Gå til innhold

Billigere SSD-er på vei – ny teknologi satt i produksjon


Anbefalte innlegg

 

 

MLC er den lagringstypen som har vært med oss helt siden SSD-ene slo igjennom på forbrukermarkedet på midten av 2000-tallet.

 

Er det bare jeg som tolker dette til å bli år 2500?

Muligens. Her i gården på dagligtale så betyr f.eks "80-tallet" for 1980-tallet, "90-tallet" for 1990-tallet, mens "00-tallet" blir for merkverdig å si, og blir da oftere bare 2000-tallet brukt for perioden 2000-2010.

 

Tenker du på 1805 når jeg sier midten av 1800-tallet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

MLC er den lagringstypen som har vært med oss helt siden SSD-ene slo igjennom på forbrukermarkedet på midten av 2000-tallet.

 

Er det bare jeg som tolker dette til å bli år 2500?

Muligens. Her i gården på dagligtale så betyr f.eks "80-tallet" for 1980-tallet, "90-tallet" for 1990-tallet, mens "00-tallet" blir for merkverdig å si, og blir da oftere bare 2000-tallet brukt for perioden 2000-2010.

Tenker du på 1805 når jeg sier midten av 1800-tallet?

Om 6 er er i vi i 20 tallet og da blir ting enklere :)
Lenke til kommentar

 

 

 

 

MLC er den lagringstypen som har vært med oss helt siden SSD-ene slo igjennom på forbrukermarkedet på midten av 2000-tallet.

 

Er det bare jeg som tolker dette til å bli år 2500?

Muligens. Her i gården på dagligtale så betyr f.eks "80-tallet" for 1980-tallet, "90-tallet" for 1990-tallet, mens "00-tallet" blir for merkverdig å si, og blir da oftere bare 2000-tallet brukt for perioden 2000-2010.

Tenker du på 1805 når jeg sier midten av 1800-tallet?
Nei. Fordi vi ikke lever i 1814...
Lenke til kommentar

Midten av 80-tallet kan fort tolkes til rundt 85, underforstått 1985

Midten av 800-tallet er underforstått rundt år 850

Midten av 1800-tallet er uderforstått rundt år 1850

Midten av 2000-tallet er underforstått rundt år 2500

Midten av 00-tallet kan fort tolkes til 05, underforstått 2005.

 

Med andre ord er det siste signifikante siffer over 0 som skal økes med 1/2 når man sier midten av ____-tallet, inkludert bare nuller, siden den første 0-en regnes som det signifikante sifferet.

 

I og med at det er en viss språklig tvetydighet og ikke alle er klar over de uskrevne gramatiske/matematiske reglene så er det bedre å skrive hele tallet tydelig for å unngå feiltolkninger. I dette tilfellet "rundt 2005".

Endret av Simen1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

MLC er den lagringstypen som har vært med oss helt siden SSD-ene slo igjennom på forbrukermarkedet på midten av 2000-tallet.

 

Er det bare jeg som tolker dette til å bli år 2500?

fe2cgo.jpg

"The year is twenty five hundred! Super atomic cyborgs have ravaged Earth in the wake of Worldwar IVX. The last surviving remnants of mankind desperately search the rubble for the last solid state harddrives that may still contain fappable material."

IVX skrives forsåvidt enklere som VI

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Men hvorfor ikke release disse sammen med PCI-E kontroller eller Sata express?

Når de kommer på markedet vil de bli en flopp bortsett fra fordel for de som blosser i ytelse, som sparer penger. Det er nok mest i india, kina og afrika som får oppgradert diskene sine, men resten som betaler dyre dommer får ikke billigere SSD.

Jeg skjønner ikke hva du snakker om her? Det virker som du går utifra størrelsen på disken er irrelevant? Personlig vil jeg heller ha større disker per krone enn SSDer som yter enda mer (SSDer yter godt, og også godt nok om man ikke "blåser i ytelse"), selv om jeg selvfølgelig foretrekker begge deler.

 

AtW

Tanken er nok å gå forbi sata kontrolleres flaskehals. Samsung sin xp941 rev. 2 ssd kjører 4x pci-e lanes og yter ca 1000mb/s. Husker ikke helt tallet, men ytelsen er fantastisk. Det er en ssd som egentlig bare leveres i ferdige high end bærbare, men kan kjøpes på ebay og Amazon. Kan brukes i stasjonære PCer med m.2. Det er også utrolige i/o tall på enheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...