Gå til innhold

Oktoberfest 2014 - k.n.b - Nikkor 105mm f/2.5 Pre-AI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

RandiA: Kan ikke si det er like strålende her om dagen. Her jeg sitter og skriver tordner, regner og blåser det utenfor vinduene. Skal ikke klage for mye, flere av bildene i tråden kan takke regnværet for at de ble til. Takk for kommentar.

 

tomsi42: Takk for det Tom. Din observasjon er korrekt, jfr. dagens bilde.

 

JorunT: Litt uklart akkurat det. Det har nok blitt lagret litt av hvert ilds- og eksplosjonsfarlig her. Det er typisk høstvær nå, man kan like det eller ikke. Men det gir faktisk også fotomuligheter hvis man våger seg ut. Takker for kommentar.

Lenke til kommentar

RandiA: Om ikke rust er høstfarge nok, så ser man altså fargene fra omgivelsene også. Takker.

 

Jan. R. Halvorsen: Takk for det. Rust passer kanskje hele året, inkludert høsten.

 

Rmatt: Takk.

 

JorunT: Når man har så mye av det for tiden, så må man jo nesten bruke det til noe. Men sol er heller ikke å forakte. Takk for kommentar.

Lenke til kommentar

11. Oktober

Uvær i vente

 

post-166172-0-71837500-1413052922_thumb.jpg

 

Strålende sol og varmt. En drømmedag. Men nytt regnvær er i anmars fra sør.

Ellers en dag med kvaler, i den forstand at jeg hadde flere klare kandidater til dagens bilde. Et virkelig luksusproblem i forhold til hverdagene, hvor det er vanskelig nok å få tid til og finne en eneste kandidat.

Endret av k.n.b
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jan R. Halvorsen: Fint du la merke til det med veggen til høyre. Tok først noen bilder uten, men etter å ha flyttet litt på meg, fant jeg ut at det ble mye bedre med denne ekstra veggen. Mange takk for observant kommentar.

 

Keyzer28: Jeg er helt enig. Den burde vært dønn loddrett. Dessverre var ikke det mulig, siden jeg måtte tilte kameraet noe oppover og fikk dermed litt fallende linjer. Måtte hatt objektiv med shift-mulighet for å unnå dette rett og slett. Takk for innsiktsfull kommentar.

Lenke til kommentar

Nostalgisk objektiv med Nikons moderne nostalgi-hus :)

 

"Mykt stål" er særdeles stramt og pent komponert. Likevel mykt og behagelige kontraster. Jeg liker enkelheten.

 

I "I skogen" har du fått lyst opp et bittelite samfunn av en grønn oase i en ellers mørk verden. Veldig godt.

 

Det er mye gøyalt i tråden din. Fototeknisk leking. Og det blir gode bilder av det. Skyggespillet i "Veggpryd" er også noe som faller godt i smak. Stram og pen komposisjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...