker et seriøst svar. Og la vær å omgås personen utenom disse tilfellene, hvis man i det hele tatt finner situasjoner der vedkommende ønsker å prate med TS på en seriøs måte.

Lenke til kommentar

Faren min lærte meg et triks med sånne folk da jeg var liten. Du strekker ut armen din og signaliserer at du vil gå inn for et håndtrykk, og når du har den andre personens hånd i din hånd, presser du så hardt du klarer mens du legger den andre hånden din på skulderens hans/hennes. Så gjentar du spørsmålet ditt til du får et adekvat svar. Om det ikke skulle fungere kan du vri litt om på hånda.

Lenke til kommentar

Faren min lærte meg et triks med sånne folk da jeg var liten. Du strekker ut armen din og signaliserer at du vil gå inn for et håndtrykk, og når du har den andre personens hånd i din hånd, presser du så hardt du klarer mens du legger den andre hånden din på skulderens hans/hennes. Så gjentar du spørsmålet ditt til du får et adekvat svar. Om det ikke skulle fungere kan du vri litt om på hånda.

 

Det har en ganske vesentlig forutsetning.

 

At vedkommende da faktisk ikke bøyer din hånd.

Lenke til kommentar

Hei, jeg spør ofte min venn om hva klokken er. Da svarer han som regel: det er et instrument som viser tiden. Uansett hvordan jeg formulerer spørsmålet får jeg et intelligent svar som ikke er relevant. Hvordan skal jeg spørre om hva klokken er uten å få noe som helst annet enn hva den er i svar? Han vrir om på setninger, HJEEEEEELP!!!!!!

 

 

Duh, ta igjen med samme mynt!

 

"Hva er klokken?"

"Det er eit ins"

"Er du seriøst så dum at du trodde det var det jeg spurte deg om? Fy faen..."

*se oppgitt ut og gå*

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei, jeg spør ofte min venn om hva klokken er. Da svarer han som regel: det er et instrument som viser tiden. Uansett hvordan jeg formulerer spørsmålet får jeg et intelligent svar som ikke er relevant. Hvordan skal jeg spørre om hva klokken er uten å få noe som helst annet enn hva den er i svar? Han vrir om på setninger, HJEEEEEELP!!!!!!

 

Robert??

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

"Jeg ønsker å vite hvilken dato og hvilket klokkeslett det er som presist identifiserer dette tidspunkt, ved at du baserer dette på en tidslinje og datoformat slik den som er mest vanlig og i bruk av brorparten av den etnisk norske befolkning i Norge, og at denne verdien da oppgis i henholds til tids-og dato-standarden ISO 8601 hvor du gir meg både tids- og datoinformasjonen slik at den entydig kan tolkes både av datamaskiner og av mennesker."

Endret av dabear
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...