Gå til innhold

Hvordan ser den perfekte hjemskjermen ut?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle hjemskjermene her er jo bare et lass med ikoner, organisert på forskjellige måter. Kunne dere i det minste ikke vist hjemskjermer som faktisk har litt forskjellig funksjonalitet?

 

 

Hensikten var vel å vise frem hvordan de 20-personene hos Mediahuset Tek.no har hjemskjermene sine til vanlig? Et "Grid-av-ikoner" er vel sånn brorparten av alle brukere der ute har satt opp hjemskjermen sin vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Syntes egentlig låseskjermen er mye viktigere enn hjemskjermen. På iPhone anbefaler jeg intelliscreenX, og på android bruker jeg Widget Locker som gjør at hjemskjermen nesten ikke brukes lenger. På låseskjerm har jeg valgt å legge inn en widget som viser de neste X antall kalenderevents og også ubesvarte anrop, mottatte SMS. Slider jeg til høyre på låseskjerm får jeg en komprimert liste med ikoner som settes opp valgfritt evt. bruke de mest brukte programmene i stigende rekkefølge. Slide til venstre får en kamera. Denne er veldig konfigurerbar, nøyaktig som den fantastiske intelliscreenX til iPhone, eneste ulempen der at iPhone på jailbreakes. Hva om dere lager en faktisk artikkel på forskjellige gode programmer til å sette opp telefonen etter sitt eget behov og ikke bare dytter ut masse bilder som viser et lass med ikoner på en hjemskjerm?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Alle hjemskjermene her er jo bare et lass med ikoner, organisert på forskjellige måter. Kunne dere i det minste ikke vist hjemskjermer som faktisk har litt forskjellig funksjonalitet?

 

Hensikten var vel å vise frem hvordan de 20-personene hos Mediahuset Tek.no har hjemskjermene sine til vanlig? Et "Grid-av-ikoner" er vel sånn brorparten av alle brukere der ute har satt opp hjemskjermen sin vil jeg tro.

se mitt innlegg ang. låseskjerm for svar på denne

Lenke til kommentar

Jeg har to viktige hjemmeskjermer, og nøyaktig slik har oppsettet vært de siste årene, på flere telefoner. Forandringer har kun vært at enkelte app-snarveier er byttet ut eller flyttet på, men selve oppsettet har lenge vært helt likt. Det betyr mye for meg, ettersom jeg er et ordensmenneske. ;) (Har Nexus 5 med Android 4.4 og Apex Launcher).

 

Hjemmeskjermen er logisk bygd opp, i den forstand at det jeg til enhver tid trenger skal være der, kjapt tilgjengelig. Været, snarveier for å skru av/på funksjoner (GPS, datatrafikk, flymodus, osv.), hvor mye datatrafikk jeg har brukt inneværende måned/abonnementsperiode, kalenderoppføringer (har skjult mine private kalenderoppføringer fra dette skjermbildet) og resterende snarveier til mye brukte apper.

 

2014-10-03%2008.54.24.png

 

Jeg er veldig fornøyd med mitt oppsett og har derfor holdt meg til dette i flere år, uten forstyrrende elementer som f.eks. animerte bakgrunner. Trives best med en helt svart, anonym bakgrunn.

 

Skjermbilde to har jeg også hatt lenge, på flere telefoner. Et bibelord for dagen og siste nytt fra abonnerte nyhetskilder (RSS-kilder). :)

 

2014-10-03%2008.56.20.png

Endret av hessel
Lenke til kommentar

Her er mitt oppsett, hjemskjerm og tre startskjermer. Grunnen til at jeg gjør det slik er at jeg liker det minimalistisk og ryddig.

