Gå til innhold

Oktoberfest 2014 - k.n.b - Nikkor 105mm f/2.5 Pre-AI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

BjørnÅgeS: Takker. Det var for så vidt ikke meningen at man skulle forstå/se for mye heller, dette ble mer en abstraksjon :) .

 

BarneyGumble: Bra, og takk.

 

smort1: Ikke så mye mer facts å komme med for den 14., siden jeg ikke vet hva det er selv en gang. Den 15. fikk jeg bare en fiks idé etter en til da tomhendt kveld. Det er to skjermbrett stilt foran hverandre med litt avstand, begge med både vertikale og horisontale spalter. Forsøkte å sikte inn et mønster som så greit ut. Takk for kommentar.

 

Jan R. Halvorsen: Takk for det. Den 15. er for øvrig ikke helt sort/hvitt, men nesten totalt desaturert.

 

RandiA: Mye skrot på en inngjerdet plass, alt med vann "litt oppover leggene". Takk.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Det kommende uværet den 11. en favoritt blant de siste med fin stemning og fine dimensjoner. Ellers er jeg spaltet i forhold til den 15., underfundig lek med skarpe og uskarpe lag er alltid fascinerende, men vet ikke om du kommer helt i mål, kanskje det hadde vært bedre i farger?

 

Dagens er herlig minimalisme.

Lenke til kommentar

Jeg kikket raskt gjennom tråden. Disse likte jeg godt. :

 

3. Oktober

Mykt stål

 

attachicon.gifDSC_2382_ed_900.jpg

 

105'ern på full åpning naturligvis.

 

 

4. Oktober

Dausjøen

 

attachicon.gifDSC_2506_ed_800.jpg

 

Det ser nesten ut til at jeg har fått meg en tilleggsutfordring, siden alle bildene hittil har vært i portrettformat. Snodig egentlig.

 

 

Skikkelige kvaler i dag. Hadde opptil flere valg, hvorav det ene er en variant av hovedoppslaget.

 

attachicon.gifDSC_2529_ed_800_sh.jpg

 

 

 

5. Oktober

I Skogen

attachicon.gifDSC_2638_ed_900.jpg

 

Lenke til kommentar

19. Oktober

Fossen ved øvresaga

 

post-166172-0-83588200-1413752249_thumb.jpg

 

Tilbake ved fossen ved øvresaga i Gjersjøelva (var der i oktoberfesten 3/10-2010). Særdeles stor vannføring etter regnet lørdag og delvis søndag. Nesten litt for stor. Jeg hadde også en tur bortom den 11/10 i år, men da fikk "Uvær i vente" forrang. Egentlig var vannføringen mer passe da, så jeg legger et bilde fra den turen i spoiler til sammenlikning.

 

 

Det var mindre vannføring 11/10:

post-166172-0-83293900-1413752548_thumb.jpg

 

Lenke til kommentar

Ellers er jeg spaltet i forhold til den 15.

:laugh:

Kanskje ikke mitt mest vellykkede eksperiment, men jeg syntes ikke det ble noe bedre i farger (dvs. dette er ikke helt sort/hvitt, men nesten), det ble bare sjatteringer i gult. 11, og 18. er jeg nok atskillig mer fornøyd med. Det er naturen som fascinerer meg aller mest. Takk for kommentar.

 

RandiA: Takk, da var det bare å lage boka da...

 

Per Yngve Balto: Takk for det, er fornøyd med disse jeg også. "I skogen" den 5. var med "liv og helse" som innsats, siden jeg fant flått på hodet to ganger på den turen.

 

ventle: Takker, er også et av de jeg er mest fornøyd med selv.

 

Keyzer28: Takk, synes fargebildet er hakket bedre selv også. Man kan si litt av hvert om stemningen i silregnet under fotograferingen, bildet har et mye roligere preg.

 

BjørnÅgeS: ;) Takker så mye.

 

Edit: Der klarte du å få inn en kommentar innimellom Randi. Takker, men det er ikke supervanskelig. Stativ er et must, polafilter en fordel. Er det for mye lys kan et gråfilter være hendig også. Det er bare snakk om å få en passelig lang eksponering (etter eget ønske).

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Himmel og hav ble herlig i all sin minimalisme. Synes den versjonen du valgte var klart mer severdig. Deilig med litt knallfarger innimellom!

 

Dagens, du har vært på mine kanter ser jeg! Man kan virkelig se det har regnet mye i det siste - dette er nøyaktig samme fossen jeg hadde bilde av den 8. oktober, litt av en forskjell! Bra kontroll på slør og lys i bildet ditt, kan lett bli mye utbrent der vannet treffer i bunnen av fossen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...