Kalenderen er selvsagt sensurert, den er ikke uten tekst :)

post-39694-0-17757000-1412327090_thumb.png Hjemskjermen

post-39694-0-18995600-1412327125_thumb.pngpost-39694-0-45058200-1412327148_thumb.pngpost-39694-0-13810000-1412327170_thumb.png

 

Telefon: LG G3

Widgets: Scrollable News (live RSS feed), Simple Calendar (med custom skall), Spotify, OneNote Quick Launch, Shazam Quick Launch, Zooper (custom build med værdata fra YR), Zooper (Countdown), Beautiful Widgets (klokke og dato).

Endret av GadgetBoy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er mitt oppsett, hjemskjerm og tre startskjermer. Grunnen til at jeg gjør det slik er at jeg liker det minimalistisk og ryddig.

Kalenderen er selvsagt sensurert, den er ikke uten tekst :)

post-39694-0-17757000-1412327090_thumb.png Hjemskjermen

post-39694-0-18995600-1412327125_thumb.pngpost-39694-0-45058200-1412327148_thumb.pngpost-39694-0-13810000-1412327170_thumb.png

 

Telefon: LG G3

Widgets: Scrollable News (live RSS feed), Simple Calendar (med custom skall), Spotify, OneNote Quick Launch, Shazam Quick Launch, Zooper (custom build med værdata fra YR), Zooper (Countdown), Beautiful Widgets (klokke og dato).

 

Du må nok gjøre dette på nytt. Linkene kom som tekst. Ser nothing

Lenke til kommentar

Den beste hjemskjermen får man på Windows Phone hvor man kan variere størrelsen etter viktighet og la f.eks. kalender være stor slik at man kan se flere avtaler uten å åpne appen.

 

I det hele tatt kan man se det meste med et blikk på hjemskjermen, samt at det mest vesentlige også ligger på låse skjermen.

At Windows Phone nå har fått et varslingssenter er bare for å blidgjøre journalister som er så hekta på Android at de ikke gidde å se alle fordelene med Windows Phone.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Komplisert spørsmål.

 

Brukt samme hjemskjermen i et par år på selve mobilen. Ryddig skjerm med apps plassert i mapper, med en custom overlay som kan aktiveres med dobbelttrykk på skjermen som legger seg over hjemskjermen og har kontrollpanel for hjemmeautomasjon, temperatursensorinfo, og andre "this device controls everything"-ting.

 

Men det meste av mobilinteraksjon skjer på Pebble. Situasjonsbestemt oppsett som bytter både hva apps gjør og hvordan watchface ser ut avhengig av situasjon. Kan gjøre det meste jeg trenger å gjøre rett derfra, fra hjemmeautomasjon, til mediastyring hjemme og borte, til kalender, gjøremålslister, sanntidsinfo for kollektivtransport, etc. Derfor er egentlig Pebble stedet hvor "hjemskjermen" betyr mest, og den bytter mellom informasjonsvisning og kontrollskjermer automatisk avhengig av hvor jeg er/hva jeg gjør/hva som er tilkoblet/program som kjører på PC/whatever.

 

Selve mobilen plukker jeg sjelden opp ved mindre jeg trenger tastaturinput, men er ikke typen til å gå med hodet begravet i messengerapps ved mindre det er noe prekært.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

 

Her er mitt oppsett, hjemskjerm og tre startskjermer. Grunnen til at jeg gjør det slik er at jeg liker det minimalistisk og ryddig.

Kalenderen er selvsagt sensurert, den er ikke uten tekst :)

attachicon.gifScreenshot_2014-10-03-10-31-15.png Hjemskjermen

attachicon.gifScreenshot_2014-10-03-10-31-26.pngattachicon.gifny.pngattachicon.gifScreenshot_2014-10-03-10-31-38.png

 

Telefon: LG G3

Widgets: Scrollable News (live RSS feed), Simple Calendar (med custom skall), Spotify, OneNote Quick Launch, Shazam Quick Launch, Zooper (custom build med værdata fra YR), Zooper (Countdown), Beautiful Widgets (klokke og dato).

Du må nok gjøre dette på nytt. Linkene kom som tekst. Ser nothing

 

 

Bedre nå??

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